di apr 21, 2009 10:31
ach ja, het hele rijgedrag de laatste tijd slaat nergens op naar mijn mening.
Beneden bij ons (doorgaande weg Doorwerth-Arnhem, 50km weg) wordt mega hard gereden, links en rechts langs de vluchtheuvel , maakt allemaal niet uit. Maar ook geparkeerde auto`s die de gang er een beetje uithalen, maar die regels gelden niet voor iedereen. Gisterenmiddag, grote boem! 1 van de auto`s die geregeld veel te hard langsscheuren (en dan heb ik het over 80+ in een 50-zone, op klinkers) was te laat met remmen voor een tegenligger die voorrang had, tegen geparkeerde auto die echt fors weggeschoten werd, rechtervoorwiel van veroorzaker eraf. En dan zeggen: komt door de lage zon..Op de vraag of het niet gewoon kwam doordat ie weer eens veel te hard reed geen reactie.. Had trouwens erg geluk denk ik dat ie er verder niets aan over gehouden had, gordel om, airbag..
Maar dan: gaan omstanders helpen, met verkeer regelen en zo totdat hulpdiensten er zijn, en dan zie je de bekrompen geest van de gemiddelde automobilist.... Willen gewoon langs mensen op straat scheuren, verkeerde kant langs vluchtheuvel en al, terwijl de straat verderop (een meter of 30-40 hooguit..) duidelijk zichtbaar vol; ligt met wrakken...Denk eens na....
En dit soort dingen zoals van TS gebeurt ons elke paar jaar wel een keer....te veel schade om je niet te ergeren, te weinig om het hele traject waarborgfonds in te gaan..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.