Vandaag is de expert langs geweest, en hij kan dus toch gerepareerd worden.

De reparateur mag tot 4200,- gaan en deze zegt het daar voor te kunnen doen.
Ook eens op de Zomoto site gekeken, maar die komen met 7500 euro, dat is wel heel erg optimistisch.
@GiuliaCorse: Ik vind dus ook dat je na zoiets gewoon een vergelijkbare auto moet kunnen terugkopen, maar bij net iets meer schade had ik toch echt niet veel meer dan bovenstaande uitgekeerd gekregen, en daar koop je echt geen vergelijkbare voor terug. Dat vind ik toch wel een hiaat in dit verzekeringssysteem; Je wordt zomaar aangereden en als "compensatie" krijg je 2/3 van je auto terug en je hebt een hoop gezeik, kost je je vakantie uren, ineens nieuwe auto zoeken, etc.
(En dat terwijl je vriendin 37 weken zwanger is, dan wil je gewoon een rijdbare auto bij de deur hebben)
Probeer overigens maar eens een 156SW2.0TS te vinden, zijn er niet zo veel van. Ik had al wel een JTS uit 2003 maar dan met 190000km gezien bij milano voor 6500,- (deze heeft overigens tot 10 maart hier op het forum te koop gestaan voor de bodemprijs van 4800

).
Maar goed, over een week of 2 de 156 weer terug en intussen een leenauto, dus ik blijf iig mobiel. Dinsdag kreeg ik die auto al mee, maar dat bleek achteraf niet helemaal te kloppen, ik ben niet all-risk verzekerd en de expert was nog niet geweest, maar nu kan ik hem dus zolang gewoon houden

. Het is overigens een 147 Twinspark (inhoud weet ik niet). Rijdt ook wel lekker, wel wat blikkeriger en plasticer dan de 156 moet ik zeggen.