een diesel!!!????

Wel luxe uitvoering met schuifdak alfatex bekleding oid en bizone airco en weet ik veel allemaal voor onnodige dingen

Ik ben weer een gelukkig Alfaman.... al is mijn trouwe 1,6 147 stilgevallen en afgesleept door RouteMobiel...
Die meneer keek nog des 's nachts met zijn zaklamp en zag de drukvingers bewegen terwijl ik op het hopeloos licht gaan de koppelingspedaal trapte.. ik heb hem uit medelijden gelijk gegeven!
Die drukvingers konden niet echt bewegen want de koppelingsbediening deed niks meer.. de dag daarop werd ik nog gebeld door de dealer: kom hem maar halen want alles werkt: er was geen fout?!?!?! Weet je, zet dat ding in zijn 1, trap de koppeling in...starten en geef eens 4500rpm. Uiteraard met de handrem en voetrem eraf. Zet de verkoper ervoor en bel nadat je de rommel hebt opgeruimd eens terug

Ik moet even slikken, mijn oude trouwe 1.6 heeft het ruim 130000km volgehouden in 3,5 jaar. Dat waren geen ouwe lullen kmters.. Ik heb met onwijs plezier weggetjes afgezeild in de Italiaanse bergen waar menig renoolt zich op doodgebeten had. Ik heb bochtenwerk mogen aanvaarden wat ongehoord was en ik heb in Djermany de baan van RS zeg maar gerond..De 147 was een trouwe metgezel en ondanks wat kuren toch erg betrouwbaar. Ik mocht haar graag zien met haar Nero 601 en 17"spaakjes velgen...De stem van Monica (navi) zal ik missen. De urenlange ritten met 200+ in duitsland blijven me bij. Ik hoop dat de "rode" een waardige opvolger zal zijn, maar ik zal mijn eerste echt volledig nieuwe Alfa Romeo nooit meer vergeten.
Ondanks alles had deze 147 toch echt het karakter en de emotie voor mij die bij een echte alfa past! De auto had een bijzondere en goede balans.
Ciao 94RJLS!