Ik ben nieuw hier en ben een rode flink verkleurde alfa 155ts. Ik wil deze auto een beetje netjes maken dus heb ik de buitenkant flink gepoest en gewaxed maar de top laklaag laat overal een beetje los van het in de zon staan, het bladert er langzaam af met van die witte randen zeg maar. Omdat de motorkap en het dak deze laag al verloren hebben doe ik deze insmeren met wd40 welke de kleur ophaalt en toch best lang blijft zitten zonder al teveel schade aan te richten met een heel net resultaat. Het interieur heb ik afgedaan met een plastic reiniger maar ik moet het nog stofzuigen etc maar dat ziet er ook al netjes uit.
De motor echter was een puinhoop, helemaal onder de olie. Ik heb die een paar weken geleden met petrolieum en een borstel ietwat schoongemaakt en toen afgespoten met de tuinslang maar toen startte hij de volgende dag niet meer. Mijn hele bougies stonden onder water en zonder fatsoenlijke sleutels kostte het me 1,5uur (en toen arriveerde de wegenwacht ook net

Hierdoor ben ik een beetje bang geworden om het af te maken maar ik heb afgelopen vrijdag toch weer een begin gemaakt. Dit keer heb ik mij een luchtcompressor aangeschaft om het droog te blazen en heb ik zekeringen en connecties omwikkeld met aluminium folie ter bescherming. Na het schoonblazen startte hij toch weer ietwat moeilijk maar na 5min lopen was het euvel weer verholpen dus ik ben blij met mijn luchtcompressor. Nu zie ik aan de onderkant en aan de likerzijkant van de motor (waar de v-snaar loopt) nog een hoop olie zitten die ik ook weg wil hebben en ik denk eraan om het geheel nog een keer goed over te doen maar ik vraag mij af of ik wel alles goed bedek en of ik na zo'n actie niet e.e.a. moet bijsmeren of zo
Heeft hier iemand wat tips voor?
Ik doe het nu inspuiten met D2 velgen/motor reiniger, even in laten werken (15 min), en daarna met de huis tuin en kuiken compressor met water afspuiten. Daarna meteen met de luchtcompressor het geheel zo droog mogelijk proberen te blazen. Hij rijdt nu erg lekker moet ik wel zeggen ;D
Kan het overigens kwaad om de banden ietwat harder op te pompen? Ik heb laatst ipv 2.2bar 2.3 gedaan en dit bevalt me wel met mijn rustig rijgedrag.