neuh neuh ik doe het meeste met een borstel denk ik, dan afspoelen (ik heb ook nog bus petrolieum staan waar mijn opa altijd fietsen mee schoonmaakte maar ik ben huiverig om dat te gebruiken vanwege het feit dat de olie dan waarschijnlijk uit alle lagers loopt

beetje inspuiten dus met dat supergoedje wat eerder genoemd werd of D2, wat schrobben en dan afspoelen en droogblazen.
Nu ik hier toch ben... sinds ik de auto gekocht heb blijft de benzine meter op de helft hangen, ik denk dat de vlotter/sensor in de tank wat kuren heeft. Kan ik zoiets eenvoudig maken of is dat niet te doen als ik de auto dagelijks nodig heb?
WD40 qua smeren ben ik overigens niet zo'n fan van; d'r zit nl. ook heel wat hexaan in, da's zoiets als petrolieum en zit ook in benzine. Het laagje minerale olie wat achterblijft is niet veel en zo weer weg. Ik gebruik dat alleen om dingen voor roest te beschermen en om bv de bougies en nu dus ook die andere kant op de dis-bobine te behandelen (een beetje maar!) Met dat spul kun je zelfs een lamp onder water laten branden
Mijn opa had vroeger altijd een grote pot vet om lagers in te smeren na het schoonmaken met petrolieum, ik denk dat dat soort spul het beste is al is te veel weer een hoop rommel
Nogmaals dankjewel voor de reacties, superforum dit