Harry Tijssen
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 13:56

Humor mag zeker, maar zet deze dan kracht bij door een positieve Smiley. :wink:

Uit Te koop topic's van clubleden moet iedereen wegblijven die daar niets te zoeken heeft.
Wil je een eventuele koper ergens op attenderen doe je dit middels een pb, daar
is ie voor.
Kies je ervoor om dit toch publiekelijk te doen, ben je bezig om in mijn ogen medestanders
te zoeken.
Iemand anders zijn/haar topic ebt dan weg in offtopic, dat mag niet gebeuren.
Moderators moeten dan ook eerder ingrijpen.
Soms is het moeilijk om niet te reageren op iemand, maar het is soms wel verstandiger
voor de goede vrede. Tel een keer tot 10, van mij apart tot 50. :wink:
Het is gemakkelijker om iemand zijn negatieve punten te noemen dan de positieve.

Afzeiken doen ze maar op de chat, een plek waar ook plaats is voor het enorme slechte
taalgebruik van de jeugd, hoewel ik het hier op de site toch behoorlijk vindt meevallen.

Verder laat ik het hierbij, ik heb mijn zegje gedaan.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 14:27

Stel dat die jongen van die 146 een whizzkid blijkt te zijn en alle posters weet te traceren en iedereen even persoonlijk uitleg komt vragen, dan is het denk ik ook weer niet goed.
Tja, voor hetzelfde geld is het iemand die veel op het forum komt, of misschien zelfs wel forumlid is, weten wij veel. Dan kan het wel grappig bedoeld zijn, maar ik zou het toch niet zo leuk vinden om over mezelf te lezen.

Edit: oops, ik was te laat:
Het betreffende 146 GESPOT- topic waar over gesproken wordt is een mooi voorbeeld van hoe het volgens mij acceptabel kan zijn.
Die verkoper is geen deelnemer op ons forum,
Hoe weet je dat :-s ..... Misschien is het wel "Zorro"?

:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Trenta3
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 15:09

.........
Hoop niet dat het weer zover komt, dat het voor de ECHTE liefhebbers zo verziekt wordt, dan ze hun SCARB lidmaatschap opzeggen.
Zover ging het de vorige keer wel.
Alsof het forum representatief is voor de gehele SCARB [-X
Gelukkig niet zeg, doel even op de laatste regel.
Verder vindt ik dat bij sommigen de afzeik/afkraak-modus wel wat minder mag.
Ik ga er vanuit dat wij liefhebbers van het MERK Alfa Romeo zijn, en dat we vooral
respect hebben voor elkaar.
Nederland gaat anders veels te veel op Amerika lijken, hoe meer je elkaar de grond boort,
hoe mooier men het vindt. Ik pas ervoor om daar aan mee te werken, ik hoop jullie ook.

Soms twijfel ik wel,dat we hier allemaal liefhebbers zijn van het MERK Alfa Romeo :x
Denk dat de meeste hier liefhebber zijn van het type dat ze rijden, en dat de rest hun kan gestolen worden over het MERK Alfa Romeo :shock:
Hier op dit forum word er veel afgezeikt op de nieuwe modellen van Alfa :evil:
Overlaatst nog maar op het topic van de Brera prodrive S GETUIGT VAN WEINIG RESPECT VIND IK
Denk dat dat niet plezierig moet zijn dat je Alfa zo word afgekraakt , en dan nog op een Alfaforum :shock: :shock:
Door zogenaamde Alfa liefhebbers!!! ( een Brera is zowat het van het dat Alfa in de showroom geeft)
Ik zeik soms ook graag wat af, maar dan liefst op de duitse merken!
En dat is toch normaal met het Alfa virus in mijn bloed :lol:
Je krijgt al zoveel vooroordelen als je Alfa rijdt!
Maar dan liefst niet hier =;

En de mischien nu al ex 146 rijder in trainingsbroek was gewoonweg grappig! Dat is vragen om reacties :wink:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Patrick
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 15:21

En de mischien nu al ex 146 rijder in trainingsbroek was gewoonweg grappig! Dat is vragen om reacties :wink:
Jij snapt het!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfa155
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 15:26

zucht....

Ik snap het wel maar ik begrijp het niet meer... Als iedereen nu eens eerst nadenkt voor hij het eerste wat in hem opkomt intypt en post. Zal een hoop schelen. het is hier een Alfa forum waar we in mijn ogen met volwassen mensen te maken hebben. (Iedereen heeft zijn rijbewijs toch :roll: ?)

En wat betreft dat 146 topic. ik ben van mening dat als meneer niet bekeken en beoordeeld wilde worden, hij zich niet naast de koopwaar had moeten etaleren....
GTV 2.0 16v

Patrick
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 15:33

zucht....

Als iedereen nu eens eerst nadenkt voor hij het eerste wat in hem opkomt intypt en post.

En wat betreft dat 146 topic. ik ben van mening dat als meneer niet bekeken en beoordeeld wilde worden, hij zich niet naast de koopwaar had moeten etaleren....
Juist wél posten wat in je opkomt! Leren lezen met een korreltje zout, dat is nodig.

Over het 146-topic, dat is geen meneer, dat is een............. :blue_lol:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfa155
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 15:35

zucht....

Als iedereen nu eens eerst nadenkt voor hij het eerste wat in hem opkomt intypt en post.

Juist wél posten wat in je opkomt! Leren lezen met een korreltje zout, dat is nodig.

Over het 146-topic, dat is geen meneer, dat is een............. :blue_lol:

Patrick.

heb standaard een zak zout naast mijn pc staan.... :wink: :lol:
GTV 2.0 16v

NoFear Creations
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 15:55

Wat dan mischien een idee is voor de "Te Koop" sectie, is gewoon de mogelijkheid tot reageren verwijderen.
Vragen kan je dan alleen nog via PB's. Zo is er ook geen kans tot afkraken van iemand anders zijn/haar eigendommen.
Zie dit op meerdere fora's en werkt eigenlijk perfect.

Met betreft het 146 topic, snap best dat er commentaar op die heer word gegeven omdat hij er op z'n zachts gezegt
niet heel florisant bij staat. Gaat mij meer op om de toon waarop dit gebeurt...

Liefhebber is wel een groot woord op dit forum, als je ook maar iets doet wat niet helemaal gebruikelijk is met je auto,
wordt je meteen compleet afgekraakt. (extreem voorbeeld; je zou maar is durven om geen ronals onder je 75 te schroeven :wink: )
"Tijdelijk Alfa loos..."

Alfa155
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 16:02

Ik heb geen 75 :wink: dus ook geen ronals :D ... Snap je punt wel hoor.

wat betreft een verkooptopic waar niet op gereageerd kan worden dat is reeds mogelijk via de site.. je kan dan gebruik maken van het te koop gedeelte op de frontpage. ... MAW. als je geen reacties wil hebben kun je hem daar plaatsen wil je wel dat mensen reageren gebruik dan het forum.
Wil je niet dat mensen reageren in een forum topic vermeld dat dan in de openingspost. Wij (mods) zullen dan indien nodig reacties weghalen. Kan een reactie volgens jou niet door de beugel maak dan aub gebruik van het vraagteken.Meestal is er wel en MOD aanwezig. en mocht dat ook niet helpen PB dan een van de mods....

genoeg mogelijkheden dus...
GTV 2.0 16v

postbus31
Member
Member

ma nov 10, 2008 16:04

Wat dan mischien een idee is voor de "Te Koop" sectie, is gewoon de mogelijkheid tot reageren verwijderen.
Vragen kan je dan alleen nog via PB's. Zo is er ook geen kans tot afkraken van iemand anders zijn/haar eigendommen.
Zie dit op meerdere fora's en werkt eigenlijk perfect.

......
Liever niet, daardoor heb je kans dat de verkoper twintig keer dezelfde vraag via pb moet beantwoorden, omdat de info voor andere potentiele kopers niet meer zichtbaar is.

Tijdje geleden is gestart met: http://www.alfaclub.nl/mercato.php en zou het koop/verkoop topic op slot, met alle protesten vandien.

Edit: Net te laat, zal sneller leren typen :wink:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 10, 2008 17:00

Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje raar
Wil je een eventuele koper ergens op attenderen doe je dit middels een pb, daar is ie voor.
Dan moet een geïnterresseerde zich dus eerst melden in het topic met de vraag of iemand nog iets bijzonders weet over de auto. Alsof dat dan betere discussies oplevert. :-s

Ik heb ook eens interesse gehad in een eerste serie Sud (Te Koop of Gespot weet ik niet meer) totdat iemand met de opmerking kwam dat de (lange) achterklep van een later type was. Dan zeg ik, dat is goede informatie. Voor mij gaat dit forum ook over het delen van kennis en ik vind het nogal flauwekul dat je die dan voor je moet houden uit angst iemand op z'n tenen te trappen.

Dus ik zeg bedankt, en die Sud zal vast nog wel verkocht zijn aan iemand die het geen biet interresseert dat het een omgekatte wagen is.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 10, 2008 18:05

Ik kom veel op www.alfabb.com en in dat forum kom je ongeveer 2 x per jaar iets onaardigs tegen.
Het kan dus wel, en ja, daar zitten ook veel Nederlanders op, alsmede Belgen.
Is dat nou echt zo ? Daar kan het soms ook flink bliksemen (bv. versnellingsbakkendrama op het 75 en 164 forum), en vergeet niet de Belg die het daar veel bonter heeft gemaakt heeft dan we hier ooit zullen zien. :wink:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 10, 2008 18:45

Quote van een paar berichten hierboven:

[b]Zie hierboven dat mietje van een Zorro, durft zelf op PB niet te reageren, omdat hij dan weet dat ik wel erachter kom wie hij is... [/b]

:
Vriend Zorro reageert anders meteen op mijn PB's... :D

@NoFear Creations:

Ik zet ook prinsheerlijk foto's van onze 75 op het forum als we schade hebben... Alleen kan ik hem niet meer als schade vrij verkopen. Verzekering betaalde, profi gemaakt, naar mijn idee niks aan de hand, maar dat moet ieder voor zich uit maken, áls ik hem ooit verkoop... En wees eerlijk, je reputatie op het forum wat 75's in elkaar rijden betreft snelt de verkoop van jou auto vooruit... Als iemand dan eindelijk eens 900 biedt, vind je dat onbegrijpelijk weinig..

:roll:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 10, 2008 18:59

Ik kom veel op www.alfabb.com en in dat forum kom je ongeveer 2 x per jaar iets onaardigs tegen.
Het kan dus wel, en ja, daar zitten ook veel Nederlanders op, alsmede Belgen.
Is dat nou echt zo ? Daar kan het soms ook flink bliksemen (bv. versnellingsbakkendrama op het 75 en 164 forum), en vergeet niet de Belg die het daar veel bonter heeft gemaakt heeft dan we hier ooit zullen zien. :wink:
Wat dacht je van de strijd tussen JungleJustice ( John van rensburg) en Alfa7r ( Richard Jameson)? daat lusten de honden geen brood van... :shock:

Het beste forum vind ik nog steeds het forum van www.alfagtv6.com, echte liefhebbers met echte kennis.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 10, 2008 19:00

en vergeet niet de Belg die het daar veel bonter heeft gemaakt heeft dan we hier ooit zullen zien.
dan noem je er ook 1. Krijgen wij hier met z`n allen in het hele forum-bestaan niet voor elkaar. Hoop wel dat je een goede advocaat hebt hoor! voor je het weet heb je een advocaat van hem achter je aan!

Maar on topic: gewoon aardig blijven en netjes, hart niet op de tong leggen, hoort ie niet. En bij te koop topics: alleen on topic reageren, en vooral niet in het openbaar handelswaar de grond in gaan boren. Iedere verkoper heeft informatieplicht, en ieder koper onderzoeksplicht. En doet men dat niet vooraf maar achteraf: eigen schuld...En wil je iemand behoeden voor iets naars (tenminste voor wat jij denkt iets naars...): per pb dan denk ik, heb ik ook wel eens gedaan.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Het Forum Café”