sudsprint
Guru
Guru

Re: RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

vr jun 05, 2009 23:13

Omdat ik daarmee de indruk hoop weg te nemen dat er alleen maar vanuit het geniep zou worden geopereerd. De reden dat het algemene account toch bestaat heb ik hierboven al aangegeven.
Bedankt voor je antwoord.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

midas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

za jun 06, 2009 10:27

Heerlijk zo'n dubbele aflevering van TopGear, geeft iedereen even de gelegenheid tot rust te komen.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

za jun 06, 2009 11:35

Heerlijk zo'n dubbele aflevering van TopGear, geeft iedereen even de gelegenheid tot rust te komen.
Het was zeker weer een giller, vooral de caravanvakantie. Als je zag wat May, Hammond en Clarkson voor problemen hadden, dan zet dat de problemen die in dit topic naar voren worden gebracht toch wel weer in perspectief... :wink:
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Andretti Molletti

za jun 06, 2009 12:11

ik heb daarna de aflevering met de Alfa's nog eens bekeken en dat zet die slopers toch weer eens in een ander perspectief. Moedwillig slopen van goede auto.s en jezelf autoliefhebber noemen..... :roll:
Zoek de parallel met dit topic :wink:

Patrick
Guru
Guru

za jun 06, 2009 16:19

In tegenstelling tot enkele andere deelnemers kan ik wél wat met de uitleg van Dink / Hans.
Ik heb het idee dat velen (mezelf incluis) niet in kunnen schatten hoeveel tijd gaat zitten
in het "beheren" van dit forum. En dat op vrijwillige basis! Je moet er maar zin in hebben.

Er zijn fouten gemaakt, maar die zijn in het antwoord van Dink toch uitgelegd en waar nodig
van excuus voorzien? In mijn beleving is daar nu een voor mij best bevredigende reactie op gekomen.
Daarom kan ik het niet helemaal volgen waarom sommige puntjes zo escaleren?
Natuurlijk heeft Zaag best gelijk, maar het komt op mij een beetje over van: "mijn topic wel en dat van anderen niet."
Moet daar nu zo'n herrie door ontstaan?

Dat geldt eigenlijk ook voor Erwin. Van mij zijn in een aantal topic's ook wel eens de scherpe randjes door een moderator
gecorrigeerd, en neem van mij aan, ik was woest! Daarbij moet mij wel van het hart dat domweg wissen bij nog
niet is gebeurd. Wellicht uit tijdswinst gewoon wissen i.p.v. corrigeren cq. corresponderen met de schrijver van een gewraakte tekst?
Dit forum wordt ook steeds groter waardoor er dus ook steeds meer tijd in het modereren gaat zitten.
Ik heb een tijd geleden ook een keer het woord "..." gebruikt in een posting en werd toen vriendelijk doch dringend gevraagd
de tekst te wijzigen omdat er forummers kunnen zijn die aanstoot aan dat woord nemen. Geen probleem van gemaakt
en direct aangepast.
Is een tekst toch irritant, gewoon wegklikken en in een ander topic verder lezen. Doe ik al jaren en werkt prima. :wink:
(Ik klik die "praten om het praten topics om maar zo snel mogelijk guru te worden zonder zinnige cq humoristische inbreng" niet eens meer aan.)

Samengevat: Vanaf heden geen spijkers op laagwater meer zoeken en gewoon lekker gaan forummen.
Dat geldt ook voor Zaag, je bijdragen aan dit forum zijn voor mij toch de smaakmakers! En die wil ik niet missen.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 06, 2009 16:47

Ik denk dat het nog simpeler is.
*gooit knuppel in het hoenderhok*
Op dit forum heeft de afgelopen jaren van alles mogen gebeuren. Ik denk dat de mods besloten hebben om eens de teugels aan te halen omdat het meer dan regelmatig moddergooierij was zonder dat dit iets toevoegde (ga geen voorbeelden noemen, we kennen we tenslotte wel). Bij het aanhalen van teugels worden vrijheden wat meer beperkt.

Uiteraard zullen een aantal dit als lastig beschouwen, maar ja dat houd je altijd en je kunt geen 6605 accounts happy maken, tis hetzelfde als een nieuw financieel systeem op je werk, je zult moeten wennen maar het oude was aanvervanging toe, ad ergo, ga je mee in de verandering of haak je af.

Overigens is het vertrek van Zaag en anderen als toegevoegde waarde wel te betreuren !
*my 2 cents*
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 06, 2009 19:15

In tegenstelling tot enkele andere deelnemers kan ik wél wat met de uitleg van Dink / Hans.
Ik heb het idee dat velen (mezelf incluis) niet in kunnen schatten hoeveel tijd gaat zitten
in het "beheren" van dit forum. En dat op vrijwillige basis! Je moet er maar zin in hebben.

Er zijn fouten gemaakt, maar die zijn in het antwoord van Dink toch uitgelegd en waar nodig
van excuus voorzien? In mijn beleving is daar nu een voor mij best bevredigende reactie op gekomen.
Natuurlijk heeft Zaag best gelijk, maar het komt op mij een beetje over van: "mijn topic wel en dat van anderen niet."

Dat geldt eigenlijk ook voor Erwin. Van mij zijn in een aantal topic's ook wel eens de scherpe randjes door een moderator
gecorrigeerd, en neem van mij aan, ik was woest! Daarbij moet mij wel van het hart dat domweg wissen bij nog
niet is gebeurd. Wellicht uit tijdswinst gewoon wissen i.p.v. corrigeren cq. corresponderen met de schrijver van een gewraakte tekst?
Dit forum wordt ook steeds groter waardoor er dus ook steeds meer tijd in het modereren gaat zitten.
Ik heb een tijd geleden ook een keer het woord "..." gebruikt in een posting en werd toen vriendelijk doch dringend gevraagd
de tekst te wijzigen omdat er forummers kunnen zijn die aanstoot aan dat woord nemen. Geen probleem van gemaakt
en direct aangepast.
Is een tekst toch irritant, gewoon wegklikken en in een ander topic verder lezen. Doe ik al jaren en werkt prima. :wink:
(Ik klik die "praten om het praten topics om maar zo snel mogelijk guru te worden zonder zinnige cq humoristische inbreng" niet eens meer aan.)

Samengevat: Vanaf heden geen spijkers op laagwater meer zoeken en gewoon lekker gaan forummen.
Dat geldt ook voor Zaag, je bijdragen aan dit forum zijn voor mij toch de smaakmakers! En die wil ik niet missen.

Patrick.
=D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gerrets
Guru
Guru

za jun 06, 2009 20:31

Zullen we anders gewoon vragen of de moderaters het forum van het net halen!!?? niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters. het is een welles nietes verhaal waar geen einde aan gaat komen op deze manier. Wat een drukte om eigenlijk niets. Ik lees hier en plaats hier vrij veel berichten en ben blij met de kennis die ik op kan doen hier. En als een bericht van mij verwijderd is dan kan ik me daar niet echt druk om maken maar ik zie dat hier wel wat licht gevoelige types zitten. Ik heb me nog geen moment geergerd op dit forum maar aan dit topic kan ik me echt ergeren. Gisteren nog met een andere medeforumer gesproken en die kwam met een goed idee. Laat alleen scarb leden deelnemen aan dit forum. registratie via je donateurs nr. Voordeel iedereen is te herleiden en kan achter de schermen opgezocht worden geen annoniem geneuzel!!

Dit is het laatste wat ik schrijf in dit topic en ga weer de leuke en zinvolle berichten lezen.

Ps: Jack jammer te horen dat je vertrokken bent bij deze mooie club.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 06, 2009 21:23

en direct aangepast.

Patrick.
=D>
=D>
It's not easy, being green (kermit)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 06, 2009 22:35

Zullen we anders gewoon vragen of de moderaters het forum van het net halen!!?? niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters. het is een welles nietes verhaal waar geen einde aan gaat komen op deze manier. Wat een drukte om eigenlijk niets. Ik lees hier en plaats hier vrij veel berichten en ben blij met de kennis die ik op kan doen hier. En als een bericht van mij verwijderd is dan kan ik me daar niet echt druk om maken maar ik zie dat hier wel wat licht gevoelige types zitten. Ik heb me nog geen moment geergerd op dit forum maar aan dit topic kan ik me echt ergeren. Gisteren nog met een andere medeforumer gesproken en die kwam met een goed idee. Laat alleen scarb leden deelnemen aan dit forum. registratie via je donateurs nr. Voordeel iedereen is te herleiden en kan achter de schermen opgezocht worden geen annoniem geneuzel!!

Dit is het laatste wat ik schrijf in dit topic en ga weer de leuke en zinvolle berichten lezen.

gr Tom
Ik ben geen Scarb lid :oops: ... mag ik dan ook niet meer komen? :? 3000+ berichten(meerendeel toch wel berichten met inhoud al zeg ik het zelf 8) ..) zonder commentaar van moderators of anderen zeggen mijns inziens meer als een donateursnummer :roll: . betalende mensen kunnen ook eikels zijn hoor... :lol: Dat te herleiden is hoe mensen echt heten gaat echt niks veranderen aan het gedrag, bovendien zijn die namen ook alleen maar bekend bij de moderators dan, de gewone leden mogen ivm privacy daar ook niet bij kunnen dus die weten nog niks meer als voorheen. en wat wou je dan doen, mensen gaan opzoeken om ze op de vingers te tikken? SCARB knokploeg? :shock: :lol:
De mensen met de grotere aantallen berichten zijn toch wel bekend bij de anderen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

za jun 06, 2009 23:04

niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters.

gr Tom
op de man spelen en beledigen mag dus weer??? :? :?

laten we er lekker omheen draaien, er zijn geen regels bijgekomen die duidelijk en éénduidig worden toegepast.
Het is omgekeerd... er wordt geschoten met scherp en achteraf past men de regels aan.

Iemand die mij banned vanwege een dubbelaccount en vervolgens zichzelf verschuilt achter een dubbelaccount... iemand die roept "niet op de man spelen" en vervolgens zelf op de man speelt...

dank u, ik gebruik het forum ....iets toevoegen wordt mij schier onmogelijk gemaakt of de zin daarin in ieder geval ontnomen!

Realiseer je je dus dat de leuke én zinvolle topics je zo ontnomen worden??? Denk daar maar eens over na...

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 06, 2009 23:11

Jongens/meiden/heren/dames.....

Uitleg is gegeven door Hans. Ook Jack heeft hier even zijn gal weer gespuugt. Nu gewoon weer met elkaar verder en leven/laten leven. Niet te moeilijk doen en niet overal wat achter zoeken. Zo'n topic over Le Mans bijvoorbeeld gewoon laten staan. Zo niet, accepteer dat dan met elkaar of stuur eerst een berichtje naar de mods. Wat ik dan wel vind, zeker nu de mods een gezamenlijk account hebben, is dat er dan wel binnen 24 uur door de mods gereageerd moet worden op evt opmerkingen...

Ik denk dat we dan met elkaar gewoon weer richting een leuk, gezellig en informatief forum gaan!

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 07, 2009 00:32

gr Tom
Ik ben geen Scarb lid :oops: ... mag ik dan ook niet meer komen? :? 3000+ berichten(meerendeel toch wel berichten met inhoud al zeg ik het zelf 8) ..) zonder commentaar van moderators of anderen zeggen mijns inziens meer als een donateursnummer :roll: . betalende mensen kunnen ook eikels zijn hoor... :lol: Dat te herleiden is hoe mensen echt heten gaat echt niks veranderen aan het gedrag, bovendien zijn die namen ook alleen maar bekend bij de moderators dan, de gewone leden mogen ivm privacy daar ook niet bij kunnen dus die weten nog niks meer als voorheen. en wat wou je dan doen, mensen gaan opzoeken om ze op de vingers te tikken? SCARB knokploeg? :shock: :lol:
De mensen met de grotere aantallen berichten zijn toch wel bekend bij de anderen.
Same here. Jammer dat het eens in de zoveel tijd naar de niet-SCARB-leden wordt geschoven. Dat staat volgens mij volledig los van de realiteit. En wat ik me afvraag: als Jack geen SCARB-lid was, zou hij dan ook niet meer mogen komen?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 07, 2009 08:05

-----Zit op de bank en drinkt een bakkie koffie leest rustig het zaakje nog eens weer door....------

Mensen wat een geneuzel....ben je het er niet mee eens..jammer...ben je er blij mee...geniet. Zo is het leven en zo zal het altijd gaan.

Zaag heeft z'n eigen Forum, prima...leuk om te lezen...nu maar weer een slotje op dit geheel en we gaan weer vrolijk verder.

Niemand is onmisbaar en je kan het nooit voor iedereen goed doen.

Geniet van vandaag, morgen is het zo over....

----Zo ik doe nog een bakkie... ----
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Dinky Boy
Miniaturista

zo jun 07, 2009 22:17

niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters.

gr Tom
op de man spelen en beledigen mag dus weer??? :? :?

laten we er lekker omheen draaien, er zijn geen regels bijgekomen die duidelijk en éénduidig worden toegepast.
Het is omgekeerd... er wordt geschoten met scherp en achteraf past men de regels aan.

Iemand die mij banned vanwege een dubbelaccount en vervolgens zichzelf verschuilt achter een dubbelaccount... iemand die roept "niet op de man spelen" en vervolgens zelf op de man speelt...

dank u, ik gebruik het forum ....iets toevoegen wordt mij schier onmogelijk gemaakt of de zin daarin in ieder geval ontnomen!

Realiseer je je dus dat de leuke én zinvolle topics je zo ontnomen worden??? Denk daar maar eens over na...

En hiermee wordt geïllustreerd waarom het gezamenlijk SCARB moderators account helaas noodzakelijk is.

Normaal gesproken doen we geen inhoudelijke mededelingen over wat tussen moderators en gebruikers wordt gecommuniceerd, maar aangezien Mollet mij persoonlijk blijft aanvallen en de feiten blijft verdraaien het volgende:

Heb ik Mollet geband? Te veel eer. Het SCARB bestuur had vanwege het aanhoudend wangedrag van Mollet, een reeks klachten van andere forumgebruikers en het negeren van waarschuwingen besloten zijn account voor twee weken te blokkeren. Omdat er op dat moment geen gemeenschappelijk mod-account was zijn de berichten hierover door mij aan Mollet verzonden. Natuurlijk kan je dat uitleggen als 'op de man spelen' van mijn kant. Maar sorry, ik heb geen zin mijn tijd te verdoen met dergelijke spelletjes.

Dan het stelselmatig de verkeerde uitleg geven aan het begrip 'dubbelaccount'. Wat niet is toegestaan is dat een gebruiker, en dat geldt net zo goed voor de mods!, meerdere accounts aanmaakt om eigen berichten te plaatsen . De mods gebruiken hun persoonlijke account voor eigen berichten en het gemeenschappelijk mod-account voor mod-aangelegenheden. Dat is toch wel iets anders dan extra accounts aanmaken om relletjes te trappen.

Terug naar “Het Forum Café”