za nov 15, 2008 10:27
gaaf filmpje!!
Ik moet zeggen dat driften met een V6 minder leuk is, vaak laat het gewicht aan de voorkant zich te duidelijk merken.
Met een TS daarin tegen is het super, en ik vind de auto's ook zeer beheersbaar, als je eenmaal weet waar je mee bezig bent.
Snap alleen wel waarom ze niet vaker worden gebruikt voor de drift, je hoort het in het filmpje eigenlijk ook al.
Bij driften is het vaak hoog in de toeren terug schakelen, en dat gaat nooit lekker, met die kl*te versnellingsbakken.
totaal niet mee eens om de volgende dingen:
een drift maak je makkelijker in een auto met een lichtere achterkant (TS heeft bijna 50/50 verdeling, super wegligging maar minder voor het driften)
voor een drift is de meest gecontroleerde op vermogen (op droog gaat het dus niet goed met een TS)
dus zowel de theorie als mijn eigen ervaring zeggen dat een V6 zo veel beter is, vond het zelf ook gaaf om effe het laatste stuk van een bocht net te veel gas te geven en hem dan dwars uit te komen (en dat ging echt met met de TS-en die ik gehad heb, die moest je dan gaan gooien op gewicht)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S