prosper
Full Member
Full Member

RE: Het "Ik word ZIEK van deze advertentie!" topic

di dec 23, 2008 22:02

Jack, is uit te zoeken. Heb thuis (op volgorde) ± 30 jaargangen liggen. Komt goed. :lol:

don515jz
Full Member
Full Member

RE: Het "Ik word ZIEK van deze advertentie!" topic

za dec 27, 2008 23:29

Zomaar een paar scans uit de Road & Track van lang geleden.

Road&Track Jan 1953
Afbeelding

Road&Track Jan 1953
Afbeelding

Road&Track April 1958
Afbeelding

Road&Track Nov 1958
Afbeelding

Road&Track Dec 1962
Afbeelding

Road&Track Jan 1964
Afbeelding

Road&Track Jan 1969
Afbeelding

En omdat de verkoop van de TZ niet echt vlotjes verloopt komt ie in juni nog eens voorbij.
Trouwens een vreemde motor, 1905cc.
Road&Track Juni 1969
Afbeelding

Road&Track Sept 1969
Afbeelding

Road&Track Okt 1969
Afbeelding

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "Ik word ZIEK van deze advertentie!" t

ma dec 29, 2008 19:16

Afbeelding
Leuk!

Via het BB intussen met de bewuste Ron Worthington in contact! De advertentie ging om TZ # 040 en toen ie aangeboden werd, woonde RW in... Schiedam!

Ga proberen meer geschiedenis boven water te krijgen... misschien is het wel een Maasland auto?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 30, 2008 01:35

Zomaar een paar scans uit de Road & Track van lang geleden.
En omdat de verkoop van de TZ niet echt vlotjes verloopt komt ie in juni nog eens voorbij.
Trouwens een vreemde motor, 1905cc.
Road&Track Juni 1969
Afbeelding
Ook gaaf! Is TZ-2 # 112. De advertentie geeft uitsluitsel over de volgorde van eigendom (er wordt vaak geschreven dat Brunninghausen hem aan Alec Mildren verkocht heeft maar Mildren zette hem in 1967 reeds in en deze advertentie is van 1969...)

Voor de Ferrari freaks:
Road&Track Jan 1953
Afbeelding
Dit is de 1951 212 Export Barchetta Touring Lusso serie II, chassis nummer 0078E. De auto was destijds lichtblauw. In 1951 uitgeleverd aan z'n eerste eigenaar Jacques LaRivière die tijdens de eerste race met auto (24 Heures du Mans 1951) meteen al om het leven kwam... Is sinds 1986 in handen van dezelfde Amerikaan en gaat al weer een fors aantal jaren in een "resale red" jasje door het leven...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 31, 2008 15:50

Voor de Ferrari freaks:
Road&Track Jan 1953
Afbeelding
Dit is de 1951 212 Export Barchetta Touring Lusso serie II, chassis nummer 0078E. De auto was destijds lichtblauw. In 1951 uitgeleverd aan z'n eerste eigenaar Jacques LaRivière die tijdens de eerste race met auto (24 Heures du Mans 1951) meteen al om het leven kwam... Is sinds 1986 in handen van dezelfde Amerikaan en gaat al weer een fors aantal jaren in een "resale red" jasje door het leven...
Soms is er meer dan toeval...

Ik had van een Amerikaan een stapeltje oud papier gekocht en dat viel vandaag in de bus... daarbij zat deze advertentie:
Afbeelding
Juist.. dezelfde auto... ietsjes aangepaste advertentie...

Het adres dat Phil Hill opgaf.. was eigenlijk het adres van Ernie McAfee's garage aan Sunset Boulevard....

Blijkbaar had Phil weinig succes met de verkoop want Enie McAfee mocht het ook nog eens proberen... en de prijs was intussen US$ 300 gezakt... Niet weg te SCHOPPEN die Italian rustbuckets!

McAfee kwam overigens in 1957 op Pebble Beach (nu beroemd door het Concours dat op de golfclub gehouden wordt... toen nog gewoon een lokaal circuitje...) jammerlijk om het leven toen hij met de Ferrari 121LM (S/N 0546LM) van Bill Doheny tegen een boom vloog... Dit is een vintage (wire) press photo van het wrak:
Afbeelding
# 0546LM is vervolgens door Doheny weer gerepareerd / gerestaureerd en hij heeft hem pas in 1975 verkocht. In 1997 is ie voor het laatst verkocht voor rond het miljoen US$ (het is maar een 6-cylinder...)

Terug naar “Het Forum Café”