spanu

RE: 156 v6 automaat. distributie

do apr 30, 2009 20:05

Dag, allemaal. Gisteren is de auto bij de garage geweest. na alles te hebben los gehaald en het BDP te meten(met meetklok!) kwamen we er achter dat de kalibers in deze stand er niet op pasten!!. Conclusie: hij stond dus niet goed op tijd. We hebben de boel een fractie terug gedraaid, zodat de kalibers wel paste. vervolgens de riem weer ontspannen, het BDP weer goed gezet met de meetklok. alles weer afgemonteerd en.. hij loopt weer als een naaimachine. Het stationair schommelen is ook voorbij en trekt echt duidelijk beter. omdat het een automaat is bleef de versnelling door dit probleem ook wel eens kleven in hogere toeren. Dit is allemaal voorbij, en dit alles door niet goed op tijd staan.

Ik ben weer een blije Alfa rijder. Bedankt voor jullie reacties!

Groet, Giovanni

jaapie

vr mei 01, 2009 21:56

hallo zitten die merkjes op de nokkenas ook op een 147 2.0 16v?
en waar zitten ze precies streepjes zijn bdp neem ik aan
op de uitlaat nokkenas poulie zit een merkteken maar ik weet niet waar dat mee overeen moet komen

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 03, 2009 15:49

Toch geef ik je de tip dat als er over een paar duizend km - een compressieverschil is tussen de cylinders dan moet je toch even terug naar de eerste "garage"

Zoals zovelen links en rechts wordt er aangeklooid (kan geen bdp merkteken vinden :lol: )
O ja - met monteren van nieuwe riem: nokkenassen los? Waarom? stond eerst toch ook goed? Gewoon afstippen joh! enz enz :thumbs: :thumbs: :thumbs:

(Sorry hoor - moest het even kwijt - ik zie nogal wat sporen van bende van half werk...)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”