Werk in een geventileerde omgeving, niet roken, geen electrisch gereedschap in de buurt. Je zult met losdraaien van je leidingen wat gas lekken, daar is niet echt aan te ontkomen. LPG (butaan en propaanmengsel) is zwaarder dan lucht. Het zal de neiging hebben om in je kofferbak te blijven staan. Inademen is niet direcf giftig, maar je gaat wel zuurstofgebrek krijgen als je 5 minuten met je kop in je kofferbak blijft hangen tijdens het sleutelen en er staat veel gas in.
-Accu afkoppelen onder de motorkap
-maak de stekkers van alle electrische draden los in de appendagekast, goed opschrijven (evt. ook foto's maken) wat waarop aangesloten zit
-maak de vulslang los
-maak de drukleidingen los. Let op, er zitten pakkingringen tussen de banjo-sluitingen. Officieel moet je deze elke keer vernieuwen, maar niet iedereen doet dat altijd. Zorg in ieder geval dat je ze niet kwijt raakt.
-maak de ontluchtingsslang van de appendagekast los
-bevestigingen tank aan je auto losmaken
-voorzichtig de tank er uit halen, let goed op dat je niets stuk trekt, er kan nog een massaverbinding of iets dergelijks zijn wat je over het hoofd hebt gezien Tank horizontaal houden, dan weet je zeker dat je niets sloopt in de tank inwendig. Een bijna lege tank tilt een stuk makkelijker dan een volle, dus als je met tanken daar rekening mee kan houden is dat mooi meegenomen.
Inbouwen in omgekeerde volgorde van uitbouwen.
Ik weet niet welke versie LPi je hebt, dit lijjstje werkt goed met de "vierkante" appendagekast, die met de ronde zou hetzelfde moeten werken, maar heb ik nooit gedaan.