pepijn
Advanced Member
Advanced Member

RE: 30 april: DE nationale rotzooidag in .NL

vr mei 01, 2009 18:31

laat ik voorop stellen dat het een onvoorstelbaar drama is voor de betrokkene, de ooggetuigen en hulpverleners, ik zeg eerlijk ik leef niet met ze mee. Shit happens, de wereld zit vol idioten. Ik kan me niet verenigen met het concept ver van m'n bed doet me niks dicht bij huis wel. 5 doden tot nu toe, goh..... van de week een bus met vrouwen en kinderen in een ravijn gestort in India 50 doden, de week ervoor een aanslag op een markt in Bagdah 80 doden, aanslag in Pakistan, idioot in Amerika, drugsmoorden in Mexico. In het weekend voor die "vliegramp" met dat turkse toestel vielen er meer doden in het verkeer als bij die crash. compassion houd niet op bij de landsgrens, ik snap niet waarom dit erger is als alle andere shit in de wereld en waarom er zo panisch en dramatisch over gedaan meot worden.

Ik zou zeggen Welcome to the world Nederland. Wakker worden, ook hier lopen idioten rond. Was gewoon wachten tot er iets zou gebeuren, landen om ons heen hebben al ergere dingen meegemaakt en vaker, is het al bekend of het een autochtoon of allochtoon was? hoop het eerste want anders begint Wilders nog harder te schreeuwen. Mag iedereen van mij, maar wel zinnige dingen aub.

Dan praktisch gezien, het zal er wel op uitdraaien dat het een geestesgestoorden is, welke idioot pleegt nu een aanslag met een suzuki swift van <1000kg tegen een bepantserde bus van pak 'm beet een ton of 5-6!? wat een sufkut.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

alfa 33 niels

RE: 30 april: DE nationale rotzooidag in .NL

vr mei 01, 2009 19:42

inmiddels al 7 doden dus 6 mensen en de dader is ook overleden

echt dan spoorje niet dan is dr iets los in je hoofd

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

RE: Drama in Apeldoorn

vr mei 01, 2009 20:29

Jammer dat ie dood is ,had liever gezien dat hij nog een jaartje of 25 kon nadenken wat hij gedaan heeft!

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 30 april: DE nationale rotzooidag in .NL

vr mei 01, 2009 20:51

Dan praktisch gezien, het zal er wel op uitdraaien dat het een geestesgestoorden is, welke idioot pleegt nu een aanslag met een suzuki swift van <1000kg tegen een bepantserde bus van pak 'm beet een ton of 5-6!? wat een sufkut.
een gewone stadsbus weegt al gauw 12 ton
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 01, 2009 20:58

Het lijkt me wat onzinnig om een open bus van pantser te voorzien, maar gesteld dat het doel was een slagveld onder de koninklijke familie te veroorzaken zou ik inderdaad voor iets groters zijn gegaan.

Voor wat betreft Wilders heb ik nou niet direct het idee dat deze roepende in de woestijn is. Uit meerdere acties aan de kant van de PvdA blijkt dat zijn ideeën daar nou niet echt ver van het bed verwijderd zijn. Als die nep-communisten al ideeën van hem pikken kan de rest daar nooit ver achter lopen.

van G
Guru
Guru

vr mei 01, 2009 21:39

Ben ooit eens met m'n Thema tegen een stadsbus gereden net voor het voorwiel.

Resultaat, thema krom tot onder de voorstoelen,

Bus, een zwarte veeg op de lak.

Zelfs het klepje waar ik feitelijk opbotste ging nog gewoon open.

Alleen het kleingeldbakje van de chauffeuze was voor de helft leeg, en een scheurtje in de voorruit.

Moraal: jammer dat die kerel al die mensen raakte ipv de bus.
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gerrets
Guru
Guru

vr mei 01, 2009 23:09

laat ik voorop stellen dat het een onvoorstelbaar drama is voor de betrokkene, de ooggetuigen en hulpverleners, ik zeg eerlijk ik leef niet met ze mee. Shit happens, de wereld zit vol idioten. Ik kan me niet verenigen met het concept ver van m'n bed doet me niks dicht bij huis wel. 5 doden tot nu toe, goh..... van de week een bus met vrouwen en kinderen in een ravijn gestort in India 50 doden, de week ervoor een aanslag op een markt in Bagdah 80 doden, aanslag in Pakistan, idioot in Amerika, drugsmoorden in Mexico. In het weekend voor die "vliegramp" met dat turkse toestel vielen er meer doden in het verkeer als bij die crash. compassion houd niet op bij de landsgrens, ik snap niet waarom dit erger is als alle andere shit in de wereld en waarom er zo panisch en dramatisch over gedaan meot worden.

Ik zou zeggen Welcome to the world Nederland. Wakker worden, ook hier lopen idioten rond. Was gewoon wachten tot er iets zou gebeuren, landen om ons heen hebben al ergere dingen meegemaakt en vaker, is het al bekend of het een autochtoon of allochtoon was? hoop het eerste want anders begint Wilders nog harder te schreeuwen. Mag iedereen van mij, maar wel zinnige dingen aub.

Beste Pepijn,

Het maakt me kwaad van binnen om jou tekst zo te lezen. Ik snap dat je er minder gevoel voor hebt maar om je mening op deze hier neer te zetten? ik denk dat je dat beter kunt laten al is het alleen al uit respect voor de betrokkenen. Daarnaast merk ik dat je niet echt op de hoogte bent van het nieuws des te meer zeg ik als het je niets doet meldt het hier dan niet, en zeker niet als je nog niet op de hoogte van de feiten. Ik had gehoopt dat je er bij zou zijn en ik ga je nu vertellen waarom........Twee tantes en een oom van mijn vriendin waren daar ook aanwezig. Helaas is één tante om het leven gekomen en haar andere tante en oom zijn gewond geraakt. En diegene die gewond zijn geraakt verkeren nog steeds in shock. Maar ach shit happens..................................................

Ik wens alle betrokkenen veel sterkte met het verwerken van dit drama.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr mei 01, 2009 23:38

Tom en Pepijn,

Ik begrijp jullie beider stantpunt wel.. Hoe triest het ook is, het is gewoon de harde realiteit dat dit soort malloten er zijn. Het had ook net zo goed iemand kunnen zijn met allemaal bommetjes om z'n lichaam...

Gisteren was ik ook wel geschrokken, maar vandaag gaat het leven voor mij gewoon verder. Voor zover ik weet heb ik geen dierbaren en/of andere bekenden die direct betrokken zijn. Tuurlijk is het erg voor alle betrokkenen, maar is het erger dan wanneer pa gewoon op een zaterdag niet meer thuiskomt omdat ie met z'n motor is verongelukt? Staan er ook 2 agenten aan de deur om zulk slecht nieuws te brengen...

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

za mei 02, 2009 00:15

@gerrets, sorry voor je en gemeend sterkte gewenst aan je familieleden en jou, maar het leven gaat door en het doet me zeker wel iets daarom begon ik met "laat ik vooropstellen dat het een enorm drama is". Ik zeg dus niet dat het niet erg is, maar het is de keiharde realiteit. Met mijn mening wil ik niemand kwetsen. Als iemand zich daar gekwetst door voelt omdat het dichter bij huis is voor hem/haar zeg ik, jammer maar niet mijn probleem maar dat zegt dus niet dat ik niet meeleef, er gebeurd zoveel shit per dag dat dit niet extra erg is omdat het nu ineens dicht bij huis gebeurd en mensen dichterbij raakt. Mij maakt het niet uit waar iemand woont In apeldoorn of in Somalie, srilanka, Irak. Een mensenleven is een mensenleven, en helaas wonen we in een wereld waarin voor somigen dat niets waard is.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gerrets
Guru
Guru

za mei 02, 2009 12:31

@ Pepijn ik snap ook wel dat je zo denkt datzelfde zou ik ook hebben als het een ver van mijn bed show geweest zou zijn. Het ging mij erom dat jij je mening zo op het forum zette vandaar mijn reactie. Inderdaad het leven gaat door maar helaas wel op een andere manier zoals het ooit geweest is voor ons persoonlijk.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 02, 2009 13:14

Ik ben het in wezen wel eens met Pepijn en vind het eigenlijk wel goed dat hij hier zijn mening nu niet verloochend omdat het deze keer allemaal iets dichterbij is geweest. Van dat soort figuren hebben we er al genoeg in Den Haag zitten. Ik stoor me eigenlijk uitsluitend aan zijn autochtoon/allochtoon opmerking. Dat het hier "gelukkig" een autochtoon betrof, zoals het "gelukkig" een autochtoon was die Fortuijn vermoordde. "want dan gaat Wilders iets roepen", alsof dat nu onze grootste vrees zou moeten zijn. Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom dit onderscheid voor jou zo belangrijk is. En misschien ook eens zelf lezen wat Wilders wil in plaats van luisteren naar wat Femke er van denkt.

Tom, en anderen die hiermee persoonlijk zijn geraakt, veel sterkte toegewenst voor de komende tijd. Het zou voor niemand zo dichtbij moeten mogen komen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Drama in Apeldoorn

za mei 02, 2009 18:13

Ik ben het in wezen wel eens met Pepijn en vind het eigenlijk wel goed dat hij hier zijn mening nu niet verloochend omdat het deze keer allemaal iets dichterbij is geweest. Van dat soort figuren hebben we er al genoeg in Den Haag zitten. Ik stoor me eigenlijk uitsluitend aan zijn autochtoon/allochtoon opmerking. Dat het hier "gelukkig" een autochtoon betrof, zoals het "gelukkig" een autochtoon was die Fortuijn vermoordde. "want dan gaat Wilders iets roepen", alsof dat nu onze grootste vrees zou moeten zijn. Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom dit onderscheid voor jou zo belangrijk is. En misschien ook eens zelf lezen wat Wilders wil in plaats van luisteren naar wat Femke er van denkt.

Tom, en anderen die hiermee persoonlijk zijn geraakt, veel sterkte toegewenst voor de komende tijd. Het zou voor niemand zo dichtbij moeten mogen komen.
Of je nou voor of tegen Wilders bent, niemand heeft er baat bij als het lont in het kruitvat wordt aangestoken. Dus ja, gelukkig geen allochtoon. Daar ben ik het absoluut mee eens. Verder zal ik me inhouden, al kost dat me moeite. Dit gaat over het drama in Apeldoorn en is geen pro- of anti-Wilders discussie.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 02, 2009 19:58

Of je nou voor of tegen Wilders bent, niemand heeft er baat bij als het lont in het kruitvat wordt aangestoken. Dus ja, gelukkig geen allochtoon. Daar ben ik het absoluut mee eens. Verder zal ik me inhouden, al kost dat me moeite. Dit gaat over het drama in Apeldoorn en is geen pro- of anti-Wilders discussie.
Ik probeer het nog één keer uit te leggen. Dit gaat niet over voor of tegen Wilders zijn. Ik stoor me aan het feit dat mensen als eerste gedachte een "oh God, laat het geen allochtoon zijn" hebben. Ik vind het daarnaast niet netjes om jezelf voor die gedachte te excuseren door een publiek persoon er van te beschuldigen dat hij deze gedachte bij je heeft opgewekt. Jouw gedachte, jouw geweten, jouw verantwoording.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 02, 2009 23:04

Ik probeer het nog één keer uit te leggen. Dit gaat niet over voor of tegen Wilders zijn. Ik stoor me aan het feit dat mensen als eerste gedachte een "oh God, laat het geen allochtoon zijn" hebben. Ik vind het daarnaast niet netjes om jezelf voor die gedachte te excuseren door een publiek persoon er van te beschuldigen dat hij deze gedachte bij je heeft opgewekt. Jouw gedachte, jouw geweten, jouw verantwoording.
Toch sympathiek dat je het nog één keer probeert uit te leggen. Dan zal ik dat ook maar doen, want je hebt het nog niet helemaal begrepen geloof ik.

Luister Gordon, er zijn spanningen tussen allochtonen en autochtonen. In zo'n situatie lokt actie reactie uit. Wie is de eerste die met een (stevige) reactie komt op acties van allochtonen? Dat is Wilders. Sommigen vinden dat een goede zaak, anderen niet, maar dat hij dat doet is een feit. En wie zit er te wachten op een verdere escalatie van de spanningen? Niemand toch, mag ik hopen. Kijk, dáárom moeten we blij zijn dat het geen allochtoon was. Niet omdat we voor of tegen allochtonen zijn, niet omdat we voor of tegen Wilders zijn, maar gewoon omdat we niet zitten te wachten op een escalatie.
Dit heeft dus niets te maken met geweten of politieke voorkeur of je verschuilen achter anderen. Goed, Pepijn zal net als ik waarschijnlijk niet veel op hebben met Wilders, want anders zou hij het anders hebben geformuleerd, maar wat hij feitelijk zei, dat Wilders als eerste (fel) zou reageren, staat daar los van. Snap je?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 03, 2009 00:03

Toch sympathiek dat je het nog één keer probeert uit te leggen. Dan zal ik dat ook maar doen, want je hebt het nog niet helemaal begrepen geloof ik.

Luister Gordon, er zijn spanningen tussen allochtonen en autochtonen. In zo'n situatie lokt actie reactie uit. Wie is de eerste die met een (stevige) reactie komt op acties van allochtonen? Dat is Wilders.
Ongeacht hoe oud jij bent durf ik met stelligheid te beweren dat er al lang voordat jij geboren werd allochtonen in Nederland rondliepen. Het enige dat nieuw is dat we tegenwoordig alleen moslims nog allochtoon noemen; mensen met een andere huidskleur die geen moslim zijn worden alleen nog maar anderskleurigen aangeduid en zijn net zo weinig waard als autochtonen.

Wilders de eerste die met een reactie komt? Ben je nou werkelijk zo wereldvreemd? Waar dacht je dat het hele integratiebeleid vandaan komt?

Terug naar “Het Forum Café”