Onderhoud is bij beide merken prijzig.

BMW is net een bouwdoos, je kunt er bijna elke motor wel inhangen. bovendien hebben ze daar ook nog eens motoren met echt ower, bij Alfa houdt het bij 250 pk op.

Idd dat is hier in de buurt ook zo, vaak met lexus lampen 18" chrome velgen etc en dat hoort op geen enkele auto bah bahHier rijdt er alleen fout volk in de E36's... vooral de coupe is erg geliefd.
De E30 is al te min voor die jongens. Zelf rij ik een E30 Touring als dagelijkse auto en het bevalt me best goed
. Het is dan wel een gruwelijk langzaam ding(318i) maar hij doet het altijd en zelfs na 280000km schakelt hij nog lekker.
Qua weggedrag vind ik een 75 fijner rijden, stuurt wat directer en voelt gewoon fijner aan. De remmen van de BMW zijn wel vele malen beter, ook meer gevoel in het pedaal. Standaard 75 1.6 was sneller als standaard 318i op mijn vaste stuk industrieterrein.
![]()
Onderhoud is bij beide merken prijzig.slurpen kunnen ze ook beide hard.
![]()
BMW is net een bouwdoos, je kunt er bijna elke motor wel inhangen. bovendien hebben ze daar ook nog eens motoren met echt ower, bij Alfa houdt het bij 250 pk op.
Goed gesproken zo zie ik het ook
Ik zie de BMW een beetje als een Brabants trekpaard, de oudere Alfa als een Arabische volbloed, ieder met een eigen karakter, beiden vallen bij mij in de smaak