Reactie van Arjen TD , de man van de schema's op ons 164forum..
Iemand iets toe te voegen???
-------------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad geen DISbobines maar verdelerloze ontsteking.
Je moet niet vergeten dat de type 2 164 Motronic 1.7 heeft in plaats van de motronic 4.1 van de eerste typen 164.
Je moet dus de schema's van beide motoren naast elkaar leggen en kijken wat er anders is.Met name belangrijk om te kijken welk motronic signaal waar op de motronic ECU binnenkomt.
Als ik zo in de schema's kijk en alleen al naar de stationairregelaar(s29) kijk dat heeft de type 1 2 polen en de type 2 3 polen.De type 1 is aangesloten op puntje 33 van de motronic(andere is geschakelde plus) Bij de type 2 is er één geschakelde plus en de andere 2 gaan naar puntje 29 en 2 van de motronic.
Wil je dit laten werken, dan moet je dus alle alle sensoren e.d. van de 1.7 overzetten voor je hem op 1.7 kan laten werken.
Anders zal je dus bij motronic 4.1 moeten blijven.