KRIS GT
Member
Member

silvallen motor spider 2000 veloce (serie 2) model 1980

zo mei 24, 2009 12:29

Hallo,

Sinds gisteren valt mijn motor geregeld stil wanneer ik de wagen tot stilstand breng (bv. aan de verkeerslichten). Tevens knalt het vrij regelmatig in de uitlaatpijp. Normaal gezien gebeurt dit af en toe, maar nu is het bijna constant als ik het gaspedaal loslaat. 'k Vind dit wel iets hebben, maar nu knalt het toch echt iets te veel naar mijn mening. Zou het iets te maken kunnen hebben met de afstelling van de carburateurs (2 dubbele del orto's)? Als ik de choke uittrek dan heb ik dit probleem niet (minder). Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn of heeft dit ook al meegemaakt ?

http://www.flickr.com/photos/krisgt/348 ... 307218093/

Dank bij voorbaat voor jullie reactie.
Groetjes,
Kris
:D
ALFA SPIDER 2000 VELOCE (model 1980)
ABARTH 595C TURISMO BICOLORE (model 2016)
ALFA GT 1.8 TS (model 2007)
voorheen :
ALFA GT (model 2007)
156 SW (model 2001)
LANCIA Y MOMO DESIGN
ALFA 33 1.4 (model 1994)
ALFA GT (model 2010)

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: silvallen motor spider 2000 veloce (serie 2) model 1980

zo mei 24, 2009 15:05

Het zou de afstelling kunnen zijn van de carbs maar die instelling veranderd niet zomaar van de een op de andere dag.
Het is verstandig de volgende dingen te (laten) controleren:

- ontsteking (verdeelkap, contactpuntjes,bougies en kabels) : kan zijn dat je al electronische ontsteking hebt dan is het verdeelkap en rotor controlleren
- Klepspeling (wanneer is die voor het laatst gemeten?)
- Ontstekingstijdstip
- Afstellen carbs (ploffen kan een te rijk mengsel maar ook veroorzaakt worden door bovenstaande punten)

Controleer ook de vacuumslang die naar de rembekrachtiger loopt, die gaat op den duur slijten en lekken met een hoop narigheid (gaten in cilinders etc) als gevolg.

Hallo,

Sinds gisteren valt mijn motor geregeld stil wanneer ik de wagen tot stilstand breng (bv. aan de verkeerslichten). Tevens knalt het vrij regelmatig in de uitlaatpijp. Normaal gezien gebeurt dit af en toe, maar nu is het bijna constant als ik het gaspedaal loslaat. 'k Vind dit wel iets hebben, maar nu knalt het toch echt iets te veel naar mijn mening. Zou het iets te maken kunnen hebben met de afstelling van de carburateurs (2 dubbele del orto's)? Als ik de choke uittrek dan heb ik dit probleem niet (minder). Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn of heeft dit ook al meegemaakt ?

http://www.flickr.com/photos/krisgt/348 ... 307218093/

Dank bij voorbaat voor jullie reactie.
Groetjes,
Kris
:D
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”