pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

2 rubber buisjes in de motor 105

zo jan 25, 2009 12:47

hallo,

heb gisteren dankzij de krukas van dre en de info uit het andere topic mijn onderblok in elkaar kunnen zetten met de nodige frustratie zo kreeg ik met geen mogelijkheid de 2 rubber asjes die naast de achterste krukastap zitten in het blok :evil: iemand hier een goude tip voor? kan de gaten ook vol met kit zetten is mij verteld alleen horen die rubbers erin en vraag me echt af hoe iemand dat voor elkaar krijgt :shock:

dan had ik nog een klein fu** upje met de olie druk sensor. deze brak af in het blok :shock: moet nog ff verzinnen hoe ik deze eruit ga vissen :(
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Andretti Molletti

RE: 2 rubber buisjes in de motor 105

zo jan 25, 2009 13:27

Er is speciaal gereedschap voor om die rubber afdichtingen in het blok te tikken. Ik zou ze gewoon dichtkitten met goede vloeibare pakking uit een spuitkitbuspatroonding :lol:

Afgebroken oliedruksensor :shock: ... dat ding hoort niet muurvast maar vast is vast genoeg te zitten, maar als t afbreekt is de spanning weg en zou je vrij makkelijk het restant er uit moeten kunnen draaien. Je hebt toch geen teflontape gebruikt he?
Losmaken met een "verkeerd om" tapje.

Afbeelding

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 25, 2009 14:00

heb geen tape gebruikt. alleen bij het aftapkraantje...

de sensor zit in het blok en is precies onder de moer afgebroken maar heeft van zichzelf al een mooi centerpuntje :wink:

zal morgen wel ff zo een uitdraaiset of een linkse tap meenemen.

en ga die gaten wel opvullen met kit.

heb trouwens een ring van ong 1,5 mm bij de veer geplaatst van de oliepomp. is dit te dik?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo jan 25, 2009 15:31

VWBT die rubber strengen: Als je ze insmeert met siliconenvet ( Ate vet) en ze eerst op hun plek zet en pas daarna de lagerkap monteert, (Rubber er ff "tussenlepelen") blijven ze prima zitten als je de kap op zn plek duwt. Niet erin rammen dat lager, maar met beleid rustig aanduwen en erop letten dat de rubbers niet tegen de rand op gaan stropen. Als je je werk goed gedaan hebt blijven ze iets boven de lagerkap uitsteken. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

zo jan 25, 2009 16:11

Probleem is dat ze aan de bovenzijde nooit goed afsluiten en dus is daar een likje vloeibare pakking echt nodig.
Tegenwoordig komt de vloeibare pakking uit spuitkitkokers en dat is echt ideaal hiervoor... rubbers weg, kit erin 8)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 25, 2009 16:21

Innotec (easygasket)is volgens mij het beste wat er te krijgen is, maar voor een particulier moelijk aan te komen.
Ik heb nu spul van Xeramic, (250 graden) maar dat is op siliconenbasis en mechanisch minder sterk. Iemand betere alternatieven??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 25, 2009 16:30

ja zou dan idd van die tube zwarte zooi gebruiken. je ziet idd ook een holling onderin waar dat rubber nooit kan komen. zal wel ff een busje kit halen.... of is die bleu gleu van loctite ook goed? is van die blauwe pakkingskit...

Andretti Molletti

zo jan 25, 2009 17:54

Blue glue van loctite gaat ook werken, het wordt 80-100 graden en daar kunnen alle pakkingen tegen.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 25, 2009 18:28

mooi! :D

dan alleen nog ff een nw achterste krukas kering bestellen want die ging er niet naar mijn zin in :( en is nu niet meer wat het hoort te wezen hahahaha

heerlijk voelt niks lekkerder als een nw blokje op bouwen \:D/

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 26, 2009 22:35

Na kitten EEN dag wachten. Dan pas afsnijden en carter monteren: Nooit never meer lekken! Je moet de kit de kans geven te drogen.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 27, 2009 10:39

dat komt goed :D

bedankt jongens

Terug naar “Algemene Technische vragen”