Alfa 1.5

RE: Bestellen nieuwe sleutel blijkt drama

do dec 11, 2008 10:05

Vreemd trouwens dat de dealer die destijds nieuwe slotenset heeft geplaatst niks heeft genoteerd? Als de auto gedurende de leaseperiode problemen had gekregen hadden ze zich daarmee lelijk in de vingers gesneden. Hebben zij ook een oplossing aangedragen ik begrijp dat u contact heeft gehad met deze dealer?

Martino
Newbie
Newbie

do dec 11, 2008 10:11

Uiteraard heb ik zelf en via de dealer in mijn regio uitgebreid contact gehad met de dealer.

Die hebben wél gefactureerd dat er een nieuwe slotenset is ingegaan bij 63.xxx km na inbraak in kofferbak en linker voorportier. Maar hebben deze wijziging niet doorgegeven aan de fabriek voor wijzigen van stamkaart.

Ik opperde nog wel dat zij dat wellicht achteraf nog zouden kunnen doen, maar dat zou niet mogelijk zijn omdat er geen gegevens meer beschikbaar waren ?!?
Wat rest mij nog is contact opnemen met de importeur en zo nog iets te regelen?

Martino
SCARB LidNo. 03205
‘18 VW Passat Variant R-Line (mocht geen giulia bestellen :?)
———
Vroegâh:
'01 156 1.9JTD - Blu Cosmo / Wit leer
'92 1.7 S 16V QV - Zwart uni / Zwart Recaro leer
'93 1.7 IE Sportwagon - Rood uni / Recaro's

Alfa 1.5

do dec 11, 2008 10:19

Misschien moet u maar accepteren dat de wagen alleen handmatig is te openen en af te sluiten.

Martino
Newbie
Newbie

do dec 11, 2008 15:06

Dat handmatig openen en sluiten is het probleem helemaal niet, het verliezen van de enige sleutel en dan niet meer de mogelijkheid hebben tot het bestellen van een nieuwe wel daarentegen!!!
SCARB LidNo. 03205
‘18 VW Passat Variant R-Line (mocht geen giulia bestellen :?)
———
Vroegâh:
'01 156 1.9JTD - Blu Cosmo / Wit leer
'92 1.7 S 16V QV - Zwart uni / Zwart Recaro leer
'93 1.7 IE Sportwagon - Rood uni / Recaro's

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 11, 2008 15:15

Code uit de computer laten halen.... Bent dan gewoon de code kwijt en kunt de sleutel na laten maken.
edit: hier kunnen ze je misschien ook wel helpen als je een sleutel (mechanisch) nagemaakt moet hebben.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 11, 2008 15:47

Code 2 is gewoon op te lossen, ook met je huidige sleutels en afstandsbediening. Schepers geeft aan dat hij het niet kan, dat verbaast me eigenlijk een beetje, sinds dit topic gestart is heb ik iemand naar hem doorverwezen met een auto met CODE2 en dat is wel naar tevredenheid opgelost. Op zich is er met de juiste software en handigheid gewoon te regelen dat er een mastercode bij je auto komt die het wel doet. Daaarmee is het inprogrammeren van de afstandsbediening daarna ook weer te doen. Sleutels met niet werkende afstandsbedieningen zijn ook te repareren, ik heb je al doorverwezen naar de persoon in engeland die dit kan.

Alfa 1.5

do dec 11, 2008 18:08

Was in de veronderstelling dat u nog 2sleutels had. Andere mogelijkheid is chipje uit sleutel halen en ergens bij leesspoel bevestigen en indien mogelijk een tweede sleutelbaard laten maken. Minpunt is natuurlijk dat de auto dan geen diefstalbeveiliging meer heeft.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bestellen nieuwe sleutel blijkt drama

do dec 11, 2008 18:15

Was in de veronderstelling dat u nog 2sleutels had. Andere mogelijkheid is chipje uit sleutel halen en ergens bij leesspoel bevestigen en indien mogelijk een tweede sleutelbaard laten maken. Minpunt is natuurlijk dat de auto dan geen diefstalbeveiliging meer heeft.
Het gaat om een permanente oplossing waarbij de boel weer in orginele staat terug is en eventueel niet werkende sleutels gewoon door de dealer te vervangen zijn. De afstandsbediening moet het gewoon doen. Dat is allemaal te realiseren als er weer een werkende code in de ECU/Immo zit. De nu half werkende sleutels zijn ook te repareren als alle onderdelen nog beschikbaar zijn.

Alfa 1.5

do dec 11, 2008 18:50

Als "derden" een ECU kunnen decoderen/herprogrammeren ondermijnt dit wel het idee van diefstalbeveiliging. Maar goed als het probleem daarmee is opgelost.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 11, 2008 19:24

Je kan ook de sloten laten aanpassen op basis van de sleutel welke je bij de fabriek besteld had. In principe zijn alle sloten om te bouwen naar een specifieke sleutel. Ik zou alleen niet weten waar dat moet en wat dat kost.

Je hebt dan wel het probleem permanent opgelost.

Of een orignele sloten set bestellen op basis van de originele code.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

eric ex-artc232

do dec 11, 2008 21:27

kan squadra het niet uitschakelen???

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bestellen nieuwe sleutel blijkt drama

vr dec 12, 2008 11:12

Als "derden" een ECU kunnen decoderen/herprogrammeren ondermijnt dit wel het idee van diefstalbeveiliging. Maar goed als het probleem daarmee is opgelost.
"derden" kunnen meer dan de dealer. Dit geld voor elke auto met anti-diefstalbeveliging die tot nu toe gemaakt is ongeveer. Ik heb zelf ook een kastje waarmee ik code1 chips kan programmeren in sleutels, de dealer heeft dat echt niet. Code2 spul heb ik zelf niet, nooit nodig gehad voor m'n eigen autos, maar het is voor onder de E1000 te koop hoor.

Alfa 1.5

vr dec 12, 2008 11:24

Elke auto? Ook Duitse? Het zwakke bij Alfa/Fiat vind ik persoonlijk dat gedoe met die codekaartjes zijn ook bijna nooit bij een gebruikte auto meer aanwezig.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 12, 2008 13:25

Hoe denk je dat al die jonge auto's gestolen worden?? :roll:

Tegen amateurdieven werkt het wel maar de professionele dief neemt je auto mee, code of geen code.

Duitse auto's is nog makkelijker iets voor te krijgen waarschijnlijk, daar is de markt veel groter en dus meer vraag. Ook meer bedrijven die de tijd nemen om zich in die problemen te verdiepen omdat er nou eenmaal heel wat meer golfjes e.d. rondrijden.

Dit topic herinnert me eraan dat ik nog iemand moet zoeken die de ecu van een audi TT 3,2 codesvrij kan maken zodat we hem in een golf 1 kunnen bouwen zonder allerlei extra delen te moeten gebruiken... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa 1.5

vr dec 12, 2008 14:23

Jonge auto's? Sleutels in de hal leggen anders staan ze naast je bed, niet bepaald amateurs dit soort gasten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”