Zuigerbussen passen van 3.0 niet in een 2,5 blok, en andersom ook niet.Ergens staat er ook een 2.5 (of 3.0) opgezet (het tegenover gesteld van erin gedrukt) Ik dacht aan de zijkant....
Maar in principe zegt dat ook niks, want er past gewoon een 3.0 krukas in een 2.5 blok en andersom dus ook.![]()
Het verschil is volgens mij wel te horen!
Dat heb ik ook niet gezegd.Zuigerbussen passen van 3.0 niet in een 2,5 blok, en andersom ook niet.
Nee je had het over krukas, maar dat is denk ik niet zinvol, weet niet of het gaat, 3,0 krukas, in een 2,5 je zal dan ook de drijfstangen van een 3,0 nodig hebben, en wat voor motor krijg je dan.?Dat heb ik ook niet gezegd.Zuigerbussen passen van 3.0 niet in een 2,5 blok, en andersom ook niet.
Het kan trouwens wel 3.0 bussen in een 2.5..... moet je wel even opboren. andersom wordt (nóg) lastiger.
(algemene noot hè, voel me geenszins aangevallen of zo)
*heeft even geen zin om uit te rekenen* maar laat me 'raden', ook iets van 2.7 à 2.8 liter.... maar dan met normale compressieverhouding.Nee je had het over krukas, maar dat is denk ik niet zinvol, weet niet of het gaat, 3,0 krukas, in een 2,5 je zal dan ook de drijfstangen van een 3,0 nodig hebben, en wat voor motor krijg je dan.?
Is ook en leuke optie, lengte van de slag valt wel mee, slag van een 3,0 V6 is nog steeds minder dan die van een 1,6 4pitter.*heeft even geen zin om uit te rekenen* maar laat me 'raden', ook iets van 2.7 à 2.8 liter.... maar dan met normale compressieverhouding.Nee je had het over krukas, maar dat is denk ik niet zinvol, weet niet of het gaat, 3,0 krukas, in een 2,5 je zal dan ook de drijfstangen van een 3,0 nodig hebben, en wat voor motor krijg je dan.?(en relatief lange slag)
Normale compressieverhouding? de zuigers komen dan boven het blok uit en raken de koppen...*heeft even geen zin om uit te rekenen* maar laat me 'raden', ook iets van 2.7 à 2.8 liter.... maar dan met normale compressieverhouding.Nee je had het over krukas, maar dat is denk ik niet zinvol, weet niet of het gaat, 3,0 krukas, in een 2,5 je zal dan ook de drijfstangen van een 3,0 nodig hebben, en wat voor motor krijg je dan.?(en relatief lange slag)
Euh, als je een 3.0 kruk en drijfstangen gebruikt, klopt het toch gewoon????Normale compressieverhouding? de zuigers komen dan boven het blok uit en raken de koppen...![]()
drijfstangen van 3.0 en 2.5 zijn trouwens gelijk. enkel de 24v heeft andere drijfstangen ( wel dezelfde maten maar sterker.)
blokhoogte is gelijk.Verschil zit hem in de zuigers.precies.![]()
Bijvoorbeeld een 3,2 heeft de zelfde boring als een 3.0, maar de zuigers zijn toch anders.
De slag van de 3,2 is langer, maar met de zuigers van een 3,0 zouden deze boven de bussen uit komen.
Ik weet niet hoe dit met de zuigers van een 2,5 in combinatie met 3,0 krukas zit.hetzelfde... gat voor de pistonpen zit hoger in de zuiger bij een 3.0 zuiger.