Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Firenze (Florence)

di mar 10, 2009 11:21

Omdat ik in juli op reis ga naar Firenze, had ik misschien graag wat tips gekregen van mensen die hier al op reis zijn geweest.

Bezienswaardigheden (David, Vecchio etc...)
Restaurants
Miniatuurwinkels :lol: :lol:

Alles is welkom..ik ga 5 dagen, dus denk ik wel dat ik genoeg tijd heb om wat te bekijken.

Rudolph
Guru
Guru

RE: Firenze (Florence)

di mar 10, 2009 11:49

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do sep 16, 2010 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Firenze (Florence)

di mar 10, 2009 11:59

En verder Firenze vooral wandelend verkennen.
Ganz genau ! :wink:

Veel plezier !

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Frank155

di mar 10, 2009 12:10

In deze reisgids staat alles wat je weten moet. Aanrader...

Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

di mar 10, 2009 12:12

Modelwinkels (gezocht op 'Modellismo', wat soms alleen maar RC-werk betreft)
Speelgoedwinkels (gezocht op 'Giocattoli', waarbij de miniaturen kunnen blijven steken op het Bart Smit-niveau)

Dreoni lijkt mij wel een poging waard.

ericj
Full Member
Full Member

di mar 10, 2009 12:35

Twee jaar terug met de fiets de stad in geweest, is nog handiger!

Tja, is 5 dagen genoeg, ik heb er ooit 4 weken gezeten (stage gelopen) en ben nog niet uitgekeken.

Ponte vecchio zou bij mij ergens onderaan het verlanglijstje staan, maar is niet te missen natuurlijk. Voor de Uffizi moet je vroeg zijn, anders sta je lang in de rij om naar binnen te mogen en daar is de lol snel vanaf. Geldt ook maar in mindere mate voor de Galleria trouwens, waar de David en nog veel meer moois van Michelangelo staat, dit museum mag je echt niet missen.

Piazzale Michelangelo voor het mooiste uitzicht over de stad. En bezienswaardige kerken vind je op iedere straathoek natuurlijk, maar zeker even San Miniato al Monte binnenlopen (vlakbij piazzale Michelangelo). Palazzo Pitti, met name voor een relaxte wandeling door de tuinen.

En lees van tevoren eens een boekje om in de sfeer te komen van de tijd van de Medici, de oorlogen tussen de Italiaanse stadstaten en de condottieri. Hoe meer dingen je herkent hoe leuker het wordt is mijn ervaring, anders wordt alles snel een brij van "erg mooi, en nu". Als Engels lezen een beetje lukt is "The House of Medici: Its Rise and Fall" van Christopher Hibbert een aanrader, ik weet niet of het is vertaald.

En als je nog niet eerder in Siena bent geweest, zou je daar een dagje aan kunnen spenderen. Is een leuke rit (niet de autostrada nemen maar de oude weg) en een erg mooi plaatsje met een prachtig plein.

Have fun!

---
Eric

Dinky Boy
Miniaturista

di mar 10, 2009 12:49

En als je nog niet eerder in Siena bent geweest, zou je daar een dagje aan kunnen spenderen. Is een leuke rit (niet de autostrada nemen maar de oude weg) en een erg mooi plaatsje met een prachtig plein.
In dat geval onderweg even een uurtje vrijmaken voor Monteriggioni!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di mar 10, 2009 12:52

En Poggibonsi! Kom je dan ook langs!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

ericj
Full Member
Full Member

di mar 10, 2009 13:07

En Poggibonsi! Kom je dan ook langs!
Ok, maar dan wordt het wel doorrijden! Ik bedoel nl. de SR222/SS222 nemen naar het zuiden, niet de SR2! Wegaanduidingen willen overigens vaak verwarrend zijn, ik meen dat de SR222 ook nog wel als SS2 is aangeduid hier en daar.

---
Eric

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 10, 2009 13:13

Geweldige stad ook, de hele sfeer is daar geweldig. Daar zou je me wel een paar dagen los kunnen laten. 2002 was helaas mij laatste keer daar. :(
Maar in oktober al weer een reis naar Italié gepland (Rome) en voorjaar 2010 natuurlijk naar Milaan. 8)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Pericoloso
Guru
Guru

di mar 10, 2009 13:59

Zaagmans, wat vindt je in godesnaam leuk aan Poggibonsi zelf????? Monteriggioni idd. En Colle di val d'Elsa en nog mooier San Gimignano!!!!!!! Of iets verder Volterra.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di mar 10, 2009 14:05

De sfeer en de mensen die ik daar ontmoet heb...

Zo'n beetje het mest relaxed van allemaal....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Tom VDW
Guru
Guru

di mar 10, 2009 14:06

Alvast bedankt voor de vele reacties: komende dagen zal ik ieders tips eens doornemen :D

Dinky Boy
Miniaturista

di mar 10, 2009 14:54

Poggibonsi vond ik teleurstellend, de naam is eigenlijk het leukste er aan. Colle di Val d'Elsa was daarentegen een aardige verrassing, al ben je er na een paar kwartier wel weer uitgekeken, vooral geschikt als leuke onderbreking van de reis dus. Volterra is een heerlijke slenterstad, San Gimignano hypertoeristisch (maar te bijzonder om te missen). Tip voor Siena: plof neer op het Campo Grande, neem een espresso of een glas wijn (afhankelijk) van het tijdstip en doe de eerstvolgende twee uur helemaal niets! Kan geen therapeut tegenop!

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 10, 2009 15:34

In Monteriggioni, kies het kleine, sobere, winkeltje/bar op de korte kant van het plein voor je fantastische cappucino !!! :-)

En vergeet geen ijsje te halen bij de wereldkampioen op het centrale plein van San Gimignano, en vergeet vooral niet je parkeergeld te betalen in Volterra, want daar schrijven ze direct boetes uit. En die 2 dame's staan je dan nog op te wachten ook omdat we geen "B" sticker op de wagen hadden , .... Nog eens 70 € extra :cry:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Het Forum Café”