mijn dynamo geeft maar 0,19 volt als hij stationair loop en als je gas geeft 0,25 volt
op de dynamo staat dat hij 14 volt moet geven
wat kan dat zijn mvg jorn
Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Dan meet hij dus in dit geval het verschil tussen de accuspanning en de laadspanning, dan zou alles dus Ok zijn.gtv6 jorn schreef:Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Grote kans, want over de zelfde kabel (=vaste weerstand) een hogere stroom is een hoger spanningsverlies. (U=IxR)Dan meet hij dus in dit geval het verschil tussen de accuspanning en de laadspanning, dan zou alles dus Ok zijn
Dat had ik gevraagd.....gtv6 jorn schreef:Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Wat is de achtergrond van deze vraag ?Dat had ik gevraagd.....