Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

do jun 04, 2009 22:39

Dan moet je geen moderator worden :wink: En de sociale verplichtingen......ja, vroeger kon je sociaal bezig zijn op de chat! Vroeger was alles beter als ik mijn opa mag geloven en ik geloof zelfs dat ie gelijk blijkt te hebben.:!: De man was een visionair of hij had mensenkennis.

Gerrets
Guru
Guru

Re: RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

do jun 04, 2009 22:40

Azijn zeikers
:-$

Goed Erwin duidelijk verhaal, je geeft iemand een tip en je wordt zo aangepakt inderdaad jammer om dan ook nog anoniem daarover bericht te worden.

Ik denk dat er wel een momentje tot nadenken is voor de betreffende moderator als dit verhaal klopt. Dan kun je ook een eerlijke discussie voeren en kan het achter de schermen blijven. Ik hoop dat dit topic dicht kan en een vervolg krijgt via PB.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Andretti Molletti

jammer

do jun 04, 2009 23:29

Morgenavond volgt een toelichting.

Ja, dat duurt even want we zijn niet permanent online en er bestaat ook nog zoiets als werk en sociale verplichtingen.

........De politieagent schoot op de inbreker, een dag later klonk een stem: sta stil of ik schiet.....

Vrijwilligers werk is keuzes maken. Je doet iets graag of niet. Kies je er zelf voor dan kies je dus voor de voor én nadelen.
Het telkens terugkerende antwoord van we lezen niet alles en zijn er niet altijd begint nu wel heel erg afgezaagd te worden...
Ik ben er vaak en lees alles, omdat ik WEL geintresseerd ben in het wel en wee...
Regels staan op papier en de !!!!!!!!! mogen niet, het uppen is wekelijks toegestaan en alfacontent is al heel lang ver te zoeken...
Werkelijk de meest stupide dingen worden toegelaten en totaal onschuldige postings worden verwijderd en erger nog, krijgen een ban.

Is het forum volwassener geworden dan de moderators??
Ik denk het wel!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 04, 2009 23:57

Even waar ik mee zit want ik moet het toch kwijt:

Het "SCARB moderators" account.

Zo'n ongrijpbaar iets, een soort oppergod, iets/iemand die dingen beslist of doet maar daar bij voorbaat al niet op aangesproken kan worden.
Je weet nooit waar een beslissing van die moderator op is gebaseerd, je weet niet wie die beslissing heeft genomen en als je hem/haar iets vraagt (uitleg), weet je niet of en wanneer je antwoord mag verwachten.
Net als Dre lees ik alles & ik ben er ook vaak (overdag als ik even tijd heb -in deze crisistijd heb ik vaak even tijd- en 's avonds van 21.00 tot laat -noooit iets op tv-).

Het vertrekken van (o.a.) zaagauto zie ik als een serieuze verarming van het forum & dat vindt ik (alweer) serieus jammer, het was altijd een leuk, levendig forum en (nogmaals) de reden dat ik SCARB-donateur ben geworden.
Alle persoonlijke kinnesinne zal me verder een worst wezen, zolang dat niet ten koste gaat van de algemene sfeer op het forum. Ik heb lichtelijk de indruk dat er nu een moderator persoonlijk problemen heeft met een gebruiker en dat die problemen zijn weerslag hebben en dat vindt ik heel jammer!
It's not easy, being green (kermit)

Roeltje 164

Re: RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

vr jun 05, 2009 00:03

Even waar ik mee zit want ik moet het toch kwijt:

Het "SCARB moderators" account.

Zo'n ongrijpbaar iets, een soort oppergod, iets/iemand die dingen beslist of doet maar daar bij voorbaat al niet op aangesproken kan worden.
Je weet nooit waar een beslissing van die moderator op is gebaseerd, je weet niet wie die beslissing heeft genomen en als je hem/haar iets vraagt (uitleg), weet je niet of en wanneer je antwoord mag verwachten.
Net als Dre lees ik alles & ik ben er ook vaak (overdag als ik even tijd heb -in deze crisistijd heb ik vaak even tijd- en 's avonds van 21.00 tot laat -noooit iets op tv-).

Het vertrekken van (o.a.) zaagauto zie ik als een serieuze verarming van het forum & dat vindt ik (alweer) serieus jammer, het was altijd een leuk, levendig forum en (nogmaals) de reden dat ik SCARB-donateur ben geworden.
Alle persoonlijke kinnesinne zal me verder een worst wezen, zolang dat niet ten koste gaat van de algemene sfeer op het forum. Ik heb lichtelijk de indruk dat er nu een moderator persoonlijk problemen heeft met een gebruiker en dat die problemen zijn weerslag hebben en dat vindt ik heel jammer!
Amen !!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 05, 2009 00:15

Toch wel opvallend dat er hier meerdere mensen met heel veel berichten op hun naam hun steun uitspreken aan de topicstarter.... Ook ik persoonlijk vind het een slechte zaak wat er gebeurd is, en helaas is het een terugkerend verschijnsel aan het worden. :(

Misschien dat er hierdoor dan toch wel een lampje gaat branden bij de heren Moderaters dat er iets niet helemaal goed gaat. :roll:

Hopelijk wordt er nu een keer iets opgelost in plaats van constant doormodderen (of doormodereren? :lol: )
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

GT 75V6
Guru
Guru

vr jun 05, 2009 00:24

Is Zaagauto weg?! :shock:

Hij had altijd zulke mooie (historische) verhalen, heb ze altijd met groot vermaak gelezen. Wat een aderlating... :?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Hylke
Moderator
Moderator

vr jun 05, 2009 00:25

Hij heeft het Saeghuys forum als alternatief gesteld.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 05, 2009 00:33

ja, dus iedereen gaat op den duur naar zijn forum verhuizen. Dááág SCARB forum. :roll:

Ben het ook met veel gebruikers die eerder hebben geschreven eens....

Hylke
Moderator
Moderator

vr jun 05, 2009 00:46

Mwoah, ik weet niet of je het zo zwart-wit moet zien.
Zie het als een statement dat er iets niet goed gaat.

Ik eet graag van meerdere walletjes, ik vermaak me nog prima.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 05, 2009 01:16

Ik denk domweg dat het SCARB-forum niet meer zomaar gratis toegankelijk moet zijn. Drempel? JA. Belemmering: JA. Maar ook: op die manier weer je een hoop mensen die even snel lid worden/zich aanmelden om even te rellen (het gebeurt, echt waar... 7 sterren 6 ofzo.., in mijn ogen toch de oorzaak van de opkomst van de moderatie) Ook bereik je een ietwat "bewuster" posten: lidmaatschap kost geld, doe er iets zinnigs mee, je kan gebanned worden en dan is ook je aanmeld-geld weg, auw... Ik ben zelf op 2 gratis fora gebanned geweest en meer dan een "nou ja" gevoel heb ik daar niet aan overgehouden, plus een "how-to" voor fora.... Maar leuk is anders!
Andere manier zou kunnen zijn: meer eisen om aan te melden (woonplaats/telefoonnummer, dat soort dingen...)
Hoe moeilijk is het om entree-geld te vragen, bijvoorbeeld 5 euro per jaar, puur om te registreren voor niet-donateurs? Zou dat echt zo'n hoge drempel zijn? Als ik naar mezelf kijk zou ik daar totaal geen probleem mee hebben. Ook al heb ik een totaal foute Alfa waarover stiekum toch een hoop kennis zit, hier, waarvoor dank!
It's not easy, being green (kermit)

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 05, 2009 08:19

Wat een gedoe allemaal hier.Jammer dat er forummers stoppen die er al zo lang en vaak op
het forum zitten.
Dit moet toch simpel opgelost kunnen worden?Ik ga er geen geld voor neer leggen denk ik.
Geld is niet het probleem,maar ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand als ik op het forum zit.
Is zaagauto echt van het forum weg?Dit zou jammer zijn.Hoop dat de verantwoordelijke mensen
eens gaan nadenken waar men mee bezig is.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 05, 2009 08:40

Zonde van alle tijd al dit gedoe hier, geef de heren Moderators toch een kans om hier een serieus en gedegen forum op te bouwen.

(Dit doe je dan door mensen die echt iets te melden hebben gewoon hun postings te wissen en dit te onderbouwen met verschillende maten gemeten argumenten of een snelle one liners als "niet stoken" bv)
Verder aan allen die het hier niet meer leuk vinden :. alfaspeed.nl is leuk (hoog alfa 105 content)
verder zijn er veel fora's van de desbetreffende modellen : 156 forum, 147 forum, 155 forum enz enz
Vond je de topics van Zaag leuk om te lezen: denk eens aan saeghuys.com

en blijf hier gewoon weg, valt het op een gegeven moment vanzelf om of blijft er een groepje over die elkaars postings lekker kan verwijderen!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 05, 2009 08:41

Mja, maar dit gaat niet over relschoppers natuurlijk. Dit gaat over wrijvingen tussen de moderators en bekende forummers. Ik zie niet hoe een verplichte bijdrage daar verlichting in kan brengen.

Wat volgens mij door de moderators flink onderschat is, is het effect van het niet reageren op de verontwaardigde reacties in het Le Mans topic. Dat stilzwijgen heeft veel kwaad bloed gezet bij een aantal mensen. Vooral omdat de beslissing waarmee het allemaal is begonnen natuurlijk toch discutabel blijft. Goed, als je de regels letterlijk neemt klopt het, maar het zou niet moeilijk moeten zijn om te begrijpen dat voor veel mensen het Le Mans topic gevoelsmatig gewoon bij evenementen hoort. Daarnaast is het ook vrij duidelijk dat de overtuiging bestond, dat sommigen een "voorkeursbehandeling" kregen. Wanneer er vervolgens over deze dingen commotie ontstaat, moet je daar eigenlijk gewoon op reageren. Wanneer dat niet gebeurt, maar er intussen wel steeds posts worden gewist vanwege vermeende opruiendheid, ontstaat er een grimmige sfeer. Dat mag geen verrassing zijn, dat was voorspelbaar. En sociaal leven of niet, als er tijd is om posts te verwijderen zou je in plaats daarvan ook de discussie aan kunnen gaan. Dat is een kwestie van prioriteiten stellen en naar mijn gevoel hadden die in dit geval andersom moeten liggen.

Tegelijkertijd weet ik ook dat moderaten verre van makkelijk is. Je kunt het onmogelijk iedereen altijd naar de zin maken, dus je krijgt per definitie te maken met onvrede. En dat gebeurt achter de schermen veel vaker dan mensen kunnen vermoeden. Dat soort toestanden kunnen op een gegeven moment ten koste kan gaan van de lol in het op persoonlijke titel deelnemen aan het forum en dat kan natuurlijk ook nooit de bedoeling zijn.

Ik denk dus dat het tijd is voor een open discussie. Ik hoop dat de moderators daarvoor open staan en ik hoop dat Zaag ook nog even terug wil komen om daaraan deel te nemen. Een beetje begrip over en weer (!) is op het moment hard nodig en hopelijk kan dit zo worden bereikt.

Ik ga me er trouwens zelf niet verder mee bemoeien. Ik heb sinds woensdagavond te maken met een zwaar persoonlijk verlies en ik hoopte hier op het forum een beetje afleiding te vinden. Dan zit je dus niet te wachten op dit soort toestanden om, als je er even goed over nadenkt, eigenlijk helemaal niets!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

prosper
Full Member
Full Member

vr jun 05, 2009 08:42

Wat een gedoe... maar vanavond opheldering; ben benieuwd. Verder; Erwin V6 heeft meer dan gelijk, en het is inderdaad erg jammer dat Zaag het forum heeftverlaten. Maar zoals aangegeven, er is een alternatief :lol: . Vroeger, toen we nog LP´s kochten, de treinen nog op tijd reden, en we koe nog met een korte oe schreven, toen was alles ook beter. Maar die tijd is dus voorbij. Definitief.

Terug naar “Het Forum Café”