hallo ik wil de stuur bekrachtiging demonteren van de Q4 maar ik denk dat ik dan een
ander stuurhuis nodig ,zijn er eigenlijk 155's zonder bekrachtiging dan zouk ik die
kunnen gebruiken
ik hoop dat eimand hier ervaring mee heeft
mvg mark
Alle 155 modelen zijn geleverd met bekrachtiging. Pomp van de Q4 is anders en dus niet uitwisselbaar.zijn er eigenlijk 155's zonder bekrachtiging dan zouk ik die
kunnen gebruiken
Je zou wel een afgedopt stuurhuis kunnen plaatsen lijkt me? De vraag is wel heel hard of je dat wilt. Tenzij je puur circuit wilt rijden zou ik dat op een Q4 niet doen, de fitness-school is een beter alternatief als je spierballen wilt kweken. Waarom wil je in hemelsnaam van je stuurbekrachtiging af?het is de bedoeling om de pomp met leidingen en alles te verwijderen
en alleen een stuurhuis te monteren , maar volgens mij kan dat niet met
het orginele stuurhuis .zijn er misschien stuurhuizen voor de racerij
die passen?
mvg mark
Je hoeft helemaal niet elk jaar de olie te wisselen hoor, eens in de paar jaar is prima. Het is de bedoeling dat de as breekt als je wat raakt, anders krijg je een stuuras door je borstkas, dat lijkt me lastig ademen. Vermogensverlies of brandstofverbruik met een Q4 voor straatgebruik moet je je niet druk over maken, het is geen Prius. Het is ook geen 75, het is een 155 Q4, die zijn totaal niet te vergelijken met een 75. Het gaat echt heel veel zwaarder sturen met het grote gietijzeren blok en de hele 4WD aandrijflijn, bak etc. op de voorkant. Ververs gewoon de vloeistof, dan loopt de pomp soepel en doe dat gewoon eens in de paar jaar.mijn 75 heb ik het ook gedemonteerd maar die heeft een ander stuurhuis daar is de
as die vanaf het stuur komt en door het huis loopt een stuk steviger,die vaneen 155
is maar dun dus ben bang dat die breekt als je iets raakt.
en waarom eraf :moet nu ieder jaar de olie wisselen komt teveel vocht in
en geeft ruimte als het eraf is en kost geen vermogen cq brandstof meer
en zwaar sturen ben ik niet bang voor valt bij de 75 ook mee
mvg mark
Zoals je ziet ben IK niet overtuigd van de voordelen...mijn 75 heb ik het ook gedemonteerd maar die heeft een ander stuurhuis daar is de
as die vanaf het stuur komt en door het huis loopt een stuk steviger,die vaneen 155
is maar dun dus ben bang dat die breekt als je iets raakt.de kans dat er iets anders breekt als je iets raakt is groter...
en waarom eraf :moet nu ieder jaar de olie wisselen komt teveel vocht in lijkt me geen onoverkomelijk probleem...
en geeft ruimte als het eraf is en kost geen vermogen cq brandstof meer ruimtewinst heb je zeker, vermogenswinst ga je niet merken, bovendien kost de pomp alleen vermogen als je stuurt en dan gebruik je meestal niet het volle vermogen... brandstofverbruik zie ik ook niet dalen hierdoor.
en zwaar sturen ben ik niet bang voor valt bij de 75 ook mee de 75 weegt dan ook geen 1460 kg..155 heeft een korter stuurhuis en zal aanmerkelijk zwaarder sturen als een 75.
mvg mark