
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/90677
De CBS cijfers zeggen dat het aantal verkeersdoden is toegenomen. Cumulatief zo'n 1500 slachtoffers boven de trendlijn.Vreemd dat een daling van het aantal verkeersdoden aan de heer Spee wordt toegeschreven. Alsof flitsers daartoe zouden bijdragen...![]()
Volgens mij komt dat eerder door de auto's die veel veiliger zijn geworden.
Ok, vreemdDe CBS cijfers zeggen dat het aantal verkeersdoden is toegenomen. Cumulatief zo'n 1500 slachtoffers boven de trendlijn.Vreemd dat een daling van het aantal verkeersdoden aan de heer Spee wordt toegeschreven. Alsof flitsers daartoe zouden bijdragen...![]()
Volgens mij komt dat eerder door de auto's die veel veiliger zijn geworden.
Als vroeger twee van die kerels met witte leren kapjes over hun hoofd naast je kwamen rijden en begonnen te gebaren wist je dat je iets aan het doen was dat niet helemaal in de haak was. Sinds Spee weet je dat pas als de acceptgiro binnenkomt, en dat is rot maar houdt je 's-nachts niet wakker. Kortom: dankzij Spee is het verkeer gevaarlijker geworden, alleen verdient de Staat er meer aan en dat is dus een oranje lintje waard. Ik vind het een schande....
Is er een verband tussen de gemiddelde snelheid en verkeersveiligheid dan?De toegenomen pakkans (werk van Spee) heeft wel degelijk de gemiddelde snelheid doen afnemen en de veiligheid doen toenemen.
Daar gaat het bij Spee ook helemaal niet om. Het gaat koud om de centjes en het excuus om mensen leeg te kloppen.Afhankelijk van de situatie wel...
Zeker op binnenwegen... ben ook geen fan van de 80 km limiet op 80-km-wegen maar die limiet is er niet voor niets....
Dat dacht jij? Als het niet voor de veiligheid is dan komen de milieuridders hun zegje wel even doen.Die wordt nu ook aangepast. Hoorde vandaag op BNR dat alle 80-zones komen te vervallen en er variabele limieten voor in de plaats komen. Er loopt nu een proef op o.a. de A1 richting Amsterdam waar ik regelmatig rij. Niets is zo frustrerend als op drie banen breed geen hond te bekennen is en je er maar 100 mag. Nu kun je er fatsoenlijk 150 rijden zonder meteen je rijbewijs te riskeren...
Yep! En dat is winst ten opzicht van 1996 (toen Spee als landelijk verkeersofficier begon). 1180 waren het er toen. En toen begon hij allemaal rare dingen te doen waardoor er in eerste instantie een stagnatie in de trendmatige daling plaatsvond en vervolgens een flinke stijging. Als je zou uitgaan van een aanhoudend lineair verloop van het aantal verkeersdoden (zoals dat tussen 1980 en 1996 ook is geweest), zou het aantal verkeersdoden afgelopen jaar onder de 600 moeten zijn geweest. Omdat ik daar niet echt in geloof schat ik het aantal meer-doden als gevolg van Spee's bewind "slechts" op zo'n 1500. In zoverre vermoed ik dat Spee in ieder geval in één ding gelijk heeft gekregen: de mensen zijn inderdaad aan hem gewend geraakt en laten zich tijdens zijn geldjacht minder snel tot dodelijke situaties verlokken.Ok, vreemdIn het nieuwsbericht dat Dennis post staat dat het aantal doden is gedaald tot 791...