Op het thermostaat huis. En idd als je transaxle v6 en 164 fase I gewend bent zit ie precies aan de andere kant. Blauw stekkertje. (als ik me niet vergis)Waar zit bij een V6 155 het zendertje voor het lampje? Alles blijft keurig op temperatuur maar zo heel af en toe brand het lampje... Moet het zendertje zijn maar ik kan hem zo gauw niet vinden, met de thermostaat aan de "verkeerde" kant van de motor...
Wacht even, het lampje? Welk lampje bedoel je precies? Er zit op de alfacontrol een lampje wat het peil van je KVS-temperatuur in de gaten moet houden. Dit is een sensor die in je KVS-reservoir zit dus. De blauwe sensor is voor de ECU om het mengsel bij te kunnen regelen afhankelijk van de motortemperatuur.Waar zit bij een V6 155 het zendertje voor het lampje? Alles blijft keurig op temperatuur maar zo heel af en toe brand het lampje... Moet het zendertje zijn maar ik kan hem zo gauw niet vinden, met de thermostaat aan de "verkeerde" kant van de motor...
Dit lampje mag je dan aanwijzenEr zit op de alfacontrol een lampje wat het peil van je KVS-temperatuur in de gaten moet houden.
Is volgens mij die op de thermostaat. Ter controle even lostrekken Ronald, dan zou het lampje continue moeten branden.Ik bedoel het rode lampje naast het metertje voor de te hoge temperatuur. Het lampje op de Alfa Control is alleen een niveau sensor in het tankje.
Die blauwe stekker (Bosch) is van de Motronic inderdaad, er moet ergens een gewoon zendertje zitten maar ik weet niet waar..
KVS-temperatuur=niveau, niet goed nagelezen. Wel keurig "peil" getyped...Dit lampje mag je dan aanwijzenEr zit op de alfacontrol een lampje wat het peil van je KVS-temperatuur in de gaten moet houden.Enige lampje wat er op de Alfa control zit is het niveau van het koelvloeistof in je reservoire. Raak je onder een minimum nivieau word je er op geattendeerd door het oplichten op je Alfa control.
Waarschuwing voor te hoge temperatuur gebeurd alleen door middel van een lampje in je cockpit
Groetjes,
Marc
Volgens het werkplaatshandboek is het 1 zender met 2 aansluitingen ja. Inderdaad, aan de massa leggen zou het lampje aan moeten laten gaan.Dus 1 zendertje voor én metertje én het lampje tegelijk?![]()
Ik zal dit weekend even kijken dan.. Ik denk dat ik het draadje van het lampje juist aan massa moet leggen om het lampje te laten branden..