Nee ik heb wel een 1.7 kabelboom aangesloten waarbij de computer in de auto hangt. maar ik moest idd weten of deze twee stekkers behoorde bij de lambda sonde. De 1.4 sonde past zeker niet.
gr Tom
Ja je hebt die stekkers in handen....!Je hebt op foto 1 precies de helft in handen
zie je, 3 draden op de 16V haha, ben ik dus nog niet helemaal gek......Zie hier de 3 draads lambda van mijn gescrapte 33 16V
Groetjes,
Marc
En ik zat fout, was er redelijk van overtuigt dat het 4 draden zouden zijn.zie je, 3 draden op de 16V haha, ben ik dus nog niet helemaal gek......
even geleend uit en ander topic..
Controle:
De sensor heeft meestal 3 of 4 draden. Indien er 3 draden zijn zijn er twee stekkers. de éénpolige stekker, meestal een grijze draad is de sensor. De twee witte draden zijn de verwarming (weerstand) waarop 12 Volt komt.
De 4 draads uitvoering heeft ook de twee witte draden als verwarming en meestal een grijze (+) en zwarte (-) draad van de sensor.
Meten:
Op de signaaldraad t.ov. massa of over de grijze en zwarte draad moet bij een warme motor en 2000 rpm een wisselende gelijkspanning te meten zijn van 0,1- 0,9 Volt.
De spanning moet ongeveer 5 keer per 10 s wisselen. Indien de spanningen niet gehaald worden, bv 0,3-0,6V dan is de sensor of niet warm genoeg of vervuild. Indien de sensor niet wisselt van spanning is dit meestal te wijten aan het niet wisselen van het mengsel.