Michel vd Grinten
Guru
Guru

Moterconversie: 24V naar de Transaxle

vr dec 05, 2008 16:49

Hi,
Wat moet er precies allemaal gedaan worden wil je een 24V moter gaan converteren als transaxle?
Kan je de bestaande QV kabelboom gebruiken, of dus, wat ik denk, een nieuwe kabelboom met ECU?

Snap dat dit nogal een vraag is, maar neem de tijd voor reactie's zou ik zeggen, Lennart? ;)

Andretti Molletti

RE: Moterconversie: 24V naar de Transaxle

vr dec 05, 2008 17:35

kwart slag draaien Michel!!

:wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 05, 2008 18:37

even de zoekfunctie gebruiken... :wink: :roll:

Maar in het kort:
Voor ombouw naar een transaxle kun je het beste de 24v uit de 164 gebruiken, deze hebben namelijk de oliepomp nog op de 'oude' manier zitten ipv met een ketting.
De bestaande kabelboom gebruiken gaat niet, je mist namelijk een stroomverdeler en bougiekabels e.d.

- 75 carter, oliepomphuis en aanzuigbuis plaatsen.
- 75 vliegwiel en staartstuk plaatsen ( let op: krukas van 24v is korter je hebt dus een stel van die spacers nodig die normaal onder de bouten van het vliegwiel zitten)
- motorsteunen van de 75 gebruiken. zo uit het hoofd geloof ik dat je in een gat draad moet tappen.
- uitlaatspruitstukken laten aanpassen of nieuwe laten maken, de originele passen niet. De originele zijn aan te passen zjn namelijk niet van gietijzer.
- eigenlijk de gehele uitlaat wat dikker maken maar vooral de voorpijpen. bekijk maar eens de voorpijpen van een 164 24v...
- steunen maken voor dynamo en stuurbekrachting en evt airco pomp, betreffende delen van de 164 gebruiken ivm multiriem ipv v-snaar. Of natuurlijk het blok ombouwen met een andere waterpomp en krukaspoelie zodat er een v-snaar op kan.
- inlaatspruitstuk van de 24v aanpassen zodat je gasklep niet aan het schutbord zuigt... en de dikke aanzuigbuizen monteren natuurlijk.
- kabelboom aanpassen aan de plaatsing van de motor, sommige draden verlengen andere inkorten.
- als je een 3.0 bak hebt deze wisselen tegen een TS overbrenging oid. de 24v maakt meer toeren en doet iets minder onderin, hierdoor hangt hij met een kortere bak veel lekkerder aan het gas.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

za dec 06, 2008 11:01

Top. Zal idd volgende keer wat gaan zoeken.
En Dre, bedankt voor de Tip man! Zak hooi! :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”