zo nov 30, 2008 19:16
De expert van de tegenpartij heeft al 1800 geroepen, dat kunnen ze niet ineens omhoog gooien. Ik zou er toch een advocaat/jurist uit je vriendenkring op loslaten.
Keihard zeggen: "Taxatie 8000, door jullie bepaalde restwaarde 1800, dus 6200 uitbetalen. Tenzij jullie bewijs hebben dat die taxatie niet juist is, wil ik het geld graag voor volgende week dinsdag op m'n rekening dankuwelaslstublieft. Als jullie de boel bestrijden, ga ik naar de rechter, op jullie kosten, want dat win ik echt wel. Oh, trouwens, ik wil ook nog even de kosten voor vervangend vervoer tot jullie betaald hebben en de auto hersteld is op jullie vorderen. Met groetjes uit Amsterdam, S. de Block.". Dit moet je even door een jurist laten "vertalen" in juristenspraak en ze per aangetekende brief en kopie per fax op sturen.
Gewoon druk op de ketel terugzetten, verzekeringen werken nou eenmaal zo. Hard terugpushen, dan binden ze wel in. De kosten voor vervangend vervoer ga je zeer waarschijnlijk niet terugpakken, maar het is een leuk drukmiddel en ze moeten ineens meer werk doen om jou weer tegen te gaan spreken. Mocht het voor de rechter komen zullen ze behoorlijk sterk in hun schoenen moeten staan, meestal is de rechter niet echt inschikkelijk voor grote bedrijven die "kleine burgertjes" kapot maken met burocratie. Alternatief is om je eigen verzekeraar dit voor je uit te laten voeren, je zal ze daar wel om moeten vragen en even er achteraan blijven zitten zodat ze ook echt hard voor je lopen.
Succes er mee!