Zo, zal mijn staart hier dan ook maar even roeren.... in zo net mogelijke bewoordingen.... en naar goed Saeghsch gebruik gaat dat gepaard met veel lettertjes dus zet u zich schrap?

Kunt u niet leven met veel lettertjes? Dan vooral NIET verder lezen!
Ter verduidelijking: Ik hanteer een USA instelling op mijn toetsenbord waarmee het plaatsen van accenten op letters teneinde de klemtoon aan te geven nogal lastig is en als alternatief schrijf ik dan (delen van) woorden met hoofdletters... dit om te voorkomen dat er WEER iemand gaat miepen dat ik zou schreeuwen terwijl ik dat dus NIET doe....
Ik zal beginnen met dat ik (ook voor mezelf) geen soort van puntensysteem hanteer waarbij ik de ene gebruiker "waardevoller" vind dan de andere.... ook iemand waar ik het hartsgrondig mee ONeens kan zijn is in mijn ogen net zo waardevol als iemand die bwvs hier over de vloer komt. Ook de SOORT van bijdragen van iemand vind ik geen reden om iemand meer of minder op prijs te stellen. Dit neemt niet weg dat het met sommige gebruikers beter "klikt" dan met anderen... we zijn tenslotte allemaal mensen met onze eigen eigenaardigheden.... en niets menselijks is ons vreemd...
Neutraal naar het geheel kijkend, zie ik een afkalving van het aantal leden die iets toe te voegen hadden op dit forum, ik zal ze niet allemaal bij naam noemen maar velen daarvan zijn met stille trom vertrokken en evenzovelen zullen niet door iedereen gemist worden maar het valt (mij) wel op.
Dat heeft een reden... ik kan alleen maar gissen naar het hoe & waarom maar die reden is er natuurlijk wel degelijk.
Verder observerend zag ik een roep om meer regelgeving... die roep kwam NIET van de gebruikers... die roep om meer regels kwam van het moderatoren collectief... die regels zijn er gekomen... zonder ECHT de vraag te stellen of dit ook de wens was van de gebruikers... ik kan me ook niet herinneren dat de gebruikers überhaupt de vraag gesteld is wat ze er van vonden... (maar ook IK heb sociale verplichtingen en lees niet alles... dus ik kan dat best gemist hebben...) kortom, regels van & voor het moderatoren collectief... maar impact hebbend op 6605 geregistreerde gebruikers...
Men kan argumenteren dat een forum geen democratie is maar voorbij gaan aan zelfs maar de MENING van 6605 leden klinkt in mijn oren nogal elitair... "wij, het moderatoren collectief weten wat goed voor jullie is!" Zit iets van waarheid in natuurlijk want wat goed is voor de Scarb is niet per definitie goed voor de gebruikers en v.v. en het forum is VAN de Scarb... daaruit volgend kan men discussiëren dat als het forum VAN de Scarb is... of het dan ook VOOR de Scarb is... en daarop kan het antwoord niet anders zijn dan "Nee!". Het forum is VOOR de gebruikers... Wie er gebruiker MAG zijn is dan weer aan de Scarb om te bepalen...
Dit om een aantal zaken helder te hebben en aan te tonen dat ik niet voorbij ga aan de realiteit.
Oh ja, realiteit... de realiteit blijkt verder ook te bestaan uit gevolgen van de vernieuwde regelgeving... en voorop gesteld... om deel te nemen aan dit forum dien je het hoofd te buigen voor de regels... dat is nou eenmaal de voorwaarde... en op het moment dat je dat niet bevalt... is de conclusie redelijk voor de hand liggend...
Op dit moment is het zo dat het mij niet bevalt en dus trek ik voor mezelf de voor de hand liggende conclusie...
De reden waarom het me niet bevalt? Dan moet ik in enkele details treden om dat uit te leggen...
Het begint met de 24 Uur van Le Mans... in mijn ogen een van de mooiste races op aarde... samen met de Grand Prix van Monaco in mijn ogen de enige echte race die nog bulkt van de historie en nog steeds niks ingeboet heeft aan "magie" daar waar andere races dat wel gedaan hebben (kijkt er ECHT nog iemand de hele Indy 500????) en andere vervallen zijn tot (overigens zeer waardige!) toeristen evenementen & toerritjes zoals de Mille Miglia. Tevens een race die doortrokken is van Alfa hoewel ze natuurlijk al bijna 40 jaar niet meer meedoen... Ik heb het eerder al geschreven maar Alfa heeft Les 24 Heures 4 x gewonnen, o.a. met de weergaloze Tazio Nuvolari aan het stuur... ook in de jaren 60 & 70 waren de wagens La Biscione te vinden op La Sarthe, men denke hierbij aan de onvolprezen TZ's (zie hiervoor o.a.
http://www.zagato-cars.com/en-us/pg_532.html) en de Tipo 33's... Ik heb hiervan ook regelmatig oude foto's geplaatst. En hoe graag zouden we niet een 8C Competizione als ECHTE Competizione daar een etmaal in de rondte zien rijden?
Is Le Mans daarmee een direct aan Alfa Romeo gelinkt evenement? Heel simpel: Neen! Le Mans is net zo min een DIRECT aan Alfa Romeo gelinkt evenement als de Mille Miglia of het Amelia Island Concours... Over laatste twee evenementen zijn topics te vinden in "Evenementen" maar staan open voor deelname voor ALLE merken, net zoals Le Mans.
Dan pakken we de regelgeving erbij...
In evenementen (
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=39494):
In deze rubriek kunnen onderwerpen worden geplaatst over evenementen voor zover er een link met Alfa Romeo is. Voor races is er de Race Corner.
Aan de hand hiervan kan men dan een aantal discussies voeren... is er een link met Alfa? Hoort het in de Race Corner?
Met die laatste beginnend... mwah... als Le Mans in de race corner zou horen, hoort de Mille Miglia dat ook... en elke "Rally" met een competitie element.... of zelfs een puzzelritje waar te laat aan de finish komen er voor kan zorgen dat je je buiten de prijzen valt.... Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de Race Corner is voor diegenen onder ons die zelf daadwerkelijk racen en niet voor evenementen waar de meesten van ons alleen maar over kunnen dromen om aan mee te doen...
Heeft Le Mans een link met Alfa Romeo? Tsja... Doortrokken met Alfa historie... maar dit jaar weer geen deelnemers met Alfa logo aan de hoofdrace... WEL 3 TZ's die deelnemen aan 1 van de support races... Le Mans is tenslotte een evenement en niet simpelweg een race... Er zijn veel activiteiten omheen en aan 1 daarvan nemen Alfa's deel...
In navolging van voorgaande jaren opende ik in Evenementen een topic over de 2009 editie van Le Mans omdat ik van een aantal forumgebruikers weet dat ze de race net zo'n warm hart toedragen als ik, de race bezoeken en er o.a. op dit forum graag over praten. "Evenementen" lijkt mij nog steeds de enige juiste categorie voor dit evenement... niet de Race Corner noch het Café...
Groot was dan ook mijn verbazing toen het topic na 4 dagen (!) zonder enige vorm van discussie verwijderd werd uit Evenementen en verplaatst werd naar het Café... met deze vermelding:
Verplaatst. De rubriek Evenementen is alleen voor evenementen met een link naar Alfa Romeo.
Tsja... Wat mot je daar nou weer mee?
Nu hoor ik regelmatig het argument van het moderatoren collectief dat ze een sociaal leven hebben en niet alles lezen... tevens is er ooit tijdens een discussie met 1 der leden van dat collectief tegen mij gezegd vooral het

te gebruiken als ik iets zie dat volgens de regeltjes die op mij van toepassing zijn ook niet door de beugel kan... mijn argument dat mij dat het gevoel geeft dan een klikspaan te zijn werd weerlegt door "dat voorkomt een ik-wel-en-hij-niet situatie". Mwah.. zit wat in...
Heb dus het Moderatoren Collectief de helpende hand toegestoken (die hebben tenslotte sociale verplichtingen en lezen niet alles...) en ben de op mijn topic van toepassing zijnde regeltjes eens objectief gaan toepassen op de eerste twee pagina's van Evenementen....
De oogst loog er niet om... ik heb ze niet geteld maar ik denk dat er een stuk of 20 "evenementen" toen gemeld zijn door mij die geen directe link met Alfa hebben...
Gezien de eerdere roep van het Moderatoren collectief om vooral meer regeltjes, mag een mens toch aannemen dat ze die regeltjes dan ook gaan toepassen...
HELAAS...
Ik kreeg (per PB) het dringende verzoek te stoppen met melden... en tot op heden is geen enkele van de door mij gemelde topics verplaatst....
Nu moge het bekend zijn dat ik een beperkt intellect heb en dus redelijk dom ben en daardoor het bovenstaande dus niet begrijp....
Dat het Le Mans topic verplaatst is is iets dat ik niet begrijp... maar is het nodig dat ik het begrijp? Nee hoor... en op zich kan ik ook nog wel leven met die verplaatsing hoewel ik het er niet mee eens ben....
Waar de schoen wringt is het feit dat het toepassen van de regeltjes beperkt blijft tot een topic van ondergetekende... terwijl er minstens nog 20 topics op een presenteerblaadje aangereikt werden waar NIETS mee gedaan is....
Dat geeft mij een gevoel van met een aantal maten meten en op de man spelen... is een topic van mijn hand? Dan kijkt men er extra scherp naar en past men de regeltjes naar believen toe... Meldt ondergetekende soortgelijke gevallen dient hij zijn waffel te houden en worden de regeltjes op die gevallen schijnbaar met opzet NIET toegepast...
Volgens de oh-zo-broodnodige-regeltjes is op de man spelen NIET toegestaan.... de regeltjes zijn voor ons allemaal... dus als er topics verplaatst worden met die regeltjes in de hand... dan zonder aanziens des persoons of in het geheel niet.... als op de man spelen niet mag volgens de regeltjes... dan mogen noch gebruikers... noch moderatoren dat...
Ben ik hier (over)gevoelig voor? Misschien wel... kan best... MAAR... dat is dan onderdeel van mij en dient men dat voor lief te nemen... ik ga namelijk voor niets of niemand van persoonlijkheid veranderen... (en ik denk dat dat voor ieder mens geldt....).
Het was in ieder geval zo dat het mij een zeer akelig gevoel gaf (vooral de PB om te stoppen met melden en het verder uitblijven van reacties op de meldingen) en het ontneemt mij de lust om dan nog verder bij te dragen... geen verhaaltje te schrijven over de avonturen tijdens Le Mans 2009, geen foto's, niks... niet om iemand een hak te zetten... puur en alleen omdat je om zoiets op te gaan schrijven je vrij moet voelen om dat te doen... "zin" er in moet hebben om het te gaan doen... en die zin is op voortreffelijke wijze de kop ingedrukt....
Ik heb het een beetje laten bezinken en meen ergens gelezen te hebben dat een oud topic dat niet meer aan de vernieuwde regeltjes voldoet pas verplaatst gaat worden als er een nieuwe reactie is... wel logisch natuurlijk... als er niemand meer reageert in een oud topic... heeft verplaatsen weinig zin....
Zou het Moderatoren Collectief werkelijk de zelfbedachte regeltjes toepassen? Tot op dat moment leken ze alleen op mij van toepassing... of heeft iemand anders een topic uit Evenementen verplaatst zien worden? Zoals de Mille Miglia? Ik in ieder geval niet... maar ik heb dan ook sociale verplichtingen en ik lees ook niet alles...
In de echte wereld kom je wel eens mensen tegen die het systeem dat hen opgelegd is, en waar ze het niet mee eens zijn, gaan uitdagen en gaan testen... en soms is een forum BIJNA een weerspiegeling van het ECHTE leven...
Als ik nou eens het systeem uitdaag... dan geef ik het Moderatoren Collectief de kans om aan te tonen dat ze NIET op de man spelen... NIET selectief te werk gaan... dat regeltjes WERKELIJK de regeltjes zijn... dat ze die ZONDER aanziens des persoons te werk gaan...
Voorwaar een mooie gelegenheid voor de heren! Toch?
Ik heb dus in Evenementen het Le Mans topic 2008 op gezocht... en daar in gepost dat er gefluisterd wordt dat volgend jaar (2009) Aston Martin een gooi gaat doen naar de eindoverwinning en of er mensen naar toe gaan.... Ik voegde er een knipoog smiley aan toe om de intentie NOG duidelijker te maken...
Niks mis mee... Just testing the system....
Nu zouden dus de regeltjes van toepassing moet worden en zou dit topic verplaatst moeten worden naar Café...
Dream on Zaagmans!
Binnen MINUTEN van plaatsing (blijkbaar had het moderatoren collectief plotseling geen sociale verplichtingen en lazen ze alles!) is die post verwijderd en kreeg ik een PB...
Was de PB die ik kreeg aangaande de 20 meldingen en het verzoek te stoppen nog van de desbetreffende moderator himself (zodat je in ieder geval weet met wie je te doen hebt), kwam deze laatste PB van het anonieme Moderatoren account....
De inhoud loog er niet om....
Je bericht in het Le Mans 2008 topic is verwijderd.
Het Le Mans 2009 topic is naar het Forum Café verplaatst op grond van de aanvullende voorwaarden, die in 2008 nog niet van toepassing waren.
Je bent nu nadrukkelijk bezig met sfeerbederf. Als je daar mee doorgaat kan dat gevolgen hebben voor je account.
Poeh hee!
Daar is dus iemand aan het woord die beter dan ik zelf weet wat ik doe... "nadrukkelijk bezig met sfeerbederf"... Het moet een helderziend genie zijn... iemand die mij door en door kent... beter dan ik mijzelf ken.... iemand met de autoriteit om te bepalen wat ik NADRUKKELIJK doe....
Maar ook iemand die weet dat wat prioriteiten zijn en hoe je die stelt... namelijk posts wissen ipv het topic verplaatsen (maar er stonden dan ook nog minstens 20 andere topics te wachten om verplaatst te worden...).
Iemand die NIET op de man speelt... nee hoor... dat LIJKT natuurlijk maar zo....
Iemand die inderdaad zo heldhaftig is om zich achter het anonieme account te verschuilen... ik zal deze grote onbekende dan ook verder aanduiden als "De Held"... dat scheelt een hoop typewerk en gegis over zijn (of haar?) identiteit...
De Held kent mij dus beter dan mijn eigen moeder mij kent... ik ben ZEER onder de indruk... denk ik...
En als ik "ermee" doorga... heeft het gevolgen voor mijn account ????
Als ik WAARMEE doorga? Het moderatoren collectief een spiegel voorhouden? De vinger op de zere plek leggen? Aantonen dat "men" op de man speelt? Aantoon dat de regels selectief en naar believen worden toegepast? Dat de regeltjes niet voor iedereen gelden en al HELEMAAL niet voor de moderatoren? Want nadrukkelijk sfeer bederven doe ik namelijk niet... en wat voor desillusie het ook mogen zijn... zoals voor ieder mens geldt... kan uitsluitend ikzelf uitmaken wat ik nadrukkelijk doe en met welke intentie... en de intentie van de desbetreffende post heb ik hierboven duidelijk gemaakt...
Maar goed... als ik dus doorga met doen wat ik niet doe (tsja... ) heeft het gevolgen voor mijn account... ik ga me steeds vrijer voelen om te posten... ik ben steeds gemotiveerder om te gaan schrijven en te gaan posten... echt waar! Alleen niet hier op dit forum....
Mocht het de bedoeling van deze of gene zijn om mij van dit forum weg te krijgen... dan lukt dat behoorlijk en kan diegene in z'n vuistje lachen want mission accomplished....
Voordat het echter gevolgen voor mijn account zou hebben (ik kan tenslotte nooit weten wat de gevolgen voor mij zijn als ik een volgende post plaats... misschien heb ik dan opeens wel heel NADRUKKELIJK de intentie tot Joost mag weten wat waar ik zelf geen weet van heb...) heb ik besloten om de content die ik in de loop der tijd hier geplaatst heb en waar ik eigenaar van ben te verplaatsen en hier te wissen... ik kan namelijk met geen mogelijkheid weten wat het Moderatoren Collectief morgen in petto heeft voor mijn eerder geplaatste posts (of mijn account... bij een ban of verwijderen van mijn account verdwijnen ook mijn posts...) dus om ze in ieder geval voor mijzelf te behouden staan ze nu elders (3 x raden waar precies).
Waarom (nog maar een deel, de rest komt nog) van mijn posts verwijderd? Heel simpel... Gezien de recente ontwikkelingen zoals hier boven omschreven, heb ik nou niet bepaald het gevoel gekregen hier een welkome gast te zijn... er ergens waar ik niet welkom ben... daar ga ik ook niks aan toe voegen... (hoewel ik dat op dit moment natuurlijk WEL weer doe... ik weet het... ben soms onverbeterlijk...).
Een "grappig" detail? Ik heb uit een aantal van mijn eigen topics mijn eigen posts gewist... en gevraagd om een slotje op het topic aangezien ik die topics wil sluiten... Vervolgens krijg ik te horen dat het discutabel is dat ik mijn EIGEN posts wis?????
Als DAT al discutabel is... hoe discutabel is het dan dat IEMAND ANDERS mijn posts gaat wissen... en passant voorbijgaand aan de zelf-opgelegde regeltjes EN mij intimideren, sfeerbederf toedichten EN dreigen met mijn account?
Hoe discutabel is het dat elk ander topic waar de topicstarter vraagt om een slotje, dat slotje gegeven wordt maar als IK het vraag voor mijn topics dat domweg geweigerd wordt? Het is niet eens dat er aan die vraag voorbij gegaan wordt... het wordt domweg geweigerd...
Hoe discutabel is het dat het argument gebruikt wordt dat een slotje anderen de mogelijkheid ontneemt om te reageren als mijn reacties binnen minuten gewist worden door de moderatoren? Hoe kan ik dan zelf reageren?
Heren moderatoren, dit forum, de regeltjes EN de vorm van leiding geven zijn vervallen tot een farce....
NIEMAND van de gebruikers heeft gevraagd om uw regeltjes...
NIEMAND van de gebruikers heeft positief gereageerd op die regeltjes...
NIEMAND van de gebruikers heeft positief gereageerd op de wijze waarop u die regeltjes toepast...
NIEMAND van de gebruikers reageert er positief op dat u zich verschuilt achter een anoniem account en van achter dat schermpje van anonimiteit gebruikers intimideert, posts wist en topics verplaatst...
NIEMAND van de gebruikers kan begrijpen dat u WEL de tijd heeft om posts te wissen maar als het aankomt op een fatsoenlijk argumentatie daarvan u OPEENS sociale verplichtingen heeft en niet alles leest....
Gelooft u ZELF er WERKELIJK in dat u op de goede weg bent????
Gelooft u WERKELIJK dan "men" zich hier nog vrij voelt? Vrij genoeg om een mening te poneren? Vrij genoeg om een discussie aan te gaan? Vrij genoeg om een topic aan te maken?
Niet elke gebruiker zal zich hiervan bewust zijn maar zij die dat wel zijn lijken weg te lopen....
Is dat wat u wilt? Een forum met alleen maar moderatoren en een klein aantal gebruikers die te bang zijn om zich werkelijk uit te spreken?
Is DAT de visie van de stichting die u met elk woord dat u schrijft... elke actie die u pleegt... elke post die u wist... elke gebruiker die u een ban geeft... vertegenwoordigt?
Ik heb het in ieder geval wel bekeken hier.... ik ga het risico om monddood gemaakt te worden door de ego's van (ex)moderatoren niet verder lopen....
Ga ik miepen over deze situatie? Nee hoor... ik houd u (wederom) slechts de spiegel voor van uw acties... en trek mijn eigen conclusie.... miepen zou niet op z'n plaats zijn in deze... net zo min als miepen over het feit dat modereren ondankbaar werk is, tijd kost etc.... Mij hier op dit forum begeven heeft consequenties, consequenties die voortvloeien uit mijn eigen KEUZE om hier te verkeren... en miepen over de gevolgen van mijn eigen keuzes zou erg sneu zijn.... dus dat doe ik dan ook maar niet… maar moderator zijn is OOK een keuze.... met alle gevolgen van dien.... niemand heeft u verplicht die taak op u te nemen...
Er is regelmatig gevraagd waar ik de tijd vandaan haal om zo veel te schrijven, doen etc. Heel simpel... de tijd die ik daaraan spendeer, gaat ten koste van iets anders... en voor mij is het punt bereikt dat het veel, maar dan ook VEEL, leuker is om dat "iets anders" de voorrang te verlenen.
Ik wens u (tegen beter weten in?) veel succes met uw immer-verder-slinkend-forum...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...