Wat kan een bestuur daar aan doen? Welke regels je ook verzint, er zullen altijd grijze gebieden zijn, verschillen van interpretaties en er zullen foutjes worden gemaakt. Moderaten is nou eenmaal geen exacte wetenschap. En wat voor regels je ook verzint, er zullen altijd mensen zijn die er problemen mee hebben.weer een discussie over het moderateren ( zij doen echt hun best)......er is blijkbaar veel onrust op het forum wat er wel en niet toelaatbaar is...zou het geen tijd worden dat het bestuur iets laat horen...weten we allemaal waar we aan toe zijn...en kan er weer rustig gepost en gelezen worden zonder dat er dingen verdwijnen..is voor een ieder beter/gezelliger/eervoller...aldus
Het is volgens mij een kwestie van gewoon elkaar wat "slack" gunnen. De moderators moeten proberen zich in te leven in hoe het bij de forumleden overkomt wanneer er een corrigerende actie wordt gedaan, daar zo goed en kwaad als het gaat proberen rekening mee te houden en hun best doen om hun emoties geen rol te laten spelen in hun beslissingen. De forumleden moeten zich beseffen dat moderaten een hondsmoeilijke en vaak ondankbare taak is, hun problemen op een normale manier bespreekbaar te maken wanneer ze vinden dat er iets fout is gegaan en zich altijd blijven realiseren dat moderators uiteindelijk ook maar faalbare mensen zijn, net als iedereen.
Tot slot: ik kan me niet voorstellen dat de mods hier deze taak zuiver voor hun plezier op zich hebben genomen. Ik denk veel meer dat het te maken heeft met dienstbaarheid jegens het forum. En dat is iets waar iedereen best in ruime mate rekening mee mag houden.