alvast bedankt,
groetjes Kyle

Doorsolderen op eigen houtje is eigen verantwoordelijkheid!!. Doorsolderen is de beste remedie. .
haha ze sturen je weg...Dit gele stekkertje zorgt bij heel veel merken voor problemen en al jaren! Bij een aantal Franse en Duitse merken is het toegestaan voor de dealer! dit te solderen volgens instructie's. Bij Alfa is dit bij mij weten niet toegestaan, vervangen ze dan komplete kabelbomen of sturen ze je gewoon weg?
hoe oud is je auto dan?Ik zal ook nog dat zwarte kastje onder de stoel bekijkken ,als ik hier niets vind zal ik naar de dealer toe gaan om hun het te laten oplossen.
Het is jammer dat zoiets lulligs ontstaat na het verschuiven van een stoel en dat je daarna eigenlijk verplicht bent om weer naar de dealer te gaan
om te laten resetten.
groetjes Kyle.
Ik ben het van harte met je eens Dre, maar als het airbaglampje steeds maar weer brandt weet je iig zeker dat de zijairbag (want die wordt aangestuurd via het stekkertje onder de linkervoorstoel) iig niet werkt. Het is zelfs niet uitgesloten dat er bij een brandend lampje geen enkele airbag uit zn hok komt..Doorsolderen op eigen houtje is eigen verantwoordelijkheid!!. Doorsolderen is de beste remedie. .
Laat reparaties aan de airbag uitvoeren door officiele dealers als je garantie en vooral aansprakelijkheid wil behouden!
Een geel stekkertje mag domweg geen slecht contact maken ook na 3 jaar niet. Het is inmiddels een bekend fenomeen en Alfa weigert dit defect te verhelpen in de productie...
Zodra er iets gebeurt en je stelt Alfa aansprakelijk (dus een airbag die niet werkt oid) damn maken ze geen schijn van kans...
Ik heb destijds bij mijn 147 ook mijn ongenoegen kenbaar gemaakt ivm het doorsolderen en veelvuldig wegsturen vd klant met we kunnen niks vinden. Ik heb ze toen aansprakelijk gesteld als er iets zou gebeuren.
Doorsolderen is Géén oplossing onder garantie, want dan mag je verwachten dat ze modificeren naar de huidige constructie en die is nog steeds hetzelfde... dus zijn de stekkers goed en mag je twee nwe kabelbomen verwachten voor garantie!!
Het gele stekker verhaal is een erg listig verhaal ivm aansprakelijkheid dus let op wat je doet!
Ik kan er naast zitten maar volgens mij wordt een Airbag systeem minimaal 10 jaar gegarandeert op juiste werking. Pas dan staat er onderhoud geplanned!
@Kyle: Als je alleen naar dat stekkertje gaat kijken of gaat doormeten is de kans zeer klein dat je een onderbreking vindt. Als de auto op kontakt staat en je ook maar even een 10e van een seconde de verbinding verbreekt (verschuiven stoel bv) heeft het systeem al een storing geregistreerd en brandt het lampje dus al, ook al is de situatie daarna weer helemaal ok.Ik ga overigens niet zelf lopen klooien met een soldeerbout ik ben al bang genoeg als ik alleen die stekkers los moet halen om in te spuiten met contactspray en te zekeren met een tierib, ik laat die klus maar over aan de dealer,nee idd laat die dealer maar verantwoordelijk en aansprakelijk zijn met dit soort dingen ,als ik hier zelf aan ga lopen klooien vervalt het zowiezo.
Groetjes Kyle.