Even uit mijn projecttopic overgenomen:
tevens de remschijven voor en achter bekeken, zijn behoorlijk dun dus zitten er ook aan te komen. Na enig spitwerk op het forum denk ik erover Brembo remschijven aan te schaffen icm de RS-remblokkenset (road-use) de remblokken zaten ook onder de rode RS en daar was ik zeer tevreden over. Inmiddels zoektocht op touw gezet naar Brembo schijven voor de 75, wellicht is daar op het internet een scherpe prijs voor te vinden. 1e mail binnen, van
http://www.remschijf.nl
ALFA 75 2.0 TS 1990 GEBALANCEERDE/GEPERFOREERDE REMSCHIJVEN
Voorschijf 652296 RL nettoprijs per stuk € 69.-
Achterschijf 652297 RL nettoprijs per stuk € 49.50
Prijzen ex verzendkosten en ex btw
Ik heb expliciet naar Brembo schijven geinformeerd, het merk staat er niet bij dus dat vraag ik nog even na. Ik kan in de lijst alleen de afkorting AT ontdekken. Eens even navragen of dit voor ATE staat. Bij bijv de 147 3.2 staan de letters BR dat zal wel Brembo zijn.
De vraag is wel of ik na het zien van de foto van Dre nog geboorde schijven wil
Achter hoeft van mij zeker niet voor ben ik er nog niet uit.
Dus nog een mail verzonden ivm Brembo Max schijven voor deze zijn alleen voorzien van een groef. Verdere info volgt. Tips en adressen zijn welkom.
De uitslag van deze mail:
Wij kunnen u het volgende aanbieden.
2 x Brembo remschijf voorzijde. Eur 295,36 - 40%= Eur 178,- (Set)
2 x Brembo remschijf achterzijde. Eur 126,86 - 40%= Eur 77,- (set)
2 x Brembo remschijf voorzijde.(geperforeerd) Eur 276,26 -20%= Eur 221,- (Set)
2 x Brembo remschijf achterzijde. (geperforeerd) Eur 156,26 - 20%= Eur 125,- (set)
www.gmb-tuning.nl
De foto van Dre:

[/quote]
En het uitsluitsel van
http://www.remschijf.nl mbt de vraag zijn het nu Brembo schijven of ATE schijven, mede gezien de letters AT in het overzicht
Dit heeft niets te maken met de remschijven, die kunnen van alle makelei zijn, echter wij zijn importeur van Brembo en Zimmermann en leveren deze schijven uit.
Systeemaanduiding is ook van toepassing op de remblokken, maar heeft dan ook alleen te maken met het model van het blok.
ATE maakt geen schijven en worden bij Zimmermann gemaakt. ATE maakt uitsluitend remblokken en complementeren met aangekochte artikelen in hun ATE verpakking.
Wij zijn fabrikant van remsystemen en maken voor 8 automobielfabrikanten de geperforeerde remschijven voor de eerste montage, waaronder grote fabrikanten in Duitsland.
De schijven die we aangeboden hebben zijn CNC geperforeerd en gebalanceerd.
Conclusie: ik weet het nog niet, het zullen denk ik geen Brembo schijven zijn gezien de prijs....................
Ik heb geen idee wat voor merk remschijf er op de foto van Dre is afgebeeld. Ik zou me ook voor kunnen stellen dat e.a. sterk afhankelijk is van het merk. De geperforeerde schijven voor de eerste montage zie je niet op elke auto, dan wordt er toch meestal niet lullig mee gereden en gaat steeds terugkerende gescheurde schijven toch in de papieren lopen. Maar goed die foto komt ook niet uit de lucht vallen neem ik aan. Misschien dat Dre uitsluitsel kan geven ?