Mijn alfa 75 3.0 (uit 1989) loopt de laatste tijd niet helemaal oke.
Laatst reed ik op de snelweg toen de auto begon opeens te hikken. Dacht eerst dat het aan mijn voetje lag, maar nadat ik afremde bij een tankstation sloeg de auto af. Daarna kreeg ik hem ook niet meer aan de praat. Dus toen de ANWB gebelden die lukte het ook niet. Uiteinidelijk afgesleept. Na 2 uur prutsen liep hij wel weer alleen in hoge toeren. Onder de 2000 toeren valt hij uit en loopt hij onregelmatig.
Hij krijgt wel brandstof maar te veel lijkt het wel. Nu staat hij er al een week en het lijkt wel of het de ene keer erger dan de andere, qua onregelmatig lopen.
Nu zit er ongeveer onder het koelvloeistofvat een ding. Daar waar de brandstof leiding de motorruimte binnen komt. Is dat iets van een drukregelaar ofzo. Na een paar tikken met de hamer erop liep hij weer zo als vanouds. Daarna het ding tussen de brandstof slang uitgehaalt om te kijken wat het was. Maar konder er eigenlijk weinig aan zien. Je kon het van 2 kanten doorblazen, maar wat doet het verder en hoe kan je controleren of het kapot is?
Misschien iemand andere ideeen?
Daarnaast is het misschien toevallig maar het brandstofpompje/opvoerpomje (ding wat de bezine uit de tank pompt net voor het achterwiel) krijgt geen stroom meer. De ANWB kwam hierachter en heeft dit opgelost door een nooddraad te trekken vanaf de accu. Zit er ergens een zekering of relais? In het instructie boekje staat zekering 13, maar dat is bij een 2.0 TS, maar waar dient de zekering bij 3.0 dan voor? Heeft iemand misschien een soort van draadschema, zodat ik kan kijken welke zekering of relais of ergens een draadbreuk?
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb geschreven, heb al wel lopen zoeken op het forum, maar kon het niet precies vinden. Hoop dat jullie me kunnen helpen