Super72
Member
Member

Re: RE: Janse premium cars gesloten

vr dec 19, 2008 16:25

Dat is de grootste doodssteek voor een organisatie> de schuld aan de fabriek geven en hier bij de pakken neer zitten...

Zo makkelijk gaat dat niet!!
Jazeker gaat dat wél zo makkelijk. Want wat zijn de alternatieven dan? Ik bedoel, voor mij, als consument. Toch maar zo'n bloedeloze moderne Alfa kopen, waar ik heel verdrietig van word? En dat dan ter ondersteuning en bij wijze van hart onder de riem, gewoon omdat ik de fabriek een warm hart toe draag? Ik peins er niet over.
Natuurlijk kun je dan zeggen 'ja, maar als iedereen er zo over denkt, is Alfa Romeo ten dode opgeschreven.' Tja, het zij zo. Shit happens. Dat is dan de ultieme consequentie van het jarenlang negeren van je trouwste klanten.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Andretti Molletti

RE: Janse premium cars gesloten

vr dec 19, 2008 16:57

Als klant heb je gelijk en moet jij doen wat je doet! Er zijn idd grenzen.
De dealers hebben ook nogal eens de neiging om te roepen `modellen zijn k*t" of andere dingen waar je niets mee kan. Juist zij moeten inzien dat ze moeten aanpakken en niet zeuren. Mogelijkheden zoeken en niet doodbloeden... etc ;)
Het leven en dus ook het dealerschap bestaat uit kansen, die je soms moet zoeken, maar ze zijn er altijd!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 19, 2008 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Super72
Member
Member

vr dec 19, 2008 17:05

Dat is waar. Als ook de dealers bij de pakken neerzitten en de handdoek in de ring gooien (zowel verbaal als non-verbaal), dan is het einde onafwendbaar. Maar ja, als wel wilt schieten, maar je krijgt van de importeur en/of de fabriek geen enkele munitie aangereikt, dan houdt het evengoed op. Kwestie van de kip en het ei? Ik denk het niet. Maar intussen is de ware Alfa-liefhebber de grote verliezer in het geheel. En dat is een treurige constatering.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr dec 19, 2008 22:32

Dat is waar. Als ook de dealers bij de pakken neerzitten en de handdoek in de ring gooien (zowel verbaal als non-verbaal), dan is het einde onafwendbaar. Maar ja, als wel wilt schieten, maar je krijgt van de importeur en/of de fabriek geen enkele munitie aangereikt, dan houdt het evengoed op. Kwestie van de kip en het ei? Ik denk het niet. Maar intussen is de ware Alfa-liefhebber de grote verliezer in het geheel. En dat is een treurige constatering.
Je kunt natuurlijk kijken of er ergens anders munitie is te vinden en anders zelf aan de slag gaan. Kijk bijvoorbeeld naar Sam van Lingen die Autodelta conversies levert. Natuurlijk zitten de meeste klanten niet op een compressor te wachten. Verbeteringen aan het onderstel en zelfs een gewichtsbesparing zou toch echter tot de mogelijkheden kunnen behoren. In de nieuwste Autovisie staat een supertest om de optimale rijdersauto te bepalen. Aan deze test nam geen enkele Alfa Romeo deel :(

LENZ
Guru
Guru

vr dec 19, 2008 22:46

Wat ik ervan begrepen is is dat preuninger 80.000 euro moest investeren van kroymans om aan de alfa standaard te voldoen en daar hadden ze gewoon geen zin in.
Met Fiat en Mitsubisi(?) timmeren ze aardig aan de weg dus wel begrijpelijk dat ze niet zoveel in in het alfa deel willen steken.
Heeft niks met het motorhuis te maken.
Markfa blijft mooi een rode 159, heb hem bij ons zien binnenkomen een paar weken geleden (een Ti en een bussines(??).

De 159 coorperate staat al te wachten terwijl de tientallen voorraad businessen nog niet eens verkocht zijn (zitten nog auto's bij met bouwjaar 2006 :? ), doen ze lekker bij Kroymans
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Pericoloso
Guru
Guru

vr dec 19, 2008 22:48

Jammer maar helaas, mijn hart gaat niet sneller kloppen van de huidige modellen. En al helemaal niet meer van hun hoogstens middelmatige benzinemotoren. Een GT kan me nog wel bekoren, maar ja daar kan het gezin niet mee naar de woonboulevard of skien......
Morgen naar Duitsland voor een A6 3.2 FSI Quattro, heb er zin an. Anyone voor mijn 166 2.5V6??
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 19, 2008 22:50

Het achteruit hollen van de Alfa-verkopen is al jaren aan de gang en is dus echt niet iets van de laatste tijd. Volgens mij is de oorzaak heel simpel: moderne Alfa's zijn in geen enkel opzicht onderscheidend te noemen - er zijn gewoon geen unique selling points meer. Ze presteren middelmatig, ze rijden middelmatig en de bouwkwaliteit is al even middelmatig. En dan red je het niet meer met alleen een leuk uiterlijk (dat trouwens ook al lang niet meer zo vreselijk leuk is), een fraaie merkhistorie en om het hardst roepen dat we hier te maken heben met een 'premium produkt'. De vroegere Alfa-rijders zijn al lang en breed afgehaakt vanwege die treurniswekkende middelmatigheid en de beoogde nieuwe doelgroep (lees: rijders van andere merken) stapt niet naar binnen vanwege die zelfde middelmatigheid, die bovendien ook nog eens duur betaald moet worden. Koppel dat aan de huiveringwekkend lage restwaarde van het merk (funest voor de leasemarkt) en het plaatje moge duidelijk zijn. Slechte dealers? Die zijn er ongetwijfeld. Maar ik ben er van overtuigd dat dáár het probleem niet zit. Het helpt niet mee, dat ben ik met jullie eens, maar het is niet de hoofdoorzaak. Dat is namelijk dat men in Italië de plank volledig heeft misgeslagen met Alfa's modellenpolitiek. Het Alfa Romeo-DNA is verwaarloosd en verkwanseld, en daardoor (bijna) terminaal verwaterd...........
=D>

Grtz,fRank

ErwinV6

vr dec 19, 2008 23:05

Ik lees dit allemaal nu al een tijdje maar gaat dit draadje er in 1e instantie niet om dat er een dealer is omgevallen die oa. Alfa deed maar ook andere merken verkocht?
Kunnen alle criticasters mij dan ook uitleggen waarom een Citroen rijder een Citroen moet kopen, als er in bijna geen Citroen een gasbollen onderstel zit, waar de echte Citrofiel bij zweert?
Een Citroen zit inmiddels middelmatig, stuurt middelmatig, heeft middelmatige dealers, heeft een minder dan matige kwaliteit maar was wel het merk met weinig omzet verlies...........
Zijn de modellen schokkend? Nope :?
Dit in tegenstelling tot een Traction Avant, DS,2CV, CX etc.
Het wordt een beetje een zuur draadje dit :?
Ik ga binnen nu en 2 weken gewoon een 159 kopen :whistle:

Pericoloso
Guru
Guru

vr dec 19, 2008 23:55

De Citrofiel van toen, je weet wel: die leraar met gebreide trui, is namelijk niet de Citroën rijder van nu. Da's iemand die een betaalbare auto wil met enigzins modernistisch design. Bijna net zoals de liefhebber van ronkende bovenmatig presterende Alfa's van Alfa weggedreven worden. De reden van hun voorkeur is uit hun auto gesloopt. Dientengevolge zijn ze indifferenter geworden qua merk. Wel houden ze de hang naar vroeger. Want toen was alles beter :oops: toch?
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Alfa 1.5

vr dec 19, 2008 23:58

Ik lees dit allemaal nu al een tijdje maar gaat dit draadje er in 1e instantie niet om dat er een dealer is omgevallen die oa. Alfa deed maar ook andere merken verkocht?
Kunnen alle criticasters mij dan ook uitleggen waarom een Citroen rijder een Citroen moet kopen, als er in bijna geen Citroen een gasbollen onderstel zit, waar de echte Citrofiel bij zweert?
Een Citroen zit inmiddels middelmatig, stuurt middelmatig, heeft middelmatige dealers, heeft een minder dan matige kwaliteit maar was wel het merk met weinig omzet verlies...........
Zijn de modellen schokkend? Nope :?
Dit in tegenstelling tot een Traction Avant, DS,2CV, CX etc.
Het wordt een beetje een zuur draadje dit :?
Ik ga binnen nu en 2 weken gewoon een 159 kopen :whistle:
Alfisten en Citrofielen...ik zie de overeenkomst niet. Dat is heel ander volk, rustiger ook.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 20, 2008 00:41

De overeenkomst is er natuurlijk wel zeker! Alfisten en Citrofielen... Allebei liefhebbers van uiterlijk vertoon in hun eigen vorm, allebei liefhebber van technisch vernuft op hun eigen manier en ook allebei bovenal auto liefhebber!

Wat betrefd de rest van de discussie. Altijd jammer dat er weer een dealer maatschappij naar de kl.... is geholpen. Daar moeten we met z'n allen toch gewoon van balen. En wat nu de oplossing is om ons mooie merk te redden? Ik durf het niet te zeggen, maar begin eens met ophouden om het over een 'premium' #-o :sick: merk te hebben... Wat is een 'premium' merk?

Alfa Romeo is een erg mooi merk met vooral een erg mooie historie. Hopelijk ook weer met een erg mooie toekomst! Dan met dikke grote Alfa's met V6-en en V8-en en transaxle aandrijving. En juist ook met de kleine, mooie, sportieve en technisch leuke auto's. Dus weer de boxer terug, bijvoorbeeld!

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

za dec 20, 2008 10:10

Het achteruit hollen van de Alfa-verkopen is al jaren aan de gang en is dus echt niet iets van de laatste tijd. Volgens mij is de oorzaak heel simpel: moderne Alfa's zijn in geen enkel opzicht onderscheidend te noemen - er zijn gewoon geen unique selling points meer. Ze presteren middelmatig, ze rijden middelmatig en de bouwkwaliteit is al even middelmatig. En dan red je het niet meer met alleen een leuk uiterlijk (dat trouwens ook al lang niet meer zo vreselijk leuk is), een fraaie merkhistorie en om het hardst roepen dat we hier te maken heben met een 'premium produkt'. De vroegere Alfa-rijders zijn al lang en breed afgehaakt vanwege die treurniswekkende middelmatigheid en de beoogde nieuwe doelgroep (lees: rijders van andere merken) stapt niet naar binnen vanwege die zelfde middelmatigheid, die bovendien ook nog eens duur betaald moet worden. .
Noem mij een ander merk dat wel onderscheidend is in de huidige tijd? (en dan niet met 1 of andere supercar aankomen) Ook Audi en Volkswagen en BMW zijn uitwisselbare merken die zich op kleine zaken in de dagelijkse praktijk onderscheiden. Alleen die merken weten heel goed hun produkten in de markt te zetten en duur te verkopen! En dat kan Alfa niet. Dat is de huidige tijd, alles wordt een pot nat, en anders onbetaalbaar

Maar alleen maar de goede oude tijd met de zo geweldig verkopende Giulias ed werk natuurlijk niet. Tuurlijk waren dat bijzondere autos in die tijd, maar die tijden zijn er niet meer. Een zo groot onderscheid is er gewoon niet meer te maken, daarvoor is de concurrentie veel te sterk.

En alleen maar klagen helpt het merk niet verder. De vroegere Alfarijders zijn helemaal niet allemaal afgehaakt. Maar verwacht je dat een laten we zeggen persoon die in de jaren 70 een nieuwe GT kocht nu 35 jaar later nog vrolijk nieuwe Brera's besteld?? We zijn intussen wat generaties verder toch?

En zo middelmatig rijdt een moderne Alfa zeker niet (en waar begint trouwens het "moderne" ?).

Er is maar 1 oplossing voor Alfa en dat is dat er massaal auto's worden gekocht. En Alfa is geen massaproductie. Dus hoe gaaf een nieuwe 149 of 159 ook zou worden (al zou er naar alle wensen van de "klanten" worden geluisterd, dan nog zal het nooit een massa product als Audi of BMW worden. En dan nog, wie van hier koopt m dan nieuw???

Zelf blijf ik maar hopen dat er altijd nog genoeg verkocht worden om het merk in leven te laten. En ik ben absoluut trouw en zal proberen zoveel mogelijk mensen blijven gek te maken van ons merk 8)

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 20, 2008 10:37

Het is slechts mijn mening maar ik vind dat Citroen op het moment een zeer goed modellengamma heeft met uitzondering van de zeer fraaie C6. De klant heeft voor de C5 overigens wel de keuze uit een conventioneel verenpakket of hydroactieve vering. Ik denk dat men bij FIAT wel degelijk in de gaten heeft dat de 159/Brera moeilijk te verkopen zijn en Alfa een andere koers moet zetten.
Alfa Romeo heeft haar zaken mijn inziens nog niet op orde. Men heeft nog steeds geen opvolger in de showroom voor de sterk verouderde 147(zeker dit model moet niet zolang in productie blijven).De Brera heeft klanten bij de GT weggehaald, niet bij de concurrentie. De meerwaarde van een eventuele 169 ontbreekt totaal. De Mito is overigens een zeer goede stap in de juiste richting...

Although Mr Marchionne sees Lancia as a purely European marque, he has said that he wants Alfa Romeo to return to America for the first time since the early 1990s. He is looking for a partner, possibly Chrysler, to build the cars there within the next three or four years. Mr Marchionne believes that despite having lost its way many years ago, Alfa is still a world brand that people identify with. He says: “Alfa was known for lighter, faster, more agile vehicles. Who doesn't remember the Duetto in 'The Graduate'? It's just a pity we ended up doing the exact opposite of what Alfa drivers wanted. The 159 is one of the heaviest D-segment cars around. We have to go back and clean that up.”

http://www.economist.com/displaystory.c ... d=11090197
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Markfa
Member
Member

za dec 20, 2008 10:59

Markfa blijft mooi een rode 159, heb hem bij ons zien binnenkomen een paar weken geleden (een Ti en een bussines(??).

De 159 coorperate staat al te wachten terwijl de tientallen voorraad businessen nog niet eens verkocht zijn (zitten nog auto's bij met bouwjaar 2006 :? ), doen ze lekker bij Kroymans
Mijn vader had eigenlijk een rode Elegante gekocht. Wat ons trouwens heel erg opviel is dat de kleur rood op de 159 in onze ogen veel mooier is dan de kleur rood op de 156 (altijd rood gereden :P ).

Maar waarom zou Korymans eigenlijk eisen dat Preuninger bijna een ton investeert? Ze zitten dicht bij de binnenstad, goed bereikbaar, grote parkeerplaats, nette showroom en hebben al 40 jaar ervaring en klanten...

Overigens heb ik al een paar keer gelezen in dit topic dat de 159 als emotieloos wordt omschreven en dat het een slechte auto zou zijn. Ik begrijp hier helemaal niks van. Het is weliswaar niet de Alfa-weg die ze zijn ingeslagen. Maar zeiden critici dat destijds niet ook van de 155. Nu voel ik werkelijk bij geen enkele andere auto van de huidige automarkt enige emotie. Ik verwacht heel eerlijk gezegd dat veel Alfarijders die nu overgaan op een mercedes, bmw en noem maar op, binnen één of twee auto's weer terug zijn bij Alfa. Helaas is het niet zeker of Alfa zoveel klanten kan missen om te kunnen blijven voortbestaan.

Alfa 1.5

za dec 20, 2008 11:12

Het achteruit hollen van de Alfa-verkopen is al jaren aan de gang en is dus echt niet iets van de laatste tijd. Volgens mij is de oorzaak heel simpel: moderne Alfa's zijn in geen enkel opzicht onderscheidend te noemen - er zijn gewoon geen unique selling points meer. Ze presteren middelmatig, ze rijden middelmatig en de bouwkwaliteit is al even middelmatig. En dan red je het niet meer met alleen een leuk uiterlijk (dat trouwens ook al lang niet meer zo vreselijk leuk is), een fraaie merkhistorie en om het hardst roepen dat we hier te maken heben met een 'premium produkt'. De vroegere Alfa-rijders zijn al lang en breed afgehaakt vanwege die treurniswekkende middelmatigheid en de beoogde nieuwe doelgroep (lees: rijders van andere merken) stapt niet naar binnen vanwege die zelfde middelmatigheid, die bovendien ook nog eens duur betaald moet worden. .
Noem mij een ander merk dat wel onderscheidend is in de huidige tijd? (en dan niet met 1 of andere supercar aankomen) Ook Audi en Volkswagen en BMW zijn uitwisselbare merken die zich op kleine zaken in de dagelijkse praktijk onderscheiden. Alleen die merken weten heel goed hun produkten in de markt te zetten en duur te verkopen! En dat kan Alfa niet. Dat is de huidige tijd, alles wordt een pot nat, en anders onbetaalbaar

Maar alleen maar de goede oude tijd met de zo geweldig verkopende Giulias ed werk natuurlijk niet. Tuurlijk waren dat bijzondere autos in die tijd, maar die tijden zijn er niet meer. Een zo groot onderscheid is er gewoon niet meer te maken, daarvoor is de concurrentie veel te sterk.

En alleen maar klagen helpt het merk niet verder. De vroegere Alfarijders zijn helemaal niet allemaal afgehaakt. Maar verwacht je dat een laten we zeggen persoon die in de jaren 70 een nieuwe GT kocht nu 35 jaar later nog vrolijk nieuwe Brera's besteld?? We zijn intussen wat generaties verder toch?

En zo middelmatig rijdt een moderne Alfa zeker niet (en waar begint trouwens het "moderne" ?).

Er is maar 1 oplossing voor Alfa en dat is dat er massaal auto's worden gekocht. En Alfa is geen massaproductie. Dus hoe gaaf een nieuwe 149 of 159 ook zou worden (al zou er naar alle wensen van de "klanten" worden geluisterd, dan nog zal het nooit een massa product als Audi of BMW worden. En dan nog, wie van hier koopt m dan nieuw???

Zelf blijf ik maar hopen dat er altijd nog genoeg verkocht worden om het merk in leven te laten. En ik ben absoluut trouw en zal proberen zoveel mogelijk mensen blijven gek te maken van ons merk 8)

Groet Sudman
Is een Alfa te vergelijken met andere auto's dan? Persoonlijk vind ik een BMW nog voldoende elementen hebben om onderscheidend te zijn een VW niet, al zal de fabrikant van de laatste wellicht de kwaliteit? als USP zien.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”