Alfisti,
Voorste cardanasrubber laatst vervangen, weer wat bijgeluiden weg nu, rammelde nogal bij stil zetten motor.
Alleen een 2 geluiden zijn gebleven
1e: Dat is het schurend snerpende geluid als ik wegrij en de koppeling op laat komen in de 1e versnelling, tevens bij opschakelen naar andere versnelling het zelfde geluid als ik het koppelingspedaal wat sneller op laat komen, ook bij terug schakelen en zelfs in achteruit.
2e: koppelingsgeluid:
wat herkenbare punten uit een ander topic van 147gta:
Omschrijving:
-Stationair hoor je het slepende geluid uit de versnellingsbak komen.
-Stationair met koppeling ingetrapt, dan is het geluid weg.
-Rijdend (met gaspedaal ingedrukt) is het geluid weg.
-Laat je het gas los (uitrollen) dan is het geluid er direct weer.
-Ik kan het alleen omschrijven als een slepend / aanloop geluid. Op hogere toerentallen zelfs een jankend geluid.
citaten:
[AlfettaOwner schreef:
Geluid bij koppeling los en geen geluid wanneer de koppelingspedaal wordt ingedrukt wordt heel vaak veroorzaakt door een versleten druklager.
Denk dat je daar ergens de oorzaak moet zoeken.
Enig vraagteken is: -Laat je het gas los (uitrollen) dan is het geluid er direct weer.
Met of zonder ingetrapte koppeling?
Zonder koppeling ingedrukt. Dus als je even van het gas af moet of gaat uitrollen naar een stoplicht.
Zodra ik de koppeling dan intrap is het geluid altijd weg.
Ik ga de bak van de witte 75 eronder hangen, omdat deze bak soepel schakelt zonder bijgeluiden etcc..
Maar daarmee weet ik nog niet wat het probleem is van die van mijn rosso 75, vooral dat scherpe schurende geluid bij schakelen.. beperkt het vlotter doorschakelen enorm.
Heb er al wat over gelezen; druklager en gewoon een versleten bak?
Ben ik al een heel eindje op weg of ... jullie meningen graaaag..
Grtjes,
Frederico