wo nov 26, 2008 10:37
je zegt dat hij goed vonkt (dus sluiten we kabels en dergelijke dus helemaal uit)
alls je bougie's los trekt doet hij op 1 cilinder uitvallen en op de rest niet
dat hij van tijd staat zou kunnen maar is ook wel weer onlogisch omdat je dan zou verwachten dat 2 cilinders problemen zouden opleveren
-> echter, je rukt in een half uur je radiator, gril en distributie kap eraf en je weet het 100% (en ja, dit zou ineens kunnen gebeuren en heeft niks met onderhoud uit het verleden te maken, kan zelfs bij nieuwe riemen gebeuren, is gewoon domme pech, vaak zijn de spanrollen het probleem, is gewoon een zwak punt en zeker bij een 16V)
als dat 100% zeker op tijd staat blijft er toch vrij weinig over:
of hij krijgt wel heel weinig benzine op die cilinder (injector kapot, vies, vuil......)
of je hebt geen compressie (klep(pen) en of zuiger(veren))
en ik neem aan dat je de inlaat er wel effe afgehad hebt om te kijken of je inlaat klep wel open gaat (denk het wel, maar we willen alles nu uitsluiten en 100% zeker weten toch...)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S