Wat zouden jullie doen?

gelijk verkopen
28%
7
opknappen tot APK waardig en dan verkopen (krijg je ten slotte veel meer voor)
20%
5
opknappen en APK en lekker zelf blijven rijden
32%
8
laten staan totdat je genoeg geld hebt om hem helemaal top te maken
20%
5

Totaal aantal stemmen: 25
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

tijd, geld en plannen

vr mar 13, 2009 08:17

ik heb nu al 2,5 jaar een Giulia, een ex squadratje en het eerste jaar heb ik er lekker mee rond gereden.
Daarna is hij in de schuur beland met grote, hele grote plannen alleen het komt er maar niet van!

Je kent het wel, je koopt een huis, je gaat wat verbouwen en dan ineens ben je een jaar verder en staat de Giulia nog steeds op hetzelfde plekje.

Nu zit ik al tijden te twijfelen tussen verkopen, opknappen + APK en verkopen/zelf houden of helemaal uit elkaar trekken en helemaal naar mijn zin maken en lekker zelf houden.
Laatste optie wordt lastig, de geldboom die vroeger toen ik nog thuis woonde lekker door groeide bestaat niet meer, andere hobby's erbij gekregen zoals motorrijden en wil ook nog wel het een en ander kopen voor mijn huisje....
Dus optie 1 en 2 heb ik nog over, waarbij optie 2 nog de keus is om hem dan zelf te houden of te verkopen.....

voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
Ex squadra biancatje, mist wel wat squadra dingen echter met een setje 45mm en een top van op de tomtom van 219 gaat hij nog steeds lekker vooruit, wel roest bij achterschermen, deuren, motorkap, achterklep en dak, bodem hart, heb er ook los een sper asje bij gevonden...
Ziet er stoer uit, lekker laag, LMV en een heerlijke brul.. Heb een garage waar hij verwarmt en droog staat, maar kan de ruimte ook goed gebruiken voor mijn motor wat makkelijker neer te zetten.....

Wat zouden jullie doen?
(zet de Giulia dus niet in te koop, omdat ik er zelf nog niet uit ben)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: tijd, geld en plannen

vr mar 13, 2009 08:36

Gesteld dat je gedwongen wordt een keuze te maken: óf de Giulia óf de motor weg... wat zou je het meest betreuren?

Motor weg: hou je meer tijd en geld over om aan de Giulia te werken. Dan wel eerlijk zijn naar jezelf of je verwacht dat je dat dan ook inderdaad gaat doen.
Giulia weg: lekker op de motor genieten van je vrije tijd.

Je geniet meer van een hobby als je er voor 100% voorgaat dan wanneer je alles half doet.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 13, 2009 08:45

Als je em opgeknapt hebt, ga je er dan wel mee rijden?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr mar 13, 2009 08:48

Is opknappen deel van je hobby of een noodzakelijk kwaad?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: tijd, geld en plannen

vr mar 13, 2009 08:56

Je geniet meer van een hobby als je er voor 100% voorgaat dan wanneer je alles half doet.
Wijze woorden Hans... en ik ben het er voor 100% mee eens.

Twee hobby-objecten tegelijk werkt niet... of héél erg lastig. Ik spreek uit ervaring. Er komt er al heel gauw een van de twee aandacht te kort.

tenzij je sloten geld en zeeën van tijd hebt natuurlijk!

Ik denk dat je een keuze zal moeten maken Gerwin...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 13, 2009 09:04

In dat geval... KLIK !

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 13, 2009 09:07

Nu verkopen, dan heb je nog jaren de mogelijkheid om te kunnen zeggen: "Vroeger..... heb ik die ook gehad........" :shock:

Houden dus, lekker laten staan. Ding roest niet weg. Geld komt wel weer net als tijd. Optie 4.
Dirk - Giulia2000TS

Bou79
Member
Member

vr mar 13, 2009 10:05

Helemaal mee eens met eerdere antwoorden: twee hobbies is natuurlijk heel lastig. Tenzij je heel veel vrije tijd hebt :wink: ..
Kies tussen je motor en de Giulia...
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 13, 2009 10:12

Ik zou hem nog niet zo maar verkopen,ga je ws toch spijt van krijgen. :? Misschien een soort tien jaren plan van maken?Als er tijd en geld voor is weer wat aan opknappen.
Dan heb je i.i.g. die Squadra nog en zie je er dan nog geen heil in kun je hem altijd nog verkopen.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 13, 2009 10:12

Ik ga maar eens de accu van de Ducati aan de lading zetten, de Berlina naar buiten in het zonnetje rollen om het inlaatspruitstuk aan te pakken, terwijl de triangels van de 75 liggen te drogen en de pc overuren maakt om centjes te verdienen...

Jammer dat twee hobbies niet kan.... :wink:

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 13, 2009 11:03

Ik ga maar eens de accu van de Ducati aan de lading zetten, de Berlina naar buiten in het zonnetje rollen om het inlaatspruitstuk aan te pakken, terwijl de triangels van de 75 liggen te drogen en de pc overuren maakt om centjes te verdienen...

Twee hobbies is heel lastig inderdaad...
Hier loopt de Duc weer als een zonnetje, ga van de week Meguiars spekken om de GTA glimmend te maken/houden, de duikfles is weer op druk (eerst maar even Egypte), een paar keer in de week naar de sportschool om de culinaire kilootjes onder controle te houden, de baas verwacht me minimaal 40 uur op kantoor...

Ik ga me te pletter vervelen deze zomer!! :P

Lekker laten staan, die Guilia dus en als je een paar uurtjes kan vinden rijdend houden voor jezelf! Perfect maken komt dan wel een keer!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 13, 2009 11:05

okee, al goede tips...

euh, sleutelen is leuk, maar motor rijden is leuker...
dus wordt het sleutelen idd meer noodzakelijk om hem weer rijdend en APK te krijgen....

kwa geld, koop binnen 3 maanden een motor die daarna niet veel geld meer kost (alleen dus tijd), daarna zal het geld weer in de Giulia kunnen, dat heb ik er ook wel voor over...
als de Giulia weer goed is ga ik er ook zeker mee rijden (rest mij alleen de vraag of ik dat nog echt wel zou gaan doen, want de Giulia is alleen met droog weer te rijden net als de motor.....)

ik neig dus naar optie 1 (maar in mijn achterhoofd dat de Giulia nu toch geen geld kost en het wel iets gaafs is om te hebben, alleen wat heb je eraan als je er niets mee doet....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 13, 2009 11:11

Aan die sjuul sleutelen is toch geen MOETEN?

Tenzij je sleutelen niet leuk vindt... maar dan is een klassiekertje uberhaupt de verkeerde hobby denk ik...

De restauratie van CC d'r sjuul heeft al met al 8 jaar geduurd... so wot?

Ik denk dat het, net zoals met zo veel dingen in het leven, een kwestie van willen is... als je wilt... kun je...

Is het RIJDEN met de sjuul het doel... dan gewoon lekker verkopen en een rijdbare met apk kopen tzt....

Egbertone
Guru
Guru

vr mar 13, 2009 11:14

...en de pc overuren maakt om centjes te verdienen...

Tja... als je het werk door een PC kan laten doen.... hou je natuurlijk tijd genoeg over Sega.... genoeg om drie hobbies tegelijk te hebben :wink:

Wel of niet kunnen is natuurlijk altijd afhankelijk van factoren als tijd, geld en ruimte en hoeveel daarvan de hobby opsoupeert. Zo zal vliegtuigspotten niet zoveel geld en ruimte kosten... :wink: als je daarintegen treinstellen in formaat 1:1 verzamelt...

Als ik voor mezelf spreek heb ik qua ruimte slechts 48 m2 ter beschikking welke ik ook nog eens deel, kan ik voor wat betreft tijd alleen op de zondagen hobbieën en krijg ik per maand maar één keer salaris. Dus voor twee tijd en geldverslindende hobbies heb ik dus geen geld en geen tijd, laat staan ruimte.

Alles is betrekkelijk...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 13, 2009 11:23

Dan heb je zonder meer een voordeel... jij hebt namelijk een salaris... ik moet het zonder salaris stellen... :wink:

Ik denk dat het echt een kwestie is van willen...

Hoeveel tijd wil je er aan spenderen...
Hoeveel geld wil je er aan spenderen...
Hoe graag wil je je tijd, geld en ruimte (ook weer slechts een kwestie van geld...) aan iets anders uitgeven...

Zijn vragen die ieder voor zich moet beantwoorden... kan niemand anders iets zinnigs over zeggen... vandaar dat ik ook niet gestemd heb...
Laatst gewijzigd door Zaagauto op vr mar 13, 2009 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Het Forum Café”