jrjacobs
Junior Member
Junior Member

electronische onsteking voor giulia

do jan 22, 2009 16:29

Ik heb een electronische onsteking van een 75 op de kop kunnen tikken voor mijn giulia. Alleen vraag ik mij af waar de draden van de ontstekingsunit op de bobine aangesloten moeten worden. Heb 4 draden . Zwart = massa, lichtgroen met stekker op de verdeler. Heb ik er nog twee over : wit en zwart/groen .
Komt de witte op nr 1 op de bobine of op 15? Dan de groen zwarte draad van de huidige bobine ( nu op 15 - gaat naar contactslot?-) samenvoegen met de groen zwarte van de ontstekingsunit?

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

RE: electronische onsteking voor giulia

do jan 22, 2009 22:35

Heb intussen een tekening gevonden met aansluitingen , maar zit toch met een vraag. Volgens tekening moet aansluiting 1 van de ontstekingsmoduul op de - (1) komen van de bobine. ,en aansluiting 4 van de onstekingsmoduul op de + (15) van de bobine. No 1 van de stekker is een groen/zwarte draad en de no 4 van de stekker een witte draad. (gek ..ik lees overal dat de groen/zwarte de plus is?)
In de giulia zit de groen/zwarte op 15 van de bobine. Betekend dit dus dat ik deze draad op de dubbele schuifjes plaats op de nieuwe bobine waar nu de witte ( + ) opkomt?

ondertussen al veel gelezen hierover, maar ben toch nog een beetje huiverig..zal maar wat opblazen..

Afbeelding

cor
Guru
Guru

vr jan 23, 2009 10:30

Nou, auteur Mollet weet waarover hij het heeft hoor... :wink: :wink:

Succes ermee!
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

vr jan 23, 2009 12:27

Twijfel ik geen moment aan,alleen raar dat in de stekker de nummer 1 groenzwart is..terwijl die toch echt op de + van de bobine moet zitten..

Andretti Molletti

vr jan 23, 2009 14:40

tja ik begrijp je twijfel.... kun je het nummer van de module hier eens melden, en tevens: zelf er op googlen. Meestal geeft dat wel wat treffers!

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

vr jan 23, 2009 14:59

modulenmr is : 0 227 100 111

Afbeelding

Duidelijk te zien dat groenzwart op 1 zit van de module die volgens schema op de - zit van de bobine :shock:

Andretti Molletti

di jan 27, 2009 12:25

Ik heb het nog even gecheckt maar de modules hebben allemaal op 1, de 1 vd bobine aangesloten...dussss

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

di jan 27, 2009 12:30

Bedankt..dan wagen we het erop..alleen nog iemand vinden die het me wil leren komen afstellen..is net afgesteld met de "kontaktpunten " onsteking, maar wil het zelf leren. Alles daarvoor heb ik in huis..alleen het zelfvertrouwen nog niet :oops:

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

ma feb 02, 2009 19:46

Dus toch andersom? Heb de 1 op de plus en de groen/zwarte op de min aangesloten..en ze loopt! In eerste plaats op de "juiste manier" aangesloten, maar toen was er geen vonk te bekennen!

Terug naar “Algemene Technische vragen”