AR147TS
Member
Member

Dealers

ma mar 23, 2009 22:14

Graag zou ik willen vernemen of er mensen zijn op het forum die negatieve / positieve ervaringen hebben met dealers van ons o zo geliefde merk.

Ikzelf heb voor de derde keer in korte tijd een negatieve ervaring mogen ondervinden bij de firma Motorhuis.
Ben daar meerdere malen dusdanig slecht behandeld dat ik vandaag besloten heb daar mooit meer een voet over de drempel te zetten.

Sorry, wilde komende zondag naar Noordwijk voor de zgn gratis APK controle, maar dat laat ik maar schieten.

Daarentegen autobedrijf van de wereld is gewoon super. Een keer gestrand met mij TI, hebben ze mijn auto vanaf mijn zaak afgesleept cq autoambulance, zijn ze twee dagen bezig geweest een oorzaak te vinden, en hebben het uiteindelijk gevonden en moest ik wel € 110,00 afrekenen.

Dit zijn natuurlijk twee geheel andere werelden.

Mijn vraag is zijn er mensen met dezelfde ervaringen??
Nu
166 2.0 TS 16v Distinctive

Gehad
147 1.6 TS 16v Exclusiva
146 TI
155 1.8 TS

“Quando vedo un Alfa Romeo passare mi tolgo il cappello.”
(Henry Ford)

Markfa
Member
Member

RE: Dealers

ma mar 23, 2009 23:24

Los van het feit dat bij negatieve ervaringen met het ene bedrijf een ander bedrijf het altijd beter doet, zijn wij ook niet zo enthousiast over het motorhuis in Den Haag. Er zullen vast mensen zijn die er anders over denken, maar geen kopje koffie en een verkoper met desinteresse in het merk Alfa Romeo zijn niet de ideale verkoopomstandigheden :wink:

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

di mar 24, 2009 07:30

Denk dat dit soort topics niet zo handig zijn...

Het is altijd een eenzijdige ervaring van een klant/forumgebruiker, zonder dat het hele verhaal van 2 kanten wordt gebracht. Ook is de dealer (vaak) niet in staat inhoudelijk te reageren op een dergelijk topic.

Denk dat het handiger en meer fair is, als er geschillen/problemen zijn die ter plekke op te lossen of er niet meer heen te gaan.
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 24, 2009 07:59

tja... om ruzie te hebben zijn er 2 partijen nodig. Ik vind dit soort zaken ook niet zo handig, idd eenrichtingsverkeer, en misschien ligt het verwachtingspatroon gewoon te hoog bv (niet persoonlijk aan TS, maar in het algemeen is dit bij conflicten heel vaak wel aan de orde).
Verder kan zo iets heel makkelijk ontstaan uit een communicatiestoornis.

De inzet van een bedrijf wat 2 dagen werkt en afsleept voor 110,= all in is natuurlijk helemaal geen realistisch vergelijkingsmateriaal trouwens..Als alle bedrijven dat zo zouden moeten doen, is er morgen geen garagebedrijf meer te vinden.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Stefan J
Full Member
Full Member

di mar 24, 2009 12:00

Maak er dan een topic van waar je alle positieve ervaringen bij dealers/garages neerploft....
Ik ben persoonlijk namelijk erg te spreken over mijn vaste dealer in Emmeloord, Tiems en Nijboer.
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Grietje
Member
Member

di mar 24, 2009 12:09

Tiems en Nijboer te Emmeloord heeft zeker een goede werkplaats, met nog liefde voor en verstand van Alfa. Maar zo zullen er meer zijn in Nederland.
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di mar 24, 2009 12:19

Van Doorn en Top in Nijkerkerveen, wellicht is FAN verstandig en pakken ze de draad met Alfa Romeo bij deze vestiging weer op.
Voldeed aanvankelijk niet aan de premium-uitstraling, maar verkocht wel de meeste nieuwe auto's.

Het is maar net hoe je jezelf in de vingers wil snijden.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Patrick
Guru
Guru

di mar 24, 2009 14:04

Topic voegt helemaal niets toe.
Als ik toevallig heel goede ervaringen heb kun jij alsnog genaaid worden.
Met andere woorden; stop maar.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Dinky Boy
Miniaturista

di mar 24, 2009 14:49

Niet omdat iemand hiervoor iets verkeerds zou hebben gezegd, maar omdat er nu een oplossing voor het dealer-vragen-vraagstuk voorhanden is, gaat dit topic op slot.

Wie weet een goede dealer?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”