alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Massa wint!

ma nov 03, 2008 08:51

Massa heeft vandaag een veel betere race gereden dan Hamilton, maar eigenlijk had Hamilton het kampioenschap al in de zak moeten hebben voor de laatste race. De FIA heeft het zaakje zo gemanipuleerd de afgelopen paar races, dat de uiteindelijke beslissing pas in de laatste race zou vallen. Altijd goed voor de publiciteit (en de beurs). Desalniettemin zat ik ook op het puntje van mijn stoel, dit was de spannendste ontknoping sinds jaren ;)

En wat heeft Alonso (alweer) een prachtige race gereden... hopelijk kan Renault volgend jaar weer meedoen voor de titel, samen met BMW.
weer een potje onzin :cry:
lees nou eens eerst de feiten voordat je wat zegt: De FIA heeft nagenoeg GEEN inspraak in de race (en ga dan zelf maar even googlen waarom dat zo is....)

feit is wel dat massa niet in deze race zijn kampioenschapo heeft verloren
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Massa wint!

ma nov 03, 2008 09:30

Al met al een spannende race, die bij mijn zus in huis ook goed bediscussieerd zal zijn (met twee zoons en een man met alledrie een verschillende voorkeur).

Als troost zet ik zometeen Julian weer in zijn Ferrari-stoeltje en ga ik nog even wat Sterren het snot voor de ogen rijden in de regen!
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma nov 03, 2008 09:44

Ik blijf de echte HELDEN missen...

Vroegah was uiteraard ALLES betah maar het Prost / Senna tijdperk... JUMMIE!

Waren beiden persoonlijkehden die je oprecht kon HATEN of LIEFHEBBEN (als racers dan)....

Ook bij schumacher / hakkinen was dat het geval...

Tegenwoordig is de middelmatigheid koning...

Let's face it... als je directe concurrent voor het kampioenschap de race wint... en daarmee 1 overwinning MEER heeft dan jij... en je kunt het kampioenschap binnen halen dus 5e te worden ipv 6e.... dan moet je wel een heel seizoen constant middelmatig gescoord hebben...

Anderszijds... als je 6 overwinningen gehaald hebt... en je kunt in de laatste race echt niks meer doen om je concurrent weg te houden van de troon behalve te hopen dat ie 6e wordt ipv 5e... heb je te vaak niet gepresteerd...

Beide "helden" zijn in mijn ogen te kleurloos (jaja... weer die contradictiintermidinges...)

Voor mezelf meet ik de populariteit van de diverse rijders altijd aan de hand van de merchandiseverkopen en die zijn zowel voor Alonso, Raikkonen, Massa als Hamilton ronduit bagger te noemen...

Denk dat we van Schumacher nog steeds meer verkopen dan van de voorgenoemde post-schumacher heren samen...

Ferrari blijft op dat gebied ook absoluut de leider....

Denk dat de F1 wel weer eens een ECHTE rotzak kan gebruiken... iemand waar je OF blind voor gaat... OF tot in je tenen kunt haten....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Tom VDW
Guru
Guru

ma nov 03, 2008 09:52

Of nu Massa of Hamilton zou winnen had ik weinig verschil in. (geen van beide mijn favo)
Wel super dat Ferrari constructeurstitel heeft
Maar hoe dan ook, het eind was wel d***nders spannend.
Stop met een paar jaar maar eens Vettel in de Ferrari en je hebt weer een paar jaar toptalent.
En Doornbos in de Torro Rosso op de 2de plaats?
Als ferrari blijft tenminste :? ...
Tja. Maar aan de andere kant, als Ferrari niet blijft komt er dus een standaard motor en is de F1 dood. Dan maakt het allemaal niks meer uit.
Inderdaad..wordt alles plots veel mlinder intressant vind ik :?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 03, 2008 10:19

Was Jim Clark een kleurrijk persoon? Iemand die je oprecht kon HATEN?
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma nov 03, 2008 10:51

Was Jim Clark een kleurrijk persoon? Iemand die je oprecht kon HATEN?
Denk dat je Clark wel kon haten....

Al was het maar om 10 September 1961....

Buiten dat was Clark een persoon die je kon liefhebben om zijn absolute kunde... in single seaters of in saloons... de beelden van Clark aan het stuur van een Lotus Cortina zijn vergetelijk in mijn ogen.

Zoals HIER
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 03, 2008 11:03

Kom op zeg! Hij reed op de normale banden terwijl de baan weer behoorlijk nat was geworden. Dezelfde strategie die hem in de eerste plaats voor Hamilton had gebracht, heeft hem om het laatst nog genekt.
Als je even terug denkt aan Heidfeld weet je hoe vreselijk veel verschil je banden kunnen maken.
kijk jij hebt het begrepen! eindelijk iemand die niet op Glock zit te foeteren, maar snapt hoe het werkt!

Als hij namelijk binnengekomen was om wel de banden te wisselen, had hij niet gereden waar hij nu reed, en had het dus voor de top 5 volgorde niets uitgemaakt....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 03, 2008 11:26

Ik zat al lang te vrezen dat ze Glock die op Slicks was blijven rijden net als Trulli nog z'n plek ging moeten inleveren :
Voor dat iedereen voor Intermediates binnenkwam zat Glock op meer dan 20 seconden van Hamilton en door Glocks gok van op Slicks blijven door te gaan is hij uiteindelijk op 6 sec van Hamilton gestrand (dus goede gok om op slicks door te gaan ook van Trulli, maar de wedstrijd duurde net 1/2 ronde(sector 3 lag er extreem nat bij) te lang waardoor beide Toyota's op slicks 20sec meer over dat laatste halve rondje deden) : Massa deed trouwens ook 1 rondje meer op slicks waardoor z'n voorsprong vergrootte én hij in regenachtige omstandigheden dus wel net zoals in Monaco de beste was (daar won Hamilton dankzij de Pacecar na z'n sortie in de vangrail terwijl Massa z'n slippertje daar cash betaalde) .
Glocks 2e en laatste Pitstop nam veel tijd in beslag terwijl ik net verwachtte dat die minder zou moeten bijtanken omdat hij in Q3 extra veel brandstof mee leek te hebben en bewust op p10 gokte om 'n lange eerste stint te draaien...niet dus . Glock had met z'n gok bijna Ferrari in de kaart gespeeld en McLaren de daver op't lijf gejaagd dus zeker geen verdachtmakingen aan diens adres .
Ook vond ik het vreemd dat bijna niemand op de zachtere option slicks reed wat me in de vochtige omstandigheden de betere keuze leek . Ik had trouwens verwacht dat ze allemaal nog op 12 à 10 ronden van't einde nog eens moesten tanken, maar't lagere verbruik in't begin en op't einde vd race zal dit voorkomen hebben .

Zowel de Vlaamse commentaar die ik Live zag als de Waalse Rtbf collega's hadden het ook niet in de mot, ik helaas wel en ook de regisseur die begrijpelijkerwijs Massa's finish uitgebreid in beeld nam verzuimde om op Glock te focussen .

Hamilton deed het deze keer in z'n broek achter Fisico (die als eerste op Slicks wisselde) : ik zie nogal wat liever de Hamilton die er voor gaat en foutjes maakt zoals in Spa en Japan . De Massa van deze race is de Massa die ik verkies, niet die van Monza waar hij te behoudend bleef .

De toekomst zie ik wel zitten : Ik vind Massa & Hamilton behoorlijk entertainend, Raikkönen is me wel iets te koel voor de micro en Vettel gaat helaas 'n verloren jaar bij RedBull tegemoet(maar is 'n verfrissende wissel op de toekomst), Kovalainen is net niet top genoeg, Alonso speelt volgend jaar mogelijk weer mee maar alles staat of valt met hoe de teams de nieuwigheden in't reglement opvangen zoals KERS .
Uniforme motor is not done in mijn ogen : Ik zie Fiat(Ferrari), Toyota, Renault & Mercedes geen budgetten vrijmaken om met 'n vreemde motor te rijden : volgens mij is dit 'n dreigmiddel van de FIA om de andere reglementswijzigingen er door te pushen . Stel je voor "Ferrari powered by Zytec" ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 03, 2008 13:31

http://www.youtube.com/watch?v=5N2ezGlg ... re=related

@Zaagauto

Waarschijnlijk bekend filmmateriaal van de Monza GP uit 1961.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Boyd
Full Member
Full Member

ma nov 03, 2008 14:53

Hamilton vind ik terrechte Wereld Kampioen. Ik vind zijn manier van rijden erg leuk, net zoals dat van Vettel. Massa kan wel hard rijden maar niet racen. Heb Massa tov Hamilton niet van plaats 13 weer naar boven zien rijden :wink: En mensen die Glock de schuld geven dat hij Hamilton expres heeft laten winnen hou eens op zeg! Kijk eens naar Kubica, terwijl hij 16e reed hield hij de racelijn aan terwijl Vettel en Hamilton op oorlogspad waren! Wat heet ophouden :evil: Als je iemand voorbij laat gaan laat je diegene de perfecte lijn rijden of uberhaupt verdedigen. Op onderstaand plaatje goed te zien dat Hamilton en Vettel gewoon eerlijk voorbij reden aan Glock

Afbeelding

En dat is al helemaal aan de tijden te zien!
Afbeelding

Rest my case, hoop dat Hamilton volgend jaar niet tegengewerkt wordt en weer terrechte winnaar wordt :P 8)

Hier is helemaal goed te zien wat banden voor verschil kunnen maken
http://nl.youtube.com/watch?v=HWeb4OfSv0k
Afbeelding

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 03, 2008 15:49

Als je iemand voorbij laat gaan laat je diegene de perfecte lijn rijden of uberhaupt verdedigen. Op onderstaand plaatje goed te zien dat Hamilton en Vettel gewoon eerlijk voorbij reden aan Glock
kan je ook zeggen dat Glock totaal geen moeite deed met enigzins zijn plek te verdedigen, als je je plek verdedigd rij je namelijk niet aan de buitenkant maar verdedig je de binnenkant :roll:

maar goed, massa heeft zijn titel verloren door Ferrari, niet door hemzelf....

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 03, 2008 16:17

Als je iemand voorbij laat gaan laat je diegene de perfecte lijn rijden of uberhaupt verdedigen. Op onderstaand plaatje goed te zien dat Hamilton en Vettel gewoon eerlijk voorbij reden aan Glock
kan je ook zeggen dat Glock totaal geen moeite deed met enigzins zijn plek te verdedigen, als je je plek verdedigd rij je namelijk niet aan de buitenkant maar verdedig je de binnenkant :roll:
Ja maar er was natuurlijk geen verdedigen aan, het snelheidsverschil was veel te groot. Wat had hij moeten doen, z'n wagen er blind voorgooien zodat Hamilton er bovenop was geknald?
Of had hij hem misschien door Ferrari bijna gewonnen? :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 03, 2008 16:31

t;]maar goed, massa heeft zijn titel verloren door Ferrari, niet door hemzelf....
nee absoluut niet
in de tijden met Ross Brawn won MS nog wel eens een race door een waanzinnige tactiek (neem die penalty stop die in de laatste ronde werd gedaan bijvvorbeeld)
dit jaar was Ferrari absoluut niet het beste of tactisch sterkste team

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 03, 2008 16:53

t;]maar goed, massa heeft zijn titel verloren door Ferrari, niet door hemzelf....
nee absoluut niet
in de tijden met Ross Brawn won MS nog wel eens een race door een waanzinnige tactiek (neem die penalty stop die in de laatste ronde werd gedaan bijvvorbeeld)
dit jaar was Ferrari absoluut niet het beste of tactisch sterkste team
Ik dacht dat je de auto bedoelde. Tactisch steken ze idd niet meer boven de rest uit. Ross Brawn / MS waren een onverslaanbaar koppel wat dat betreft.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Boyd
Full Member
Full Member

ma nov 03, 2008 16:58

Hij had al moeite zijn wagen op de juiste lijn te houden, laat staan dat je dan nog kan verdedigen ;)
Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”