Oke,
Klopt het dat de radiateur met 1 bout vast zit? En er van onder ingehangen zit?
Ja. Zit geklemd met een rubber blokje aan de frontbalk.
En hoe moet je de koelvloeistof aftappen?
In dit geval niet te moelijk doen: onderste radiateurslang los. De kans bestaat dat er al bijna niks meer uitkomt als de radiateur goed lek is (wet niet op welke hoogte het lek zit).
En hoe moet je ontluchten?
Na het vervangen van de radiateur, koelvloeistof vullen tot MAX en de dop nog niet op het expansievat doen. Motor laten lopen tot de thermostaat open gaat, zodat het lange circuit ook volgepompt wordt (de bovenste radiateurslang wordt dan heet, zo kun je voelen dat de thermostaat inderdaad open gaat. Als je heel zeker wilt weten dat het lange circuit doorlopen is wacht je tot de koelfan een keer aanslaat. Kachel opendraaien op standje 'heet'. Zo wordt de lucht uiteindelijk allemaal via het expansievat afgevoerd (dat zit immers op het hoogste punt). Zodra er geen belletjes meer in het expansievat te zien zijn en het vloeistofpeil niet meer daalt een laatse keer afvullen en dan ben je klaar.
[/quote]
en omdat het een 75 is: als je daarna vult tot MAX zal het vloeistofpeil waarschijnlijk toch nog teruglopen tot een natuurlijk evenwicht bereikt is
