za feb 21, 2009 10:10
Update: woensdagavond dus de stekker van de LMM eraf gehad en er weer opgezet. Ook ff aan de stekkers van de injectoren gevoeld en denkbeeldig aangedrukt... Donderdag de auto 's morgens gestart en naar het werk gereden (+/- 35 km). Niks aan de hand. Terugweg ook niet. 's avonds beetje in het dorp rondgereden om de boodschappen te halen en zo, dus kleine stukjes. Ook niks aan de hand. Vrijdagmorgen moest ik eerst mijn dochter wegbrengen naar Borne (+/- 20 km), niks aan de hand. Totdat ik weg wilde rijden weer bij mijn schoonouders... Slecht starten, lampje van de injectie ging branden, afslaan en uiteindelijk wel weer oppakken... Wel een erge benzinelucht na het doorstarten. Lijkt er dus op dat de auto zichzelf verzuipt? Gisteravond was dan het toppunt. Sta midden in het centrum van Haaksbergen tijdens koopavond, wil ik de auto starten. Doet ie het niet...
Toch doorstarten en uiteindelijk deed ie het, stinken naar benzine en rotte eieren (katalysator) en helemaal grijs/zwart op straat... Auto bleef daarna rond 3000 rpm hangen, stationair en tijdens het rijden als cruise control

Helemaal aan het eind sloeg ie dus gewoon af om niet meer gestart te willen worden. Dus laatste stukje lopen naar huis. Auto staat nu bij mijn moeder voor het huis. Gisteravond de kleine meid ff het bed in gestopt en toen nog ff weer terug naar de auto: kap open, ff morrelen aan de stekkers en....... starten - lopen. Zonder moeite en gelijk na 2x draaien van de startmotor. Dus gewoon zoals het hoort. Ik ga zo proberen de auto weer op te halen en kijken wat ie dan nu weer doet.
Kan het dan zijn dat het dus zit in de stekkerverbing van de LMM of van de injectoren? Denk zelf dan eigenlijk aan de injectoren, omdat ie ook verzuipt. Of is dat geen logische gedachte? Ik vind dit altijd van die K-dinegen, omdat ik dus geen sjoegem heb van de elektronika en zo. Als het maar mechanisch is, weet ik het wel te herkennen en evt te vervangen, mar dit soort dingen wordt ik altijd een beetje moedeloos van...
Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs