Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Massa wint!

ma nov 10, 2008 11:37

Zo zijn er ook nog de nieuwe beloftes Verstappen, Webber, Montoya en Villeneuf geweest. Met name die laatste is opvallend. Wordt in zijn debuutjaar bijna kampioen en zakt vervolgens af naar een zeer bedenkelijk niveau van een proberen-maar-niet-kunnen kamikazepiloot. Andersom zijn er ook coureurs geweest die duidelijk niet boven de middenmoot uitsteken, maar toch heel verdienstelijk hebben gepresteerd. Damon Hill is een schoolvoorbeeld daarvan. Die man kon vreselijk hard rijden, zolang hij maar vooraan reed. Zodra het op inhalen aankwam (dus ècht racen) was hij nergens. Toch is hij kampioen geworden. En zo zijn er meer. De auto maakt kennelijk toch het grootste verschil.

En toch zie je soms coureurs die echt boven de rest uitstijgen. Vettel is daar een goed voorbeeld van. Hij heeft inmiddels bewezen dat het geen toevalstreffer was. Niet alleen je teammaat royaal eruit rijden, maar ook nog eens de volledige A-selectie is een prestatie van formaat. Naast Vettel zie ik in het huidige veld Hammilton, Raikonen en Alonso als coureurs die echt verschil kunnen maken. Beetje chauvinistisch misschien, maar Verstappen was er in mijn ogen ook zoeen. Zijn enige probleem was dat hij (vooral in het begin) teveel risico's nam. Maar ik had dolgraag willen zien wat er was gebeurd als hij in een Ferrari of een McLaren was gezet.
En Trulli? Laat hij alsjeblieft zich uit de F1 terugtrekken. We hebben die train nu wel vaak genoeg gezien.
Zeker opvallend vooral omdat Jaques Villeneuve in 1997 wereldkampioen is geworden. :)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 11:47

Zeker opvallend vooral omdat Jaques Villeneuve in 1997 wereldkampioen is geworden. :)
:oops:
Ja okee, maar dat doet er eigenlijk niets aan af. Het maakt het alleen maar nog duidelijker.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Massa wint!

ma nov 10, 2008 12:32

Sorry, maar Villeneuve ging voor het geld en zakte daardoor af met BAR.... (en maakt Vettel nou niet dezelfde fout ?)
Ik vind Villeneuve wel een zeer snelle coureur (Allard kalf vind van niet), ook de actie's van Villeneuve kon ik altijd waarderen (zo bv in de USA gewoon 50 mtr later remmen dan een ander is echt heel bizar, ging dan ook net niet goed)

En euh Trulli liet waanzinnige dingen zien met een Minardi (maar dat zijn we vergeten denk ik)

Hill vond ik een matig coureur, bracht niets extra's en zat op het juiste moment in de juiste auto, heeft 1 goede race gereden en dat was op Hongarije in de Jordan...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 12:59

Sorry, maar Villeneuve ging voor het geld en zakte daardoor af met BAR.... (en maakt Vettel nou niet dezelfde fout ?)
Ik vind Villeneuve wel een zeer snelle coureur (Allard kalf vind van niet), ook de actie's van Villeneuve kon ik altijd waarderen (zo bv in de USA gewoon 50 mtr later remmen dan een ander is echt heel bizar, ging dan ook net niet goed)

En euh Trulli liet waanzinnige dingen zien met een Minardi (maar dat zijn we vergeten denk ik)

Hill vond ik een matig coureur, bracht niets extra's en zat op het juiste moment in de juiste auto, heeft 1 goede race gereden en dat was op Hongarije in de Jordan...
Waar het mij om gaat is dat hij er in de BAR niet veel van terecht bracht. Natuurlijk waren zijn acties spectaculair en leuk om te zien, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Dat bedoel ik met kamikazepiloot. Een echt goede coureur zou in de BAR ook niet hebben gewonnen, maar zou zich wel (op een betere manier) hebben weten te onderscheiden.

Ik weet inderdaad niet meer wat Trulli in de Minardi heeft laten zien, maar de Trulli-train is natuurlijk al jaren een (zeer ergerlijk) fenomeen. Ik vind ook dat hij relatief vaak fouten maakt en kansen laat liggen. Hij lijkt wel de agressie te missen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma nov 10, 2008 16:40

Dat was in de Arrows met Zepter sponsoring :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Het Forum Café”