ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

harde woorden van autoweek.... (non alfa)

wo feb 25, 2009 18:05

ik ben niet zoon fan van autoweek, meestal om zn gesponsorde uitspraken en onechte bevindingen...
ach ik rijd alfa, dus dan heb je dat al snel denk ik... tot ik dit artikel las van onze vrienden van autoweek over een nieuw te verschijnen citroen....

kan je dan ook echt niets goeds vinden van een automerk???? (zelfs alfa komt er nog in voor :roll: )

http://www.autoweek.nl/weblog/1641/diff ... me-problem
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

La macchina
Full Member
Full Member

RE: harde woorden van autoweek.... (non alfa)

wo feb 25, 2009 18:20

Achja, het is een column en geen serieus artikel. Af en toe is het best dat er een kanttekening geplaatst wordt bij dergelijke fenomenen. En voor een deel zijn de uitspraken misschien wel waar. Alleen kan de schrijver het niet wegsteken dat ie duidelijk een Mini-adept is. Voor de rest niet teveel aandacht aan schenken.

Het is misschien goed om eens een (extreem) negatieve kijk te krijgen op het marketing(gezeik?)verhaal van Citroën om zo een wat meer evenwichtiger standpunt te kunnen innemen.
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 25, 2009 18:30

Bas van Putten schrijft reglmatig een column in de Autoweek en meestal geniet ik van zijn verhalen. Hij is toch wel een autofan met een duidelijke mening en dat wordt niet altijd gewaardeerd, beetje zoals sommigen op dit forum ook wel eens ondervinden. :wink:

Gewoon overheen lezen en er niet te veel bij stilstaan ( wederom, net als op dit forum.. :lol: ). 10 mensen, 10 meningen.. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 25, 2009 19:28

Bas van Putten heeft een Telegraaf schrijfstijl. Veel blase, weinig inhoud.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Super72
Member
Member

Re: RE: harde woorden van autoweek.... (non alfa)

wo feb 25, 2009 19:33

Voor de rest niet teveel aandacht aan schenken.
Waarom niet? Bas slaat de spijker op zijn kop.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Super72
Member
Member

wo feb 25, 2009 19:34

Voor de rest niet teveel aandacht aan schenken.
Waarom niet? Bas slaat de spijker op zijn kop.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 25, 2009 19:39

2 spijkers?? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 25, 2009 20:41

Krijg de indruk dat iemand zijn buik vol heeft van dat 'premium'-geleuter...

Je hoeft trouwens geen Mini-fanaat te zijn om te erkennen dat dat ding een nieuwerwets icoon is.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

wo feb 25, 2009 22:40

Waarom..?

Ik vind dat Bas van Putten hier juist wel een goed (inhoudelijk) punt maakt.
ik ben niet zoon fan van autoweek, meestal om zn gesponsorde uitspraken en onechte bevindingen...
Dit is dus juist geen gesponsorde uitspraak, maar een ongezouten mening. Daar is het een column voor.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 26, 2009 09:09

Waarom..?

Ik vind dat Bas van Putten hier juist wel een goed (inhoudelijk) punt maakt.
Dit is dus juist geen gesponsorde uitspraak, maar een ongezouten mening. Daar is het een column voor.
Ongezouten mening?? Het komt zo ongeinteresseerd over dat het niet boeit en lijkt alsof hij gewoon geen zin had zich in de materie te verdiepen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 26, 2009 09:31

Áls hij ongeïnteresseerd zou zijn, is dat op zich al een punt. Citroën dat niet uitnodigt tot nader onderzoek? Da's niet best.

Het gaat m.i. vooral om deze zin: "Net als die bakvissen toont de DS3 niet ondanks maar dankzij zijn maquillage het gebrek aan zelfvertrouwen dat zijn maker overschreeuwt met grote woorden." De marketing-blabla is te geforceerd. Een goed product wordt in de eerste plaats door zichzelf verkocht en niet door praatjes.

Doet me denken aan de reclame campagne rond de introductie van de Arna in Italië. Had men ingeschat hoeveel weerstand deze halfbloed zou oproepen? De kreten van destijds "E subito sei Alfista" en "Kilometrissima Alfa" ("En je bent meteen Alfa-rijder" en -vrij vertaald- "ontzettend Alfa") stonden zo haaks op de beleving dat het vooral hoon heeft opgeleverd. De markt 'moest' hem gewoon niet. Hadden ze maar ingezet op "een comfortabele en betrouwbare lekker rijdende gezinsauto" (want dat was het), wie weet was het dan anders gelopen en was de Arna niet per definitie tot vettura non grata verklaard.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 26, 2009 10:52

Als we even buiten beschouwing laten of de BMW Mini nu mooi, innovatief etc. is.Pischetsrieder en anderen technici binnen het concern werden steeds enthousiaster om de Mini te evolueren volgens het Porsche 911 concept en dit leidde tot hoogoplopende ruzies met de technici in Engeland die een Mini ontwikkelden met een zo laag mogelijk gewicht, zoveel mogelijk passagiersruimte etc. en een ander kamp dat enkel een veel simpeler en goedkoper alternatief wou ontwikkelen. Ik denk dat het succes van de uiteindelijke Mini het resultaat is van vele jaren ruzien over de ware vorm van de Mini en gesteggel over details en dat heeft zelfs geleid dat uiteindelijk de auto grotendeels door BMW is ontwikkeld. De DS3 is het resultaat van een marktetinggroep dat ook een deel van de lucratieve luxe klein auto wil afsnoepen.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Terug naar “Het Forum Café”