Af en toe zet ik wel eens een foto van een oude Alfa op het draadje gespot op het forum. Die foto heb ik natuurlijk net als de rest in 99% van de gevallen met mijn telefoon geschoten. En die foto stuur ik dan naar mijn PC en vanaf daar zet ik hem op het forum. Dat is veel werk, maar de spot komt er vaak ook pas uren laten op als ik weer achter een PC zit. Dat kan natuurlijk veel handiger. Uiteraard kun je ook op het forum komen met je mobieltje met Internet, maar dat is met die @#&*#^interface en dat kleine schermpje niet heel handig.
Maar het kan anders. SInds een week ben ik ook aan de Twitter (twitter.com). Daar kun je korte berichtjes opzetten over wat je aan het doen bent. Maar ook wat je gezien hebt of wat je leest. Dus ook gespotte Alfa's kunnen daar prima op. Daarbij kun je ook nog eens goed zoeken. Ik heb inmiddels een mooie RZ gespot en dat berichtje de tag #alfaromeospot meegegeven. Als iedereen diezelfde tag gebruikt heb je dus in no time alle meest recent gespotte Alfa's op je scherm. Ook op het scherm van je mobieltje trouwens.
Hoe werkt het? Je maakt een account aan op twitter.com. Mijn account is TheVicking. Dan kun je al aan de slag door je te aan te melden voor berichtjes van anderen. Vervolgens zorg je voor een applicatie op je mobiele telefoon (Twitterberry of Twibble). Die zet je erop, je zet je instellingen van je account erin. En je kunt aan het spotten. On the spot, a la minute.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Oh ja, die RZ is natuurlijk gewoon op het web te vinden.