Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 08:17

idd alu en met koelribben
(jullie gaan door voor de wasmachine)

weten jullie ook wat het nadeel is in combinatie met een CSC spaghetti spruitstuk? :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

Re: RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 11:33

[quote="alfaqv75"(jullie gaan door voor de wasmachine) :roll:[/quote]

Daar kan je gelijk het alu carter in wassen. :lol:
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Speeder

Re: RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 11:35

idd alu en met koelribben
(jullie gaan door voor de wasmachine)

weten jullie ook wat het nadeel is in combinatie met een CSC spaghetti spruitstuk? :roll:
Dat dit spruitstuk niet over het lagere deksel heen gaat ;)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 13:27

idd alu en met koelribben
(jullie gaan door voor de wasmachine)

weten jullie ook wat het nadeel is in combinatie met een CSC spaghetti spruitstuk? :roll:
Dat dit spruitstuk niet over het lagere deksel heen gaat ;)
kijk, een oplettende lezer :lol: :wink:

(je kan overigs wel de koelribben wat inkorten zodat het wel past, dat had ik teminste gedaan)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Speeder

Re: RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 13:36

idd alu en met koelribben
(jullie gaan door voor de wasmachine)

weten jullie ook wat het nadeel is in combinatie met een CSC spaghetti spruitstuk? :roll:
Dat dit spruitstuk niet over het lagere deksel heen gaat ;)
kijk, een oplettende lezer :lol: :wink:

(je kan overigs wel de koelribben wat inkorten zodat het wel past, dat had ik teminste gedaan)
Ik heb zelf geen 145 versnellingsbakdeksel gehad, maar t viel me wel op dat het CSC spruitstuk akelig dicht langs de versnellingsbak op ging. Ervaringsdeskundige wat dat betreft :)


...ga ik nu door voor de zonvakantie? :twisted:

patje33
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: za aug 19, 2006 16:52

RE: versnelings bak lekage 33

do feb 26, 2009 22:02

kan die carter ook op een 1300 bak
de bedoeling is om over een tijdje ( paar maanden ) een 1300 bak er onder te plaatsen

ik heb er verder de verstand niet van maar de orginele carters koelen niet voldoende? deze bak die er nu onder zit staat bijna op de 3 ton
dus dat de pakking slecht is kan ik begrijpen

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: versnelings bak lekage 33

vr feb 27, 2009 00:00

Die pan doet niet schrikbarend veel - maar alle beetjes helpen zullen we denken - een goede kwaliteit olie doet meer
Met die 145 pan is het oliebad ook wat groter.

Buitenhuizen van die bakken zijn dezelfde - dus past het ook op een 1300 bak.

Ook kun je in geval van dat de uitlaatbuis dichtbij is het inzwachtelen met isolatieband (niet goedkoop spul trouwens)
Afbeelding
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: versnelings bak lekage 33

vr feb 27, 2009 08:42

Met die 145 pan is het oliebad ook wat groter.
is dat zo???
de binnenkant is namelijk precies gelijk dacht ik (moet ik foto's gaan opzoeken voor de zekerheid)
soweiso is de voorzijde waar de diff zit precies hetzelfde, het achterste gedeelte weet ik niet 100% zeker meer maar ga er vanuit dat het ook hetzelfde is omdat je daar minder speling hebt om bijvoorbeeld dieper te gaan...
met andere woorden, ik denk dat het niet zo is maar correct me if i'm wrong!!

de koelribben werken wel degelijk (goede olie is uiteraard ook van belang), maar denk maar eens aan de luchtgekoeld blok en slijp daar eens alle koelribben vanaf, dat gaat nooit lang goed!

alle 33/sud/sprint bakken zijn hetzelfde kwa model, dus geen probleem om een carter op een 1300 bak te monteren
maar weer rest mij de vraag (en ja, deze discussie is al zo vaak geweest), waarom een 1300bak?? Als je echt iets leuks wilt, pak dan een type 1 of sud bak waarbij de versnellingen dichter bij elkaar zitten!


wat betreft de CSC spaghetti, door alle bochten die het spruitstuk maakt ligt hij ook een cm of 2 lager als het originele (en zeker op mijn 33 was dat niet altijd even prettig!)
daarna komt het spruitstuk smaller met 2 pijpen naast elkaar lopen als de standaard uitlaat waardoor hij dus meer onder de bak zit -> dus meer warmte aan de bak afgeeft
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”