
Bron: http://www.alfablog.nl
De algehele verkopen dalen minder hard.. al dalen ze natuurlijk nog steeds dramatisch (17% voor de eerste 3 maanden). Door subsidieregelingen in verschillende landen vond er een positieve impuls plaats. Wat vooral opvalt is dat de Fiat Group het goed doet. Het grootste moedermerk Fiat verdrong Renault weer eens flink en de afstand tot Opel werd behoorlijk kleiner. Lancia en AlfaRomeo boeren vooral goed door respectievelijk de Delta en de MiTo. De MiTo is dus een strategisch een goed model en voldoet geheel aan de verwachtingen. Geheel in lijn van andere goed gekozen strategische beslissingen van Fiat Group Automobiles. Een zeer goede tendens dus in nogal moeilijke tijden. Modellen die iets te bieden hebben. Een gunstige meerwaarde van producten en serviceverbetering waardoor meer nieuwe klanten kunnen worden aangetrokken. Hopelijk zullen verbeteringen aan verschillende dealernetwerken en nieuwe modellen zoals de 149/’Milano’ deze opgaande lijn voor Alfa Romeo kunnen doorzetten in de nabije toekomst. Helemaal als de Group zich als geheel strategisch kan versterken door het slagen van de Chrysler deal.
