Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

K*tdrempels!!!

di jun 14, 2005 11:20

Rij net over een weg waar ik een tijd niet gereden heb (voor de Hilversummers: van de Bachlaan naar de Bussumer Grintweg). Ik weet: na de bocht, drie drempels waar je met 40-50 over heen kunt.
Hebben ze opeens voor de bocht nog een drempel neer gelegd, die ik niet zie omdat hij net in de schaduw van een paar bomen ligt. En daar kon je dus niet met 50 over heen!!! :schrik:
2 ferme klappen opgevangen door de carterbeschermer. Ik zit nog te shaken. Dit kan toch nooit goed voor de body zijn geweest. #-o
Straks ff bij de garage langs voor een check, die klap klonk wel heel erg hard!
SnikSnif...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

jan bert

RE: K*tdrempels!!!

di jun 14, 2005 11:23

spaanse inquisitieshit die drempels! ik voel met je mee.... :evil:

DENNIS
Guru
Guru

di jun 14, 2005 11:25

Ik haat die k*tdrempels :evil:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jun 14, 2005 11:32

Wie stelt de overheid een keer aansprakelijk voor de geleden schade van die drempels.
Het is ook een vorm van discriminatie. Bij ons liggen van die rubberen plakken op de weg. Met mijn 156 kan ik daar gerust met 80 overheen, met de bertone slechts stapvoets.... Dat gaat een keer mis. Ook zo fijn die buitenwegen, waar je 60 mag. Daar liggen drempels in, waar je met 40 km/u al een klap krijgt. Zo hou je geen auto heel.
Als je uitrekent van de milieuschade is van al dat remmen en optrekken en produktie van nieuwe veren, schokdempers, draagarmen en wat al niet meer, dan vtraag ik me af of het doel hier wel de middelen heiligt!
Helaas zijn het de wegpiraten, die idoten, die het voor ons hebben verpest. Ik ben overigens ook geen heilige, maar ik hou wel rekening met de omstandigheden.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2005 11:34

Ik ga straks ff kijken of er een bord bij staat. Ik kan gewoon niet geloven dat ik het gemist heb...
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2005 11:47

Ik walg gewoon van die dingen ! :evil:
Ik ben voorstaander van verkeersveiligheid en in woonwijken moet men langzaam rijden.
Maar kan men dan aub vernauwingen (bv bloembakken) ipv drempels gebruiken ? Dan moeten die stomme X5's tenminste ook afremmenremmen en rijden wij onze Bertone's, spiders, Giulia's enzovoort tenminste niet meer stuk ! :evil: :roll:

Wat ook levensgevaarlijk is (Yvo zal dat wel kunnen beamen) zijn achterliggers die niet kunnen inschatten hoe sterk wij moeten afremmen voor drempels met de bv. de Bertone's.
Op een goeie dag knalt er wel zo eentje in m'n achterkant ! :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: K*tdrempels!!!

di jun 14, 2005 11:51

Ik walg gewoon van die dingen ! :evil:
Ik ben voorstaander van verkeersveiligheid en in woonwijken moet men langzaam rijden.
Maar kan men dan aub vernauwingen (bv bloembakken) ipv drempels gebruiken ? Dan moeten die stomme X5's tenminste ook afremmenremmen en rijden wij onze Bertone's, spiders, Giulia's enzovoort tenminste niet meer stuk ! :evil: :roll:

Wat ook levensgevaarlijk is (Yvo zal dat wel kunnen beamen) zijn achterliggers die niet kunnen inschatten hoe sterk wij moeten afremmen voor drempels met de bv. de Bertone's.
Op een goeie dag knalt er wel zo eentje in m'n achterkant ! :evil:
die achterliggers inderdaad een probleem, iets eerder vertragen helpt wel, boze blikken moet je maar negeren :biggrin:
156

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2005 11:53

had deze week nog zo'n asociale met een vw sharan die me OP de drempel wilde inhalen.... :evil:
net op dat moment was m'n achteras over de drempel en heb ik lekker pedaaltje naar de vloer getrapt ! 8) hij kon er met een rood hoofd van schaamte terug achter gaan rijden ! :mrgreen:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2005 11:56

die achterliggers inderdaad een probleem, iets eerder vertragen helpt wel, boze blikken moet je maar negeren :biggrin:
Dat is waarom ik meestal gewoon 30 rijdt in zo'n straat, hoef ik ook niet af te remmen.
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di jun 14, 2005 12:45

Yvo, pardon, bedoelde Pietro; als er geen borden staan (of slecht leesbaar/onlogisch), maak er dan als de wiedeweerga foto's van! Mocht je schade hebben aan de auto, dan heb je in ieder geval een bewijs als je het probeert te verhalen.

Bij Woerden hebben zo ook van die puisten midden op de rijbaan. Dat verzìn je toch niet :?: Juist die pokke-SUV's kunnen daar doorrazen zonder ze maar te raken en degene met beperkt bodemvrijheid moet naar het midden van de weg. Die krengen leveren eerder gevaar op dan dat ze het voorkomen. Er zijn genoeg bewijzen in het land dat drempels effectief èn 'comfortabel' kunnen zijn, waarom dan toch steeds weer andere vormen?
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op di jun 14, 2005 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di jun 14, 2005 13:24

had deze week nog zo'n asociale met een vw sharan die me OP de drempel wilde inhalen.... :evil:
Haha dat heb ik ook eens gehad, dat ik werd ingehaald op een drempel. hoe zielig kun ej zijn. :cry: :cry:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 14, 2005 13:47

Ik heb een verlaagde 75, en ik woon in de Pijp. IEDERE drempel schraap ik. IEDERE ! Ongeacht snelheid.

W T F ? :evil:

Cavolo

di jun 14, 2005 14:13

Hahaha, inderdaad niet zo relaxed die drempels. Koop een Ford Windstar! een hobbel waar iedereen met 40 stuitert kun jij dan met 120 nemen! luchtvering is echt perfect!
Inhalen op hobbels is inderdaad wel kinderachtig, aso, onnodig en daarom ook Errug LEUK! :)

Giulia555

di jun 14, 2005 15:12

en met mijn 224v wordt het ook niet beter heb ik algemerkt... rarae van het verhaal is dat er bij aanleg van drempels uitgegaan wordt van MAXIMALE bodemvrijheid van een aantal groepen auto's #-o ](*,)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 14, 2005 15:14

Yvo, als er geen borden staan (of slecht leesbaar/onlogisch), maak er dan als de wiedeweerga foto's van! Mocht je schade hebben aan de auto, dan heb je in ieder geval een bewijs als je het probeert te verhalen.

Bij Woerden hebben zo ook van die puisten midden op de rijbaan. Dat verzìn je toch niet :?: Juist die pokke-SUV's kunnen daar doorrazen zonder ze maar te raken en degene met beperkt bodemvrijheid moet naar het midden van de weg. Die krengen leveren eerder gevaar op dan dat ze het voorkomen. Er zijn genoeg bewijzen in het land dat drempels effectief èn 'comfortabel' kunnen zijn, waarom dan toch steeds weer andere vormen?
zeker foto's nemen en direct met een briefje naar de gemeente aangeven dat je mogelijk schade hebt geleden vanwege die drempel en dat er mogelijk een claim komt naar gelang het technisch onderzoek (indien schade op papier laten stellen door de garage !!!!). Een briefje is het werk niet. Heb je rechtsbijstand ?
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”