Hallo,
Van de GT 1300 zijn de remleidingen aan vervanging toe. Voor de APK is er door de garage een stukje vervangen. Ik heb de rest van de leidingen gecontroleerd en er zijn een aantal punten bij waar al enige corrosie ontstaan is. Dus de wintermaanden nuttig besteden en ik heb weer een remsysteem die vele jaren mee gaat. Alleen het idee om koperenleiding van een rol te gebruiken zoals bij de meeste garages wel gebeurd spreekt mij niet aan. Ik vind het niet echt een fraai gezicht als die koperprut recht gebogen moet worden en dan met de hand de" juiste" bochten buigen, wordt al met al geen fraai gezicht.
Daarom heb Ik het idee om de nieuwe leidingen compleet van RVS , Cunifer of geconserveerd staal te maken ( in ieder geval rechte lengtes gebruiken, en die met een buigblokje buigen), icm met RVS omvlochten slangen.
Wie heeft er ervaring met of ideeen en tips voor het maken van nieuwe remleidingen. Hoe krijg je de afdichting tot stand, kun je ook met banjo bouten werken zoals je op motorfietsen ziet? Die setjes van Midlock kun je alleen gebruiken voor koper en zachte staalsoorten. Wat zijn zachte staalsoorten?
Mijn streven is om strakke leidingen onder de auto te krijgen en geen spaghetti van koper.