Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 11:01

Wat mij opvalt is dat over het algemeen iedereen het erover eens is dat je bij "Te koop" topics geen discussies gaat voeren over de kwaliteit van hetgeen er te koop wordt aangeboden. In een verkooptopic beperk je je tot open vragen over wat er te koop wordt aangeboden. En dat lijkt me ook logisch. Maar nu in dit geval mag het opeens wel? Ik ken Jordi niet, noch zijn reputatie, maar het lijkt er verdacht veel op alsof er voor hem met andere maten wordt gemeten dan voor anderen. En dat vind ik niet kunnen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 11:05

Wellicht een optie om naar de betreffende topics door te linken ? :roll:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 11:34

Wat is het probleem dan?

Je post eerst zelf foto's van dat het ding in elkaar ligt. Repareert dat ding dan vervolgens, waarbij ik daar in ieder geval geen waardeoordeel over geef zonder het resultaat zelf gezien te hebben. En dan zet je hem te koop zonder te melden dat het een ex-schadeauto is en ga je lopen stampvoeten omdat iemand zich nog wat oude foto's herinnert. Als je maar wat aangebeunt hebt moet je jezelf voor de kop slaan dat je het eerst hebt verteld en als je het weer helemaal knap hebt gemaakt kom je gewoon door de keuring heen van de potentiele koper die weet waar hij bijzondere aandacht aan moet besteden.

Met je boosheid wek je alleen maar de indruk dat het beunwerk betreft, dus uiteindelijk ben je het zelf die je handel om zeep helpt.

En dat van die gespotte 146 was inderdaad hilarisch. Over humor valt niet te twisten.

Mijn € 0,02
Duidelijk een verhaal, van de hele advertentie niet eens gelezen.

@Salquenen;
Het gaat nu niet om een paar topics, maar het zijn de laatste tijd continu dezelfde die topics lopen te verzieken, en discussies lopen op te stoken.
Zie hierboven dat mietje van een Zorro, durft zelf op PB niet te reageren, omdat hij dan weet dat ik wel erachter kom wie hij is...

En met alle respect voor de admin's/moderators,ik merk er helemaal niks van dat er wat aan word gedaan..

Hoop niet dat het weer zover komt, dat het voor de ECHTE liefhebbers zo verziekt wordt, dan ze hun SCARB lidmaatschap opzeggen.
Zover ging het de vorige keer wel.
"Tijdelijk Alfa loos..."

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 11:44

Ok, duidelijk. Ben ik toch blij dat ik hier niet alles lees. :shock:
Zodra ik op de site kom is het standaard linea recta naar Dinks' miniaturen, en daarna naar de laatste berichten, hopende op interessante topics, die er altijd wel zijn overigens.

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

postbus31
Member
Member

ma nov 10, 2008 11:47

.........
Hoop niet dat het weer zover komt, dat het voor de ECHTE liefhebbers zo verziekt wordt, dan ze hun SCARB lidmaatschap opzeggen.
Alsof het forum representatief is voor de gehele SCARB [-X

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 10, 2008 12:07

Duidelijk een verhaal, van de hele advertentie niet eens gelezen.
Die van jou inderdaad niet, maar zoals je zelf zegt gebeurt "het" vaker.

Raakvlak is in ieder geval dat je het je meteen persoonlijk aantrekt, terwijl mijn commentaar geenszins (uitsluitend) op jou betrekking heeft.

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 12:18

.........
Gelukkig niet zeg, doel even op de laatste regel.
Verder vindt ik dat bij sommigen de afzeik/afkraak-modus wel wat minder mag.
Ik ga er vanuit dat wij liefhebbers van het MERK Alfa Romeo zijn, en dat we vooral
respect hebben voor elkaar.
Nederland gaat anders veels te veel op Amerika lijken, hoe meer je elkaar de grond boort,
hoe mooier men het vindt. Ik pas ervoor om daar aan mee te werken, ik hoop jullie ook.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 12:24

.........
Gelukkig niet zeg, doel even op de laatste regel.
Verder vindt ik dat bij sommigen de afzeik/afkraak-modus wel wat minder mag.
Ik ga er vanuit dat wij liefhebbers van het MERK Alfa Romeo zijn, en dat we vooral
respect hebben voor elkaar.
Nederland gaat anders veels te veel op Amerika lijken, hoe meer je elkaar de grond boort,
hoe mooier men het vindt. Ik pas ervoor om daar aan mee te werken, ik hoop jullie ook.
=D> =D> =D>
ik doe mee
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tom VDW
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 12:29

Ben hier gewoon voor mijn plezier.
Ik probeer zo veel mogelijk niet te reageren op van die afzeikerds en het anderen hier zo leuk mogelijk maken :wink:
Moest iedereen dat nou eens doen :lol:

Patrick
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 13:09

Ik ben van mening dat er in het Topic " te koop " geen ruimte is voor ongenuanceerde kritiek, afzeiken of uitspraken die een eerlijke
verkoop in de weg zouden staan.
We zijn tenslotte een club, waar je het " wij-gevoel" als gewoongoed hebt.
Discussie hoort daar niet in thuis, in dat licht bezien verdient het topic van Jordi's 75TS géén schoonheidsprijs.

In het Café / Gespot topic is m.i. daarintegen alle ruimte voor discussie en humor, de postings daar gaan over "de buitenwereld" en
daar kun je jezelf lekker laten gaan, lollige uitspraken doen, harde conclusie's trekken enz.
Het zijn immers geen deelnemers van onze club, als ze dat wel waren had de te verkopen waar in Te Koop gestaan.
Of zie ik het nu te zwart / wit?

Het betreffende 146 GESPOT- topic waar over gesproken wordt is een mooi voorbeeld van hoe het volgens mij acceptabel kan zijn.
Ik heb in dat topic vrij stevige uitspraken gedaan. Louter en alleen om het geheel in een lollige context te plaatsen.
(de gevleugelde uitspraak, een volgevreten hok in een trainingsbroek, was van mij.)
Die verkoper is geen deelnemer op ons forum, deed alle moeite om op te vallen, zag er uit als een voddenbaal, en daar heb ik
op gereageerd.
Ik ben daarvoor door een niet nader te noemen overigens zeer toegewijde moderator voor op de vingers getikt middels een PB-tje
én zijn er aanpassingen in mijn geposte teksten gedaan.
Daar ben ik zeer boos over geweest, omdat ik m.i. gedaan heb waar een forum voor staat; plezierig bezig zijn met ons merk.
En daar hoort zeer zeker humor, in al zijn vormen bij.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet kunnen lachen om een grapje van een ander, klik dan weg en ga naar het volgende topic.
Zo moeilijk kan dat niet zijn. Je kunt je overal wel aan ergeren, dit is hobby!
Zo wordt het ook nog makkelijker voor de moderators, een bijkomend voordeel!
En als er dan toch nog moderators zijn die willen ingrijpen; pas dan grammatica-fouten aan! mijn tenen krommen regelmatig in mijn
schoenen bij het lezen van de spelfouten van enkelen van ons! (ME Alfa :sick: , motEr :sick: enz.)

Nu ga ik weer leuk wat topics lezen.

Patrick.
Laatst gewijzigd door Patrick op ma nov 10, 2008 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 13:10

Juist, iemand die geen respect heeft voor de ander verdient 0 tollerantie.
Des te meer medestanders, des te gezellige het wordt. :wink:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Patrick
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 13:12

Juist, iemand die geen respect heeft voor de ander verdient 0 tollerantie.
Des te meer medestanders, des te gezellige het wordt. :wink:
Harry, bij gezelligheid hoort ook humor.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 13:34

Quote van een paar berichten hierboven:

[b]Zie hierboven dat mietje van een Zorro, durft zelf op PB niet te reageren, omdat hij dan weet dat ik wel erachter kom wie hij is... [/b]

Vrede op aarde, en in de mensen een welbehagen..... (beetje vroege kerstgedachte, maar de volzin hierboven geeft me toch zo'n warm behaaglijk gevoel van verdraagzaamheid, NOT)

Ik kom veel op www.alfabb.com en in dat forum kom je ongeveer 2 x per jaar iets onaardigs tegen.
Het kan dus wel, en ja, daar zitten ook veel Nederlanders op, alsmede Belgen.

Misschien moeten de "kritische" forummers zichzelf eens gaan afvragen waarom er toch relatief veel mensen afhaken op dit forum.
Humor in topics vind ik altijd goed, maar op het moment dat die meneer uit Arnhem zo beschimpt wordt en toch gewoon alleen maar bezig is om zijn auto te verkopen............

Stel dat die jongen van die 146 een whizzkid blijkt te zijn en alle posters weet te traceren en iedereen even persoonlijk uitleg komt vragen, dan is het denk ik ook weer niet goed.

Kort samengevat: Behandel iedereen op dezelfde manier zoals jezelf ook behandeld wilt worden.

En nee, ik ben zelf ook niet heiliger dan de Paus :wink:

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 13:35

Je link doet het helaas niet...... :mrgreen:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 13:39

Het betreffende 146 GESPOT- topic waar over gesproken wordt is een mooi voorbeeld van hoe het volgens mij acceptabel kan zijn.
Die verkoper is geen deelnemer op ons forum,
Hoe weet je dat :-s ..... Misschien is het wel "Zorro"?

:wink:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Terug naar “Het Forum Café”