On topic:
Als je achter al rode Koni's hebt en deze goed werken zou ik daar ZEKER GEEN andere dempers onder zetten. Een Juul die achter straf gedempt is stuurt en rijdt niet fijn meer simpel omdat de carosserie achter vrij licht is.
Veren? Daar zit het probleem niet in.
Ik zou beginnen met de zogenaamde T- Bar; Controleer of deze zijdelingse speling in de beide bovenste ophangpunten heeft. Zo ja dan is het wij de beide silentblocs te vervangen en daar meteen nieuwe ringen tussen te zetten. Je kunt overwegen om deze ringen bij Powerflex oid te betrekken, maar origineel houdt het ook wel weer 30 jaar uit. Daarna bij de hermontage van de T-bar wederom controleren of er nog zijdelingse speling is, en zonodig dmv vulplaatjes tussen de lagerblokken en je carosserie ze speling tot NAGENOEG "0" terugbrengen.
Daarna is het tijd om de beide diabolorubbers tussen je achteras en je T-Bar te vervangen. Je kunt daarvoor een standaard rubber nemen, die iets harder schijnt te zijn dan wat men vroeger origineel leverde, of je neemt ook daarvan een Powerflex oid. Nadeel van de Powerflexen is wel dat ze bij extreem ruig gebruik te hard blijken te zijn (ze scheuren dan) en dat ze verhoudingsgewijs meer(veel) trillingen aan de carosserie doorgeven.
BV;
http://www.alfa-service.de levert voor iets van nog geen 5 euro per stuk een iets zachtere (donkergroene) polyurethane diabolo die mij persoonlijk tot op heden wel goed bevalt, maar ieder zn ding.
Op zich zou het nu goed moeten zijn.
Als je nu nog niet tevreden bent kun je de rubbers in je langsdraagarmen nog vervangen. Het effect hiervan op de zijdelingse verplaatsing van je achteras is echter maar beperkt. Originele vervangingsexemplaren zijn goed en zijn vaak al ruim voldoende, maar ook hier is weer een duurdere- , maar volgens mij niet betere, Powerflex uitvoering van.