Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Moderators in techniek

za feb 21, 2009 15:46

weer een discussie over het moderateren ( zij doen echt hun best :thumbs: )......er is blijkbaar veel onrust op het forum wat er wel en niet toelaatbaar is...zou het geen tijd worden dat het bestuur iets laat horen...weten we allemaal waar we aan toe zijn...en kan er weer rustig gepost en gelezen worden zonder dat er dingen verdwijnen..is voor een ieder beter/gezelliger/eervoller...aldus :wink:
Wat kan een bestuur daar aan doen? Welke regels je ook verzint, er zullen altijd grijze gebieden zijn, verschillen van interpretaties en er zullen foutjes worden gemaakt. Moderaten is nou eenmaal geen exacte wetenschap. En wat voor regels je ook verzint, er zullen altijd mensen zijn die er problemen mee hebben.

Het is volgens mij een kwestie van gewoon elkaar wat "slack" gunnen. De moderators moeten proberen zich in te leven in hoe het bij de forumleden overkomt wanneer er een corrigerende actie wordt gedaan, daar zo goed en kwaad als het gaat proberen rekening mee te houden en hun best doen om hun emoties geen rol te laten spelen in hun beslissingen. De forumleden moeten zich beseffen dat moderaten een hondsmoeilijke en vaak ondankbare taak is, hun problemen op een normale manier bespreekbaar te maken wanneer ze vinden dat er iets fout is gegaan en zich altijd blijven realiseren dat moderators uiteindelijk ook maar faalbare mensen zijn, net als iedereen.

Tot slot: ik kan me niet voorstellen dat de mods hier deze taak zuiver voor hun plezier op zich hebben genomen. Ik denk veel meer dat het te maken heeft met dienstbaarheid jegens het forum. En dat is iets waar iedereen best in ruime mate rekening mee mag houden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

RE: Moderators in techniek

za feb 21, 2009 16:18

Ik denk dat er strakke regels moeten komen om dit forum in het gareel te houden.

Zeker niet de leukste oplossing, maar schijnbaar zijn er een aantal "Alfisten" op het SCARB-FORUM die niet met het soepel modereren van "onze" moderators om kunnen gaan. :cry:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

vannelle

za feb 21, 2009 17:07

Ik denk dat er strakke regels moeten komen om dit forum in het gareel te houden.
En ik denk dat de Forumregels gelezen moeten worden.
Zonder me inhoudelijk in de discussie te mengen wil ik opmerken dat er volgens mij weinig mensen zijn die dit gedaan hebben.
We zijn hier te gast, laten we ons aan de huisregels houden denk ik dan.....

Modereren is latig weet ik uit ervaring, heb het zelf jaren bij de destijds bestaande TufTufClub gedaan voor degenen die die site nog kennen.
Je kunt nooit iedereen tevreden houden, als mod kun je je alleen maar aan de regels houden en als bepaalde dingen niet omschreven zijn naar beste eer en geweten handelen.
Niet iedereen is daar altijd even blij mee uiteraard maar dat kan ook niet helaas, het is onmogelijk om íedereen tevreden te houden.

En het blijft mensenwerk, en mensen maken nou eenmaal foutjes. Die foutjes hoeven m.i. niet zo groot opgeblazen te worden terwijl aan de andere kant af en toe een excuus ook op z'n plaats kan zijn.

Leven en laten leven.

Andretti Molletti

za feb 21, 2009 17:17

Soepel... tja zo kun je het ook noemen :lol:

Je zal keuzes moeten maken, kies ik voor ego's of voor inhoud en een echt forum waarop dingen besproken kunnen worden?
Laat ik een scheidsrechter meespelen met een van de vele partijen of kies ik voor een neutraal iemand die naar het belang van de club in het algemeen kijkt?

Laat ik het zo zeggen, de grootte van Techniek in het KB is al niet groot en het aantal techneuten met de capaciteiten om een toegevoegde waarde te (willen) hebben voor de club is zowaar nog kleiner.
Ga ik dat kleine groepje wegdrukken uit ego belang, of denken we aan de gehele club etc...

Een auto, en dus ook een Alfa is een brok techniek, en je kan dus niet zonder techneuten.... al zouden een aantal hier dat graag anders zien, de feiten liggen nou eenmaal zo.
Is er eerst de volledig terechtte vraag of een moderator Alfa kennis moet hebben, dan heb ik nu de volgende vraag:

Waarom staat Techniek ONDERAAN???
is techniek van ondergeschikt belang en is een Café zoveel belangrijker????

Does ring some kind of bell...doesn't it??
Tijd om alles eens tegen het daglicht te houden zolang dat nog verdraagd kan worden... het is 1 voor 12!

PS een aantal reacties op dit gebeuren in mijn PB is verontrustend... alleen daar durft men de waarheid te spreken, niet op het forum...
:? :?

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za feb 21, 2009 17:44

Soepel... tja zo kun je het ook noemen :lol:

Je zal keuzes moeten maken, kies ik voor ego's of voor inhoud en een echt forum waarop dingen besproken kunnen worden?
Laat ik een scheidsrechter meespelen met een van de vele partijen of kies ik voor een neutraal iemand die naar het belang van de club in het algemeen kijkt?

Laat ik het zo zeggen, de grootte van Techniek in het KB is al niet groot en het aantal techneuten met de capaciteiten om een toegevoegde waarde te (willen) hebben voor de club is zowaar nog kleiner.
Ga ik dat kleine groepje wegdrukken uit ego belang, of denken we aan de gehele club etc...

Een auto, en dus ook een Alfa is een brok techniek, en je kan dus niet zonder techneuten.... al zouden een aantal hier dat graag anders zien, de feiten liggen nou eenmaal zo.
Is er eerst de volledig terechtte vraag of een moderator Alfa kennis moet hebben, dan heb ik nu de volgende vraag:

Does ring some kind of bell...doesn't it??
Tijd om alles eens tegen het daglicht te houden zolang dat nog verdraagd kan worden... het is 1 voor 12!

PS een aantal reacties op dit gebeuren in mijn PB is verontrustend... alleen daar durft men de waarheid te spreken, niet op het forum...
:? :?
Op basis van je recente reacties ga ik ervan uit dat je je Avatar zelf aangepast hebt ?
Voor een gedeactiveerde account kan je toch nog redelijk goed berichten plaatsen lijkt me?
Of is die Avatar ook stemmingmakerij ??? :?

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

vannelle

za feb 21, 2009 17:47

Weet je? Dat viel me sinds ik hier kwam al op maar ik hecht daar minder waarde aan dan jij blijkbaar.
Ik kan me jouw reactie wel voorstellen, jij steekt heel veel tijd en moeite in een subforum dat in jouw (en mijn) ogen en ongetwijfeld ook in de ogen van veel andere forummers niet genoeg in de highlights staat.
Techniek is nou eenmaal 1 van de belangrijkste onderdelen van een merkliefhebber, ongeacht wélk merk. Dat is mijn persoonlijke mening en geldt niet voor iedere merkliefhebber.

Voor iemand die voornamelijk van techniek houdt kan de forumindeling overkomen als: "Hoi, ik heb ook een Alfa. Neucken?" Oftewel meer sociaal gebeuren met Alfa-raakvlakken dan dat er inhoudelijk over Alfa gepraat wordt.
MAAARRRR...........dat is slechts een mening.

Andere mensen die ook oprecht verliefd zijn op HET merk vinden het gewoon leuk om te socializen met anderen die hun liefde voor Alfa delen.
Tsja, wie geef je dan voorrang? Welk subforum komt het hoogst?
Ik denk dat het niet uitmaakt ondanks dat het me in het begin ook opviel. Belangrijkste is dat het subforum bestaat en mensen die belangstelling hebben weten het echt wel te vinden en te waarderen.

Andretti Molletti

za feb 21, 2009 17:52

Alles is stemmingmakerij...
Topic: benzinedrukmeter maken...Topic Werkplaatshandboeken en bovenal de topics van Bassie en Adriaan...

Of dat een prettige of een onprettige stemming teweeg brengt dat mag je zelf invullen.
Kracht is je niet te laten afleiden door kleine details en die de boventoon te laten voeren. ON topic blijven.. de rode draad volgen ( voor de die-hards ;))

@Vannelle: mij maakt het ook niet uit waar techniek staat... ik heb me het eerlijk gezegd nooit zo gerealiseerd tot nu, nu ik er over nadenk... maar het gaat niet om waar het staat, maar om de grotere boodschap erachter ;)
(Het voordeel van techneuten is dat ze makkelijker over kunnen stappen naar een ander merk>> ze hebben allemaal techniek die fora ;) )

vannelle

za feb 21, 2009 18:05

(Het voordeel van techneuten is dat ze makkelijker over kunnen stappen naar een ander merk>> ze hebben allemaal techniek die fora ;) )
Klopt, maar sleutelen aan bijvoorbeeld franse auto's heeft mij 9 van de 10 keer voor problemen gezet. Pokkedingen..... :x
Niet dat Alfa altijd even makkelijk is voor zover ik weet met mijn beperkte kennis maar ik zorg liever voor een ziek kindje waar ik van hou dan dat ik de zieke buurjongen waar ik een hekel aan heb onder mijn hoede krijg.

Alhoewel dat ook wel mogelijkheden schept. :mrgreen:

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

za feb 21, 2009 18:25

En daarom zit ik op dit Alfa forum, ik ben hoofdzakelijk daarin geïntereseerd.
En dan het liefst wel over Alfa en/of algemeen gerelateerde technische topic's.

Valt dat weg dan heb je enkel nog een bla bla forum.
Helaas lijkt het er op dat ook op dit forum de techneuten niet echt gewaardeerd worden. :cry:

Ik vrees echter dat dit soort toestanden ook op andere fora speelt.

Andretti Molletti

za feb 21, 2009 18:42

misschien moeten ze ons bannen uit de 1ste 3 rubrieken... die gaan toch nergens over :lol:

vannelle

za feb 21, 2009 18:52

Je kunt er ook voor kiezen die niet te bezoeken.
Er zijn maar zat rubrieken waar ik nooit kom, ik bekijk alleen de rubrieken die mijn interesse hebben.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za feb 21, 2009 19:37

8) 8) 8) Afbeelding Das van vroegah! :D
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

za feb 21, 2009 20:20

ja dat was Robbert met zijn Afbeelding :lol: 8)

paulsteeman
Guru
Guru

za feb 21, 2009 21:09

Zo jammer dit ge... elke keer ( ik edit zelf wel, scheelt discussies geloof ik :wink: )

zijn jullie thuis of op het werk ook van die zeikerds. We zijn grote jongens en kunnen zelf ook wel zien dat bepaalde opmerkingen of topics oid niet op zijn plaats zijn.

Als dit gedoe elke 4 topics de kop op steekt moeten ze de hele bende maar opdoeken.

De moderators doen dit als HOBBY, goed doen ze het nooit, kijk maar naar de voetbaltrainers die er rijkelijk voor betaald worden.

Stop met gezeik of stop op dit forum, bepaal vanavond nog je eigen keuze en laat de rest het hier gezellig houden.

Mod`s: stop dit soort discussies na de eerste twee postings, zonde van jullie tijd. In mijn ogen doen julllie goed en rechtvaardig werk.

De beste stuurlui moeten maar eens in het water vallen.........
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za feb 21, 2009 21:13

Stop met gezeik of stop op dit forum, bepaal vanavond nog je eigen keuze en laat de rest het hier gezellig houden.
.
=D> =D> =D>
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Het Forum Café”